Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.08 - 13:03:41 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 119 120 [121] 122 123 ... 191   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Idalinda och Styrmannen minskar barlasten  (läst 937219 gånger)
0 Medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #1800 skrivet: 2011.09.22 - 02:33:45 »

:lmao: korvstoppning på hög nivå alltså!  :flirting: :lol:  vet ärligt talat inte varför man ska lära sig allt det där... inte för att vara elak eller så... men hälften av de städerna och länderna kommer ju ändra på sig de närmsta åren endå!  :lmao: :flirting:  :ignore: nää nu var jag vist lite elak.  :redface:

i göteborg bor Corny  :inlove: så det finns de här som bor där iaf  :lol: :flirting: själv bor jag i stockholm  :nod-yes: ... fast jag trodde helt klart att du Idalinda bodde uppåt i landet!  :smack_head: inte i närheten av småland!  :max-shock: tänk så fel man kan ha va!  :smack_head: :laugh: .. då vet du kanske tillochmed var Unnaryd ligger.  :lol:  därifrån kommer min farmor  :nod-yes:  :thumbsup:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1801 skrivet: 2011.09.22 - 11:06:15 »

Kan ni placera på kartan Kroatien, Serbien, Montenegro, Albanien, Slovenien, Ukraina, Rumänien, Tsekien, Slovakien...
och huvudstäder som  Budapest, Bukarest, Belgrad, Zabreb, Sarajevo, Lubljana, Sofia, Warzawa, Kiev,Minsk...

Jag har suttit med en 13-åring i kväll över en timme och övat in 22 länder med huvudstäder.
De ska kunna stavas också hyfsat rätt :max-shock:

Jag var själv helt vimmelkantig efter förhöret.

Detta har Linnea haft förra året  :shock: Inte alla förresten med en del huvudstäder. Men vi använder oss av en hemsida där man kan lägga i det som ska övas, och sen kan man träna det där. Smidigt för både barn och föräldrar :)  Och jag tror det stavas Tsjechien.... fast vad vet jag om svenska stavningen. Men ett J ska ingå haha.
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #1802 skrivet: 2011.09.22 - 13:16:38 »

Ju ett J ska säkert finnas med på den svenska stavningen, men när jag googlade så fanns det inget j på engelskan och tcejkiskan....
men nu bryr jag mig inte lägre, bara han prickar rätt de flesta.
Han fick ju alla 22 rätt på länderna innan.

Armar värker sedan efter migränen från axlar till handleder hela vägen.
Inte så att jag behöver värktabletter för det, men så att jag inte får gjort allt jag vill.
Tur att vi har färdigt mat i frysen just nu!
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #1803 skrivet: 2011.09.22 - 13:48:24 »

Så blir jag också av migränen. Det var nog därför jag hade så ont igår. Det är som att det samlas inflammation i lederna. I värsta fall drar det igång en ny migrän av bara farten.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

Smörklickar: 17

Antal inlägg: 1269

« Svara #1804 skrivet: 2011.09.22 - 14:10:44 »

Jag älskar kartor, länder och huvudstäder. Är inte speciellt bra, men skulle nog inte ha svårt att lära mig. Checkien skulle jag skriva...spontant.
Loggat

LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
/LO

« Svara #1805 skrivet: 2011.09.22 - 14:14:12 »

Ändrar mig till Tjeckien
Loggat

LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1806 skrivet: 2011.09.22 - 15:39:01 »

undrar om tjeckerna själv vet hur deras land ska stavas :)
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1807 skrivet: 2011.09.22 - 17:08:55 »

LO, jag var helt förälskad i länder och flaggor under mellanstadiet.
Jag och en kille i klassen tävlade vem som hade snyggast häfte i geografin.
Vi skrev av alla faktarutor om alla länder, ritade av alla flaggor och ritade även genom alla kartabilder
och färgade dom enligt högdskillader , ritade dit floder och prickade in huvudstäder.

Man hade ju tid att pyssla med sånt innan internet och facebook  :lmao:

Jag gillar fortfarande kartor och är motståndare för GPS, enligt mig ska man kunna orientera efter kartan.
Maken har fixat nu en sådan till sin mobil trotts mina protester. :sneaktongue:

Sonen glömde bort att Bosniens huvudstad hette Sarajevo, han är ju född efter både vinteolympiaden och kriget...
Resten hade han svarat något, så jag tror att det blev bra!
Loggat
/LO

« Svara #1808 skrivet: 2011.09.22 - 20:28:49 »

Oj, så amitiös var jag inte även om jag nog i princip alltid hade rätt på blindkartona.

Tycker ju gps är suveränt, men det betyder ju inte att man inte ska kunna läsa karta. Men det är det långt ifrån alla som kan...
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1809 skrivet: 2011.09.23 - 12:28:26 »

Jag har också fattat detta suveräna med GPS. :lol:
Men tycker, som i allt att man ska kunna det enkla också.
Likaså med båten. Folk styr blind med GPS och glömmer se verkligheten och styr rakt på en annan båt...
Man ska kunna navigera med en karta och kompassriktning. Punkt.
Sedan är de ju underbart att ha en Gps där på kända vatten där det är bara följa den " gamla motorvägen" på rutan och njuta av vyerna istället för att hela tiden spana efter märken och kobbar.
Jag älskar även ekoloden, när man närmar sig en underbar vik med massa undervattenstenar och grund.
En ska vara i fören och kika givetvis, men den som styr ser även läget i rutan vilket underlättar enormt när solen blänkar i vattnet man ser helt plötsligt ingenting hur det är under ytan.

Jag tänker bara mer och mer åt det enkla hållet.
Vedspis, kaminer som värmekälla,  mekaniska manicker och bilar som man själv kan renovera ... typ...
Loggat
kwidell

Hemsida
« Svara #1810 skrivet: 2011.09.24 - 03:18:53 »

:thumbsup: är inne på samma linje här Idalinda!  :nod-yes: inte för att jag inte uppskattar "manicker" men det enkla är endå något genuint och betryggande...
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #1811 skrivet: 2011.09.24 - 03:28:44 »

Manicker kan sluta fungera och då står man där med sin tvättade hals om man inte vet hur man gör "manuellt".  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

Smörklickar: 25

Antal inlägg: 2562

« Svara #1812 skrivet: 2011.09.24 - 03:33:16 »

Håller inte helt och hållet med, faktiskt. Skulle alla i Sverige ha vedspisar och kaminer enbart, skulle det säkerligen bli ännu dyrare med uppvärmning än vad det redan är. Det är inte direkt så att skogen är fri. Folk äger dem, och de vill ha betalt för vad de planterar. Men visst, tanken är underbar!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

Hemsida
« Svara #1813 skrivet: 2011.09.24 - 03:43:49 »

:laugh: ja nej att enbart förlita sig på vedspis och de "gammla" hantverken är nog inget som är helt optimalt... men att KUNNA göra det tycker jag känns som en stor lyx och stor fördel.  :nod-yes: att ha valet liksom... om säg strömmen försvinner några dagar... att då kunna hålla värmen och laga mat med vedspis.. att kunna hämta vatten manuellt ur brunnen.. och veta hur man hanterar stormlyktor.. ja då har man inga problem!  :lol: även om man i vardagen använder elen till mycket  :nod-yes:
Loggat

Corny

Smörklickar: 25

Antal inlägg: 2562

« Svara #1814 skrivet: 2011.09.24 - 05:25:42 »

Håller med helt och hållet, Kwidell! Att KUNNA göra det är stor lyx! Fast jag har minsann ett Trangiakök om det skulle knipa!  :flirting: Håller INTE värmen, men ger förhoppningsvis lite mat iaf om krisen skulle vara framme.  :lol:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Sidor: 1 ... 119 120 [121] 122 123 ... 191   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544