Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.15 - 21:54:10 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 156 157 [158] 159 160 ... 191   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Idalinda och Styrmannen minskar barlasten  (läst 941102 gånger)
0 Medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #2355 skrivet: 2012.02.17 - 19:14:29 »

Tack Sorla, massagen gjorde no susen, för huvudvärken var borta idag!  :wave:
Vänstra axeln var lite kinkig, och maken smörjde den med voltaren och jag har gått dagen med en sådan
kamel-ull-värme-grej på den axeln ( en bit tyg över axeln och ett band som man kan knyta över ryggen och bröstkorgen till andra sidan under armen).
Jag har kunnat ta en promenad och kunnat äntligen fixa lite fröer i jorden.
3 sorters chili, stevia, maca,  mer basilika, ett par tomater till, mandarin, och ett par blommor.

Så skönt att att sitt eget huvud igen, kanske väntar jag ett tag innan jag byter ändå...
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2356 skrivet: 2012.02.17 - 20:07:53 »

Jag anade nästan att det var så. Efter migrän sitter det ofta i spänningar som gör att man inte riktigt får bli sig själv. Hoppas du får ha ditt huvud i fred nu då ett tag.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2357 skrivet: 2012.02.21 - 16:43:12 »

Efter ett par " orkar inget" dagar har jag kört med crosstrainern något på 50 min och sedan med hjälp av
sportlovslediga söner fixat lite fröknäcke. Jag testade även en ny recept på fralla.
Hon , Ulrika Davidson, heter hon väl, hade kommit på en fralla av fröer/nötter, ägg och riven morot.
Det blev rikigt frasiga frallor av dom!

Nu orkar jag inte mer än sitta på rumpan.

Sonen har lovat att fixa middagen ( ytterlåren är kokt så han ska skiva den till små bitar och krydda i ugnen 10 minuter till kebab,
och koka lite potater till det) Ååååh, vad jag saknar cf till dessa godingar.
Får väl nöja mig med smör eller ketshup. Jag orkar inte fundera ut någon annan röra just nu.

I morgon är det vikt dag och jag har inga förhoppningar om nergång, tror nästan att vikten har gått upp.
Men jag har inte gett upp,  tänker träna i morgon med ! :nod-yes:
Loggat
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2358 skrivet: 2012.02.21 - 17:49:57 »

heja, just nu är vikten ju det minsta att bry sig om. Först bli bättre igen!.
Loggat

Hovan
Full Member

Smörklickar: 5

Antal inlägg: 201

Mitt sommarnöje

« Svara #2359 skrivet: 2012.02.21 - 19:13:26 »

Huvudvärk / migrän är INGET att ha vet själv hur jädrigt det kan vara, skönt att det är på bättringsvägen.
Önskar att man hade haft en crosstrainer hemma då vet jag var jag hade gjort  :lick:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2360 skrivet: 2012.02.23 - 15:48:39 »

Vikten var som jag misstänkte inget att rapportera i onsdags.
79kg alltså nästan ett kg upp.  :sneaktongue:

Men jag har tränat ungefär en timme på crosstrainern både på tisdag och idag, så det är bra.

Huvudvärken verkar måla i bakhuvudet, ibland vaknar jag med det, ibland kommer det smygandes mot kvällen.

Beror det på att jag har minskat nu mängden smoothies?
Börjat testa kokosfett ( bara ett par dagar än så länge) ?
Våren?
Solen?
Vinden?
För mycket kolisar förra helgen?
helt enkelt för att jag är sjuk och det ska vara eländigt då?

Detta är alltså inte migrän just nu utan bara en störningsmoment i livet som suger krafter.  :sad:

Idag har jag orkat rensa lite i växthuset. Alla gamla tomatrankor bortklipta om sportlovslediga sonen bär bort alla
odlingshinkar. jag damsög lite på mattan som finns där, så nu kan man sitta där ( över +20 grader i solen)
och njuta av våren!
Snön är ju borta, helt och hållet!

Det tog kanske en halv timme. Jag tror att jag har krafter till att steka lite pannkakor till ungdomarna lite senare,
men inget mer.  Men jag fick gjort det jag ville idag, så det känns skönt.
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2361 skrivet: 2012.02.24 - 12:23:36 »

I går tog jag en starkare piller som tog i och gav min en nattsömn.
Men jag vaknade lika väl med värkande huvud och ilsken höger axel och skulderblad.
Maken masserade mig, men jag är bara spyfärdig hela tiden, slumrade i soffan hela förmiddagen och försökte förstå
vad prinsessan kommer att heta.

Nu tror jag att jag tar lite mer meducin och försöker äta någon som jag inte skulle  :puke1:.

Återkommer när jag lever igen.
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2362 skrivet: 2012.02.24 - 14:22:01 »

:wave: jag återupplivade mig snabbt och
tog en piller igen. Den gjorde sitt snabbt och smidigt och nu värken borta igen. En Halleluja-moment!

Det märkliga är att när jag mår riktigt dåligt finns det inte på kartan att äta fett.

Till frukost blev det ett kokt ägg, fröknäcke med smör.
och nu på dagen har jag ätit en apelsin.

Lungt blir det idag, hoppas att eländet håller sig borta nu.
Jag tror att jag delegerar dagens grytakött-projektet till mellansonen... :inlove:
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2363 skrivet: 2012.02.24 - 15:00:43 »

Så skönt att det är över för den här gången.  :flowers:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2364 skrivet: 2012.02.24 - 18:13:16 »

Jag är nu på farten och har beställt kokos och lite till från bodystore.

Artnr              Benämning                                   Antal   Apris   Radtotal
A35452      Lakritspastiller EKO (veg.), 40 gram    2    39:-    78:-  ( äkta 100% lakrisbitar,  :inlove:)
A6095-1    Mandelmjöl EKO, 500 gram             6    79:-    474:- ( verkar bli billigare än mala själv)
A2398-4 Kokosfiber/Kokosmjöl EKO/Fairtrade, 1000 g   1    165:-    165:- ( tänkte testa om man hittar på något bra)
SA000349    2 x Cocosa Pure Coconut Oil EKO, 500ml    2    149:-    298:- ( den vanliga som man kan steka på)

A2063               Kokosfett EKO, 400 gram               2    49:-    98:- ( luktfri, kanske smakfri,) den smakfria var slut)
A2063-1    Kokosfett Extra Virgin EKO, 500 gram    1    129:-    129:- ( den allra bästa i faretrade)
A351096    Kokoschips EKO/KRAV, 100 gram     1    35:-    35:-  ( nyfiken på detta!)
6521    * Goodlife, 50 g, Mint Temptation               1    0:-    0:- ( present)
Totalpris (inkl. moms)    1277:-
Loggat
Linika
Sr. Member

Smörklickar: 5

Antal inlägg: 266

« Svara #2365 skrivet: 2012.02.24 - 18:15:15 »

Du måste berätta om kokoschipsen när du har provat dem :D
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2366 skrivet: 2012.03.01 - 20:19:53 »

Kokoschipspåsen var väldigans liten, mindre än sådan där 200g mandelpåse.
Men själva chipsen var helt ok, som mandelflarn i storlek och konsistens.
Inget stark cocos-smak.

jag smälte lite cocosfett till rinnande form, blandade den med räkor och strödde över kokoschips, det blev en helt ok bladning!
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2367 skrivet: 2012.03.01 - 20:27:15 »

Viktresan visar neråt efter huvudverk-sjuka-tyckersynd-om-mig-veckan, då jag gick upp ett helt kg.
Idag hade jag dessutom passerat min tidigare 78kg och vägde 77,9kg ! :yay:

Även om det handlar om bara två kg ner sedan jul är det acceptabelt.
Det känns i fingar och ringar, nu hoppas jag bara att mina mindre jeans börjar kännas mer bekvämare,
då slänger jag mina större så att jag kan inte svulla upp mig igen.

Jag undrara smått om kokosfettet kan göra att man blir mindre sugen och mindre hungrig?
Både maken och jag känner samma sak, även om vi har ätit cocos nu en vecka och fortfarande handlar det inte mer än 1 msk / dag.

Idag blev det nog lite mer för vi gjorde egen choklad för första gången på länge.
cocosfett+ kakao+ socker + stevia.
Jag läste igår att man kunde smaksätta chokladen själv med..... riven ekologiskt mandarinskal! :w00t:

Och---- det -----blev----- riktigt gott med mandarinskal!
Ekologiks mandaring är att rekommendera, då de vanliga besprutas, men jag kan tänka mig att en eko-apelsin
ger samma effekt och den är nog lättare att hitta!
MUMS var ordet!
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2368 skrivet: 2012.03.02 - 02:18:02 »

Gratulerar!  :flowers:

Det sägs ju så om kokosolja. Jag har givetvis inte märkt någon sådan effekt, ingen av käpphästarna funkar ju på mig. Fallon säger ju också att det är "gratis kalorier" iom sättet det omsätts på, men det vete fan.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2369 skrivet: 2012.03.07 - 22:42:32 »

En happy-onsdag igen  :yay:.
vikt 77,0kg alltså minus 900g denna veckan.

Jag älskar kokosfett!
Jag har inte ens tränat någon som jag trodde/ lovade.
Jag har bara försökt att komma ikapp med allt som som jag missade när jag var riktigt dålig.

Jag har även gardat mitt välmående genom att besöka en dyr ( 500kr ) kiropraktör som vred nacken nästan av mig.
Nästa besök om två veckor.
Jag är även fått tummen ur och besökte optikern. Ögonen har bättrat sig och jag behöver inte läsglasögon än!
Mina gamla värden -1,5 och 1,75. har alltså blivit -1,25 och 1,50 .
Jag hann bara hastigt att kolla på bågar, men hittade ett par klart godkända.
Jag tänker besöka även en billigare " operatör" nästa vecka, sedan bestämmer jag.

Maken har lurat mig att följa med till " båtmässan"  i Älsjömässan i morgon.  :smack_head:
Jag har ätit något väldigt gott två dagar i rad... vad det är hittar ni på receptavdelningen : fiskrätter snart!
Loggat
Sidor: 1 ... 156 157 [158] 159 160 ... 191   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544