Jag tänker försvinna bara under 70 -sträcket och ha lite marginaler där, så att jag aldrig mer någonsin i någon undentagsfall hamnar över 70 kg
.
Idag kom mer golvplankor och tapeter till två rum, men ingen har just nu någon renoveringslust
Jag behöver börja planera ett kök snarast , men även där börjar krafterna sina, jag vet ungefär vad jag vill, men ändå tar det så fruktansvärd mycket tid att tänka på alla detaljer.
Ska man ha arbetsytor av sten, laminat eller oljad trä, ska man göra någon blandning av dessa så att man har sten runt spisen, passformad diskbänke+ vask kombination ?
Vilken sorts vask ska man ha , En stor absolut, men HUR stor, en sådan dubbel-mega i restaurangkaliber där man lätt rensar en kvarts rådjur och sköljer alla möjliga 10 liters kastruller kanske ?
Behöver man ändå en liten för att kunna skölja grönsaker smidigt ?
Och blandaren sedan... hundratals varianter... och man ska veta vilken man gillar när man har använt det en månad också
.
Att välja skåp och luckor är en enkel match i jämförelsen med alla dessa detaljer.
Om jag inte hittar en fynd till utställningskök, så lutar det åt att jag köper en IKEA-kök
Jag vill ha helt släta luckor och det lutar åt ikea applåd ( gräddvit). Och jag vill även ha alla praktiska finesser till lådor, alla lådor och dörrar stänger ju " av sig själv" bara det är en upplevelse !
Enkla hantag (ja även där kan man utsättas till massa val ) men de ska vara enklast möjliga raka utan skarvar där smutsen fastnar.
Men mest av allt vill jag ha en bra ung + spis och frågan är om jag måste vänta med dom till hösten för tusen och tiotusenlappar bara flyger när man renoverar
,men om man komplitterar senare måste man ändå veta om man tänker ha hällspis eller separata ung och häll . Styrmannen vill ha sådana lyxvarianter till kyl och frys ( bubbelvatten i kyldörren och iskuber från kyldörren ), min baskrav där är att kylen är självavfrostande.
Likaså ska ungnen har en städfunktion ( pyrolys eller liknande ) induktionhäll yes, men med touch-funktion eller vridknappar ( 2 tusenlappar dyrare ).
ungen sen två ungner eller en ? varmluft, ång ? torkningsfuntion ? upptidningsläge ( klart lockande för snabb upptidning av kött !)
och pengar har man inte obegränsad