Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.15 - 21:40:39 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 157 158 [159] 160 161 ... 191   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Idalinda och Styrmannen minskar barlasten  (läst 941093 gånger)
0 Medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2370 skrivet: 2012.03.07 - 23:15:29 »

Nästan ett kilo!  :clapping:

Vaddå? Går du ner för att du fläskar i dig kokosfett?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #2371 skrivet: 2012.03.07 - 23:26:56 »

:nod-yes: verkar som.
kokos har två effekt på mig.
Magen fungerar smidigt varje morgon utan någon magnesiumtillskott, hjälper säkert.
Suget på mat och sött verkar också var dämpat.

Kokos är "da thing"  :inlove: !
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2372 skrivet: 2012.03.07 - 23:33:20 »

Men du har väl käkat det förut? Vad gör du annorlunda nu?
Loggat

Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #2373 skrivet: 2012.03.08 - 09:06:39 »

Det skulle jag också göra för kokosfett funkerar som Alli för mig, tar jag mer än 2 tsk blir det toan direkt.
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2374 skrivet: 2012.03.08 - 22:20:36 »

Det är många år sedan jag använde kokos förut, jag kommer inte ihåg något från den tiden, bara en vag aning att jag fick huvudvärk av det.
Iget sånt nu.

Idag var vikten upp, mensen startar väl när som hälst, så ingen fara.
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2375 skrivet: 2012.03.20 - 11:46:44 »

Under veckan har mensen härjat här, lite observationer.

Inte så mycket smoothie ( kanske genomsnitt 1 glas/ dag) klart mer klumpar i mens.
Om jag tar 2-3 tsk kokosfett / dag fungerar magen finfint.
Jag verkar tåla lite vete och mjölk redan nu, jag blir lite snuvug, men näsan rinner inte som en kran ändå.
Detta talar inte för mig att jag tänker börja inta dessa två regelbundet, jag bara testade om " sommaren " skulle vara här
redan nu. Men jag väntar nog ett tag till.  :lol:

Igår gjorde jag en dummistest.
Jag var inte hungrig på morgonen så jag tänkte att jag väntar med brunchen,
jag var inte hungrig vid 10 eller 11 men tänkte att jag skulle ta tag och träna då det har varit nog 2 veckors paus nu.
Så jag satte igång med motionscyklen och körde 1,5 timmar och drack nog 1,5 liter vatten.
Allt var bra... tills jag fattade en halv timme efteråt att inget var bra längre.
Huvudvärken hade kommit!  :cry:
Jag åt och tog kodein-tabletten, förberede lite middag och satte mig på soffan för att vänta att det släpper.
Nix, en stund sedan blev det värre igen.
Efter kl17 gav jag upp och lade mig, kom upp efter två timmar och försökte äta lite.
Tillbaks till sängs.
Där funderade om någon snäll människa skulle komma och hugga av huvet...
Den andre tanken var om jag ska kräkas eller ta en starkare tabelt.
Den meducinen är ju hiskelig dyr så det är inte roligt att spy upp den heller.

Nja, efter en stund spydde jag först ordentligt och tog sedan tabletten.
Hyfsat bra, huvudvärken släppte så jag kunde sova, men sedan var jag uppe varje timme för att kissa eller dricka där vid 00-timmarna  :sneaktongue:
kl8 var jag redo för morgonen igen.
Nu har jag suttit på soffan inpaketerat och kollat lite viktiga saker på datorn.
Huvet verklar orka med.

Frågan är nu vad jag ska ta tag idag, middagsplanen finns redan, men det ska genomföras också.
Och många små växter skulle vilja bli omskolade. Frågan är om jag fixar både?

Säkrast är nog att göra soppan färdig först och känna efter det om man kan göra något annat.

Vad lär jag mig av detta?
jag behöver en måltid på förmiddagen. punkt.

I morgon ska jag till andra omgången hos kiropraktorn, hoppas att den omgången räcker.
Jag mådde bra efter förra behandlingen två veckor sedan.
Men kalaset kostar pengar, 500kr/ gång och det ingår inte i högkostnadsskyddet.
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2376 skrivet: 2012.03.21 - 10:11:23 »

Igår gjorde jag en dummistest.
Jag var inte hungrig på morgonen så jag tänkte att jag väntar med brunchen,
jag var inte hungrig vid 10 eller 11 men tänkte att jag skulle ta tag och träna då det har varit nog 2 veckors paus nu.
Så jag satte igång med motionscyklen och körde 1,5 timmar och drack nog 1,5 liter vatten.
Allt var bra... tills jag fattade en halv timme efteråt att inget var bra längre.
Huvudvärken hade kommit!  :cry:

Idalinda!  :mad_viking:  :club_idiot: Man gör inte sånt när man är migräniker! Man äter och sen cyklar man. Sen spelar det ingen roll om magen inte signalerar hunger. Ett ägg är det minsta.  :smack_head:

Jag åt och tog kodein-tabletten, förberede lite middag och satte mig på soffan för att vänta att det släpper.
Nix, en stund sedan blev det värre igen.
Efter kl17 gav jag upp och lade mig, kom upp efter två timmar och försökte äta lite.
Tillbaks till sängs.
Där funderade om någon snäll människa skulle komma och hugga av huvet...
Den andre tanken var om jag ska kräkas eller ta en starkare tabelt.
Den meducinen är ju hiskelig dyr så det är inte roligt att spy upp den heller.

Nja, efter en stund spydde jag först ordentligt och tog sedan tabletten.
Hyfsat bra, huvudvärken släppte så jag kunde sova, men sedan var jag uppe varje timme för att kissa eller dricka där vid 00-timmarna  :sneaktongue:
kl8 var jag redo för morgonen igen.
Nu har jag suttit på soffan inpaketerat och kollat lite viktiga saker på datorn.
Huvet verklar orka med.

Det är märkligt med migränen. Man behöver vätska upp sig för att huvudet ska sluta värka, ändå skickar migränen hysteriskt ut all vätska ur kroppen.

Vad lär jag mig av detta?
jag behöver en måltid på förmiddagen. punkt.

I morgon ska jag till andra omgången hos kiropraktorn, hoppas att den omgången räcker.
Jag mådde bra efter förra behandlingen två veckor sedan.
Men kalaset kostar pengar, 500kr/ gång och det ingår inte i högkostnadsskyddet.

Vill du spara in på kiropraktorkostnaden, ser du hädanefter till att äta lite på förmiddagen, lite till lunch, lite på eftermiddagen och så middag. Där med jämnt!  :kungfu: Slipper du migränen drar inte musklerna lika illa de stackars lederna snett. Kan du ta hand om dig själv nu, toka?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Hovan
Full Member

Smörklickar: 5

Antal inlägg: 201

Mitt sommarnöje

« Svara #2377 skrivet: 2012.03.21 - 10:18:03 »

Kiropraktorn ÄR HISKELIGT dyr!!!!!!!! Det vet man nog.

Gör nu som Sorla skrivit idalinda :club: :club:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2378 skrivet: 2012.03.21 - 22:13:32 »

Så underbart med dig Sorla, du läser mina rader och vet precis hur det jag beskriver känns.
Bara det är en tröst.

Innan LC-tiden var jag hysterisk noggrann med maten, det var ett måste att stoppa något i mig var tredje timme,
annars var det kört.
Nu kan man flexa lite och det fungerar ändå, det var första gången på evighter jag gjorde något så där dumt.
Så ja lyssna på dig gärna Sorla, och äter regelbundet igen.

Jag är inte så ivrig att komma iväg till kiropraktorn, men maken tröttnade på min huvudvärk och bokade tiden och släpade mig dit två veckor sedan, idag var det omgång två.
Kiropraktorn fick ju göra ett ordentligt jobb med min hela ryggrad från höftena till nacken förra gången.
Nu konstaterade han att det var förvånansvärd bra han gjorde lite extra här och där, men sade att jag inte behöver komma mer
om inget akut behov uppkommer.
Han var uppriktigt förvånad att allt var så bra efter den " katastrofala " första gången.
Jag får vara tacksam för det, dyrt som det är.
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2379 skrivet: 2012.03.22 - 00:21:39 »

Du, det förstår jag att han var förvånad att du var ok i ryggen den här gången. Det brukar nog alltid falla tillbaka något när man har samlat på sig mycket.

Jag fattar ändå lite hur du reagerar. Jag tänker på ditt lilla experiment med maten. Eller snarare frånvaron av mat. Eftersom det har fungerat förut, någon gång att vänta med ätandet, så vill man prova lite till om det kan funka med mer aktivitet, eller längre uppehåll, och se lite var man har gränsen. Det knepiga är ju bra det att den där gränsen kan vara på ett ställe ena dagen, och andra dagen har man gränsen helt annorlunda. Då tål man helt plötsligt ingenting som avviker. Det gör det väldigt svårt att leva med migrän. Ständiga nitar för att man trodde att det skulle gå bra, för det gjorde det ju förra gången.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2380 skrivet: 2012.03.22 - 16:01:51 »

I dag var det dax för massage hos sjukgymnasten.
Ryggen var lite så där och lika så där efteråt, jag bävade hur dagen skulle gå med alla " måsten"
Igår kom nämligen vårens första köttleverans. 20 kg bitar och 45kg färs.
bitar i kylen, 35kg färs till frysar och tio till kylen för att fixas idag  :smack_head:

Men det gick, nu har jag 6 kg hamburgare färdiga och 4 kg färdigstekt köttfärs kryddat.
2kg ben kokar hela dagen på kastrullen .

Jag orkade inte börja blanda färsen, löken och ägg-kryddor, så jag körde ett par omgångar med hushållsmaskinen.
Det blev riktigt bra!
Därefter var det platta färsen med hamburgarpressen till ungsplåtar....

Nu är det nog klokast att inget mer göra, men några små plantor kallar mig  :inlove:,
men om jag är klock tar jag det i morgon istället. :nod-yes:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2381 skrivet: 2012.03.26 - 11:00:22 »

Små plantor fick lite fix under fredagen, men sedan var vi tvungen att storstäda på lördag.
Det var bara så dammigt överallt.  :sneaktongue:

På söndag var jag  bara helt utslagen och orkeslös, ingen energi alls trotts kära små plantor som kallar.
Så det fick vara.

Det är ingen våg-dag idag men jag tvingade mig till vågen ändå, då jag anar att mina tester med vete och kärlek till salt lakris
har varit på ytan under helgen.
Men nix, ingen katastrof alls som jag bävade!  :yay:
Under min nuvarande resa från 80 till 70 har jag kommit till ungefär 77kg ett par veckor sedan.
Nu visade vågen 77,2kg och jag som trodde att den skulle visa över 78kg.
Då blir man direkt träningsugen  :lol:
SÅ jag tror att jag tar ett pass på motionscykeln idag :nod-yes:

Sedan ska vi köra ungdomsbilen till skroten ( motorn har ett oljud, misstänkt ramlager)  och maken har spanat redan ett par objekt
inom närområdet. Vi siktar på en bil på 20 tusingar eller lite under, och hoppas att en sådan fungerar smärtfritt några år.

Det är bara så tråkigt med ett bilköp just nu, vi köpte ju nyss den andre bilen och det finns massa saker på kö som skulle handlas,
allt som kostar från 1000 -5000 st och har man några sådana på önskelistan ryker 20 tusingar rätt fort.
Nu verkar som dessa saker på listan får vänta för den bilen behöver vi bara.
Då får sakerna på listan vänta och vi ska nog inte hitta på några kortresor till varken Finland eller annanstans denna sommar.
VI tankar bara båten och kör till närmaste viken och har det bra! :inlove:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2382 skrivet: 2012.03.29 - 13:07:45 »

Vikten pekar neråt fortfarande, ca, 77kg idag.
Jag verkar tåla lite mjölk/ mjöl nu.
Så idag testade jag pannkakor med solhavre och vanlig grädde + mandelmjöl+ vetemjöl och glutenfritt mjöl.
Inget speciellt på näsan just nu, men magen känns lite bubblig.
Den är ju inte riktigt van vid varken mjöl eller mjölk.
Men ÅÅÅÅÅÅH vad gott det var att käka lite turkyogurt med fruktsalladen i söndags.

( jo, jag gjorde sallad av banan, apelsin, mandarin och pärön då ingen har käkat dom under hela veckan och de skulle
snart bli dåliga... frukt är alltså ingen hitt här  :rolleyes: )
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2383 skrivet: 2012.03.29 - 14:12:08 »

Fruktsallat är onekligen jättegott. Och mimosasallad! :tasty:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2384 skrivet: 2012.03.29 - 20:05:25 »

Fruktsallat är onekligen jättegott. Och mimosasallad! :tasty:

Men YOGURTEN var det underbara ordet i mitt inlägg  :club:
Jag kunde äta YOGURT människa  :thumbsup:.

idag stekte jag laxburgare och nu kunde jag även njuta av räkor med cf
CF  :jumplol:

Livet är underbart!
Loggat
Sidor: 1 ... 157 158 [159] 160 161 ... 191   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544