Först!
Lite över en vecka sedan vägde jag 80kg.
Nu visade vågen 78,9kg
Jag är alltså på rätt spår
Jag lyckades att hålla stilen genom julen och tyckte att jag kunde gotta mig ändå.
och nu känns det att jag får äta så att jag är nöjd och ändå gå ner. Livet vinner
!
Hemul, jag har minskat ost, som annars är sånt som ska undvikas med migrän, möjligtvis lite mindre kött
bara för att jag blir mätt ändå, så varför stoppa i sig.
Det vanliga är ändå att jag äter 3 ägg med smör eller makrill med ost som brunch.
och sedan ett lagat familjemåltid till kvällen som för det mesta är nötkött i någon form.
Utöver det smoothies, lite varierande mängd / dag , någon, några frukt oftast till mandelkakan, ett par fröknäcke med inlagd squash på .
Migrän är ett svårt nöt att knäcka, det och fibron gör att man är oerhört tacksam om dagar som är hyfsat värkfria.
I dag har jag haft en sådan dag. jag har shoppat med sonen, kört bli, ätit på max hamburgare och sedan handlat på ica maxi,
och sedan landat hem på soffan vid 18-19 tiden och lever än. Underbart!
Jag cyklade måndags 1,5 timme ( innan huvudvärken ) men kunde inte köra någon pass på tisdag ( massage då)
idag och i morgon går det till diversa besök på stan och ett läkarbesök med sonen.
Om jag är energisk cyklar jag på kvällen i morgon, men senast på fredag blir det ett pass igen.
Jag är glad att jag fixar det, var och varannan dag!
Hörs det att jag är glad
?