Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.07 - 20:04:25 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 103 104 [105] 106 107 ... 191   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Idalinda och Styrmannen minskar barlasten  (läst 936538 gånger)
0 Medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #1560 skrivet: 2011.05.08 - 21:01:20 »

Bra att du åker! Hoppas du får en fin stund med morfar.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #1561 skrivet: 2011.05.08 - 21:29:26 »

Det var ett bra beslut Idalinda.  :hugsmile: Han kommer bli lycklig att se dig.  :flowers:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #1562 skrivet: 2011.05.08 - 22:27:13 »

Nu är allt i ordning till i morgon.
Morfar har en stor fördel här i livet, han har fixat 8 barn till värden och alla är vid liv och i sina krafter ändå. :flirting:
5 av dom bor i samma stad och två på 15 mils avstånd, en lite längre bort men även han är " hemma" just nu.
Två av mina mostrar har aldig skaffat en egen familj, och bor i samma hus/ samma tomt med dom,

Mormor och morfar har fått bo kvar i huset de själva bygde 60 år sen och gunga i gungan som morfar själv har gjort i trädgården.
Min yngsta moster ( vid 60 år )bor med dom och tar hand om precis allt åt dom, skriver kort till oss alla i tjocka släkten,
och då menar jag att hon har koll på allas namnsdagar också.
Hon har tagit hand om de gamla som guld dag och natt.

I dag har det varit morsdag i Finland och hela sällskapet har vandrat där och hälsat mormor.

Hur många är vi.. hmm jag har tappat räkningen, men vi är något på 20 kusiner och även jag börjar ha vuxna barn,
så även syslingskaran är stor. Jag tror att bara barn, barnbarn + respektive + barnbarnsbarn är något på 60 personer.

Så det är ständigt någon som hälsar på morfar på sjukhuset och ständigt några som fixar och donar hemma hos dom med hjälpmedel, och allt det vardagliga koll.
Självklart har de ändå sin egen vilja kvar :lmao: , mormor tycker att allt ska var fint ,så man får inte placera hennes vilostol på fel ställe i rummet för då är rummet inte snyggt även om det skulle vara enklare för henne att se på TV då.
Morfar, som själv har byggt huset tillåter inte att man hyvlar bort trösklar vid dörrar för att underlätta för rullatorn.
De har han ju själv gjort så att de är perfekta. :thumbsup:

Under de senaste månaderna har morfar varit trött och pga. hörseln har jag inte kunnat prata med honom på telefon.
Men fram till jul har han följd nyheter, politiken, TV-serier, läst böcker och löst korsord dagligen.

Mormor  driver sin trädgård som jag , fast hon tar tappat farten lite efter att hon fyllde 90 år :whistle:

Men :wave:, nu ska jag åka till morfar och hålla honom i handen en skön stund.
Loggat
Sorla

« Svara #1563 skrivet: 2011.05.09 - 11:09:03 »

Vad härligt det låter!  :inlove:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1564 skrivet: 2011.05.09 - 19:12:22 »

Jag kämpade två timmar på morgonen för att få biljetter, kapade en av de sista platserna för färjan och bussanslutningen.
Kom i väg, hade satt 3 timmar i bussen när samtalet nådde mig,
Morfar är död. Jag hann inte till honom  :cry:.
Men det tröstar mig att han hade mormor och 4 av sina barn vid sin sida när han tog sitt sista andetag.

Nu väntar vi på begravningen... jag är trött och omtumlad, men Ok.
Han har det bra nu. Han trodde på Gud som jag och då vet jag att han har en himmelsk välkomstfest på gång nu.
Så häftigt... för honom...! :yay:.... :cry:
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #1565 skrivet: 2011.05.09 - 19:27:43 »

Beklagar. Så trist att du inte hann fram.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

Smörklickar: 25

Antal inlägg: 2562

« Svara #1566 skrivet: 2011.05.09 - 19:36:35 »

Det var tråkigt att höra! Skönt iaf att han hade så många runt sig, så att han inte var ensam. Det är alltid en tröst, om än en liten sådan när man själv inte hinner i tid.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Sorla

« Svara #1567 skrivet: 2011.05.09 - 19:51:25 »

Nä!  :sad: Det var verkligen tråkigt Idalinda.  :frown: :hugsmile:
Loggat

Nizhoni

Smörklickar: 13

Antal inlägg: 1257

« Svara #1568 skrivet: 2011.05.09 - 20:08:49 »

:hugsmile:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1569 skrivet: 2011.05.09 - 20:38:16 »

Tack vänner  :inlove:

Jag har pratat lite med släktingarna, döden kom lungt, han var bara trött, tröttade , tröttast, hjärtat såg lågsammare och
långsammare och sedan var det bara en lång sträck på monitorn.
Men han fick hela 95 1/2 riktigt bra år, några lite kämpiga månader men kunde vara hemma och sedan bara somna bort.
Helhäftigt när man tänker efter!
Loggat
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #1570 skrivet: 2011.05.10 - 00:19:45 »

:hugsmile: :bearhug:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
moncaponca

Smörklickar: 8

Antal inlägg: 677

Hemsida
« Svara #1571 skrivet: 2011.05.10 - 06:43:06 »

:worried: :bearhug:
Loggat

Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sorla

« Svara #1572 skrivet: 2011.05.10 - 17:30:24 »

Men det är så sorgligt när en nära älskad som alltid har funnits inte finns längre.  :frown: Jag finner mig själv sitta här och gråta på tåget på väg hem från jobbet. Fast det inte ens är min morfar som gått vidare.  :shake_head:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1573 skrivet: 2011.05.10 - 23:10:57 »

De är snabba att bestämma där i Finland, begravningen är den 21.maj.
Jag åker dit, förmodligen bara jag,  vi har ju planerat resan vid midsommar,
då hinner alla vara där under längre tid och umgås med både släkt och vänner.
Vid en begravning finns det inte mycket tid att umgås med någon egentligen.

Och om jag åker ensam kostar bussen och färjan ca. 700kr, men om vi alla åker kostar det minst 6000kr
plus all utemat överallt gången fem...

Det har vi inte riktigt budjet för nu, när vi har haft flera stora utgifter under våren och har en studentfest bakom hörnet också.
Trist att räkna pengar i en sådan här stund, men det är en faktum ändå.
Morfar var en kär människa för mig, en trevlig bekantskap för min man och en gammal släkting för mina barn.
Så att de inte deltar på begravningen är ingen stor förlust för dom.
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1574 skrivet: 2011.05.17 - 18:55:36 »

En sockerbakare här bor i staden, hon bakar kakor mest hela dagen... :wave:
Innan jag åker till Finland, bestämde jag mig att göra sista rycket i köket innan sista rycket innan studenten.

4 drömtårtor, 4 kladdkakor med vitcchoklad över + småkakor med hallonsylt mellan våningarna.
2 pizzor på gång. Vi firar då den äldsta sonen är nu klar med alla sina studentprov! Skolan är SLUT!

Nu springer jag och fyller på pizzabotten, snart njuter vi!
Loggat
Sidor: 1 ... 103 104 [105] 106 107 ... 191   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544