Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.07 - 16:49:31 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 101 102 [103] 104 105 ... 191   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Idalinda och Styrmannen minskar barlasten  (läst 936444 gånger)
0 Medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.
/LO

Smörklickar: 17

Antal inlägg: 1269

« Svara #1530 skrivet: 2011.04.13 - 22:16:31 »

Härligt jobbat! Skönt att så mycket är klart!

Jag tror att vi människor behöver svettas! Vi är byggda för det, gjorda för att jobba oss trötta. Det är viktigt att vila emellan, såklart. För mig har det tagit några år att hitta formen och tycka att det är roligt att träna, utmana mig själv. Jag kör ju dans, och eftersom jag älskar det så dansar jag nästan jämt. Sätter på musik och vickar på rumpan i fem minuter, tränar mina samba-steg som jag fick häromveckan. Och sedan kör jag järnet en eller två gånger i veckan.

Men jag tror att promenad kan vara lika bra. Men då ska man gå fort! Så att det händer något med flås, puls och temp i kroppen.
Loggat

LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #1531 skrivet: 2011.04.20 - 11:11:54 »

Jag promenerar inte gärna och inte fort heller  :smack_head:
Flåset behövs, men motivationen saknas, jag skulle vilja simma och vattengympa,
men närmaste badhuset ligger 35km bort.
= ytterligare en anledning att flytta!

Vikten är inte bra, det kryper up sakta med säkert, och jag anser mig inte äta katastrofalt.
Men det lilla för mycket är ständigt för mycket ( och då pratar vi om stärkelse och socker).

Jag har testat att äta mindre ost ett par dagar, men det verkar inte hjälpa, eller så kompenserar jag
bortfallet av ost med något annat.
Någon lösning måste det bli, magen börjar få en bilringe över byxorna igen och kläderna börjar kännas trånga.
Jag jobbar på det!
Loggat
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #1532 skrivet: 2011.04.21 - 02:51:05 »

:hugsmile: :bearhug:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ekub
Superhero

Smörklickar: 15

Antal inlägg: 1471

« Svara #1533 skrivet: 2011.04.21 - 11:07:19 »

Säger samma som Kwidell - :bearhug: Vet hur du känner, tycker inte jag ligger så mkt "över gränsen" Äter mindre än förut när jag kunde äta hur mkt som helst för jag var hungrig hela tiden men jag går ändå sakta men säkert upp i vikt.  :sad: Vi måste gaska upp oss lite nu, rycka upp oss och njuta av vårvädret. Inte fokusera på bara mat så kommer det kännas lite bättre  :nod-yes:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
/LO

Smörklickar: 17

Antal inlägg: 1269

« Svara #1534 skrivet: 2011.04.21 - 11:23:02 »

Känner igen mycket i det du skriver, Idalinda. Jag undrar vad det är. kram från mig också!

Bra där Ekub! Njuta av vädret ska jag göra!
Loggat

LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1535 skrivet: 2011.04.27 - 22:47:54 »

Att ligga nära målvikten är svårt.

Under påsken gav jag efter godissuget  :sneaktongue:
MEN jag började med kvällspromenader på långfredagskvällen och har nu promenerat en timme vareviga kväll i vårvärmen.
Maten är också på rätta spår sedan två dygn och vikten behagade sig visa lite mer från sina katastfrofhöjder.

Dagens mens och migränattack gjorde att det blev ingen promenad idag, men det verkar bli desto mer av den varan i morgon,
nu är det viktigaste att få huvet i ordning.
Jag har skonats från migrän nu flera veckor och den här attacken var inte den värsta sorten bara  :puke1: :puke1:
och  :coo-coo: :coo-coo: :nightie:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1536 skrivet: 2011.04.28 - 23:09:54 »

En bakis-dag efter migränen igår, lite svajjigt, men åt bättre håll, dessutom har jag skakat av mig över 1 kg av svullovikt
och det gör gått för humöret i alla lägen.
En timmes promenad blev det även idag, men i långsam tempo med vänner.

Jag hoppas på en mer normal dag i morgon, jag vill så gärna få gjort lite saker i trädgården...
Loggat
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #1537 skrivet: 2011.04.29 - 00:56:18 »

Usch då! Migrän är då aldrig kul!..  :shake_head: men skönt att du mått bättre i dag! :hugsmile: kvällspromenader i det vackra vädret gör underverk för välbefinnandet!  :nod-yes: .. för mig så har det blivigt några morgonprmenader i stället.. på väg hem från jobbet.. men det är inte riktigt lika skönt?.. kvällen ger en annan känsla av lugn och ro på något sätt?.. morgonen är mer sprudlande?..
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1538 skrivet: 2011.04.29 - 10:36:47 »

Minus 2 kg  :yay: känns direkt på fingrarna kan jag säga.
Kvällspromenaderna gör att magen fungerar fint varje förmiddag.
Jag blir någ för lätt för orörlig med värken, speciellt på vinterhalvåret.

Jag släpar med sviterna av huvudvärken och axlarna värker, men det känns att det går åt bättre håll
och jag kan göra saker i måttlig tempo.
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #1539 skrivet: 2011.04.29 - 16:47:15 »

Vad bra! Hur mycket väger du nu då?  :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1540 skrivet: 2011.04.29 - 20:53:15 »

Hur mycket jag väger nu  :loony:  galet mycket, men öhm, 76kg.
jag verkligen jojo-bantar, 71-76-71-76-71 sedan kommer det jul,påsk, midsommar, studentfest, födelsedag och jag börjar om...
galet och många djupa diskussioner med mig själv just nu.

Men som sagt pratet har gett resultat  i alla fall, även om det inte blir någon kvällspromenad idag,
men jag lovar att jag har grejat timmar i trädgården idag! Hoppas att jag orkar leva i morgon.

Kött finns i upptidning för grillen i alla fall, den ska marineras på morgonen och gottas på eftermiddagen.
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #1541 skrivet: 2011.04.29 - 21:02:39 »

Idalinda, jag missade din migrän.  :bearhug:
Men kul med vikten!  :thumbsup:
Jag har grunnat på det där med långpromenader. Jag brukar känna mig spännd i axlarna av långa promenader. Vet inte riktigt varför. Men jag har funderat på om det skulle lännas bättre med stavar, om man rör armarna bättre under promenaden, än utan stavar. Men du kanske redan går med stavar? Kanske fick du migränen efter de spännda axlarna? För mig är det ofta svårt att veta vad som ger vad. Migrän ger stela axlar. Men stela axlar ger oxå migrän.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1542 skrivet: 2011.04.29 - 21:18:14 »

Denna gången var migränen säkert hormonellt, även om axlarna var också stela och värkande.
Jag har stavar men glömmer dom hem ständigt.
De är trevliga ha med sig när jag kommer ihåg dom.

Det har varit klokt att ha massage en annan dag än styrketräningen, när vi ändrade på det lättade
huvudvärken väsentligt, men nu blir det att jag springer till sjukgymnasten ständigt, 3 dagar i veckan.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1543 skrivet: 2011.04.29 - 21:28:28 »

Massage är jättebra. Fast man blir trött av det också.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1544 skrivet: 2011.04.30 - 19:20:31 »

Hur mycket jag väger nu  :loony:  galet mycket, men öhm, 76kg.
jag verkligen jojo-bantar, 71-76-71-76-71 sedan kommer det jul,påsk, midsommar, studentfest, födelsedag och jag börjar om...

Men du har ju gått ner 2 kg. Var du uppe i 78 då, alltså mer än du brukar joja upp till?  :neutral:
Loggat

Sidor: 1 ... 101 102 [103] 104 105 ... 191   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544