Howdy alla busungar här!
Tillbaks är jag !
Vad har ni pysslat med medan jag har slitit häcken av mig?
Vi har klarat alla fesligheter bra förutom 4 mindre katastrofer...
Den första inträffade natten innan studenten : Jag somnade inte! Först vid 02.00 kom natten till mig för att sedan vakna 04.30 då student-sonen rörde sig i hallen... han skulle ju till skolan för fotograferingen 6.20. Deras klass hade blivit lottat som första...
Och har man 7 mil till skolan så har man.
Mellantiget hade också sin avslutning och skulle till 7.20 bussen.
Jag vaknade 6.30 och började pyssla med sockerpastan.
Det var lätt att kavla, men 1 kg var på gränsen att räcka till min stora ungsplåtstårta.
Jag fick kavla den så tunnt att den sprack i ena hörnet när jag vek ut den över tårtan.
DÅ hade jag katastrof-stund nr2 under 2,5 sekunder, sedan bestämde jag att jag faktiskt har 3 liter grädde i kylen,
det går att rädda kanterna. PUNKT.
Det regnade inte under utspringet och traktorkörningen så ungdomarna hade det riktigt bra.
Vi hann hem i tid och vi var fyra som fixade allt i sista timmen.
Fotobilderna på socker var en STOR SUCCÉE!!
Det var enkelt att fästa dom med lite grädde under och sedan duttade jag grädde runt bilden och stoppade en silverkula i varje dutt.
ALLA beundrade dom till skyarna, och det sades att de var goda också.
Banandeg med hallonsylt, kiwi och amerikanska blåbär i de olika våningarna.
Nästa panikstund inträffade när det uppdagades för maken att det inte fanns filmvisningsprogram i vår gästinloggning,
på morgonen på dagen D. suck!
Bildspelet om sonen fungerade finfint, men balbilder fick vi växla till vår vanlig inloggning.
Kompisen datakunnig förklarade att installationen på visningsprogrammet kunde visas bara på vår inloggning dit det först installerades... ( så jag var i alla fall befriad från ankalgersena
)
( Dagen två då sonen visade filmerna till sina kompisar, klickade han bara smidigt på någonstans och simsalabam fungerade filmerna även på gäst-inloggningen
, varför frågade ingen om den blivande datateknikern... ???
)
Katastrof 4 inträffade natten mellan de två festdagarna, maken blev sömnlös...
Så han fick sin sovmorgon, gästerna ( ungdomarna ) skulle kunna komma kl 15.00.
Så paniken smygade hos mig när jag fattade att jag skulle få göra allt om igen med en team en man kort.
Men han piggnade till vid 12-tiden och då hade vi full bemanning på servicen ( alla 4 ) igen.
SJälvaste studenten hade firat med klassen natten och sovit över hos en kompis, körde hem vid 12-tiden han med.
PÅ fredag började dagen alltså 6.30 och slutade 23.30 då de sista gästena lämnade stugan. DET med 4 timmars sömn!
Lördagen startade jag vid 9.00 på allvar och det fanns fortfarande ungdomar i stugan 23.30 men det struntade jag i,
jag gick och lade mig... de andra kröp till sängs kanske vid 01.00.
Puh, säger jag , men roligt hade vi , maten räckte och allt rullade på fint.
NU har vi fika till hela sommaren när någon råkar droppa in oanmält