Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.07 - 09:36:15 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 94 95 [96] 97 98 ... 191   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Idalinda och Styrmannen minskar barlasten  (läst 936246 gånger)
0 Medlemmar och 13 gäster tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #1425 skrivet: 2011.03.27 - 14:47:04 »

Fy vad jag mår  :puke1:, mensen, huvudvärk och  :so_mad:.
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #1426 skrivet: 2011.03.27 - 15:24:15 »

:smooch:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #1427 skrivet: 2011.03.27 - 15:51:09 »

:sad:  Vi hoppas på bättre dag imorgon....  :bearhug:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Corny

Smörklickar: 25

Antal inlägg: 2562

« Svara #1428 skrivet: 2011.03.27 - 19:00:59 »

Stackars, stackars dig, idalinda!  :smooch: :smooch: :bearhug:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Ekub
Superhero

Smörklickar: 15

Antal inlägg: 1471

« Svara #1429 skrivet: 2011.03.27 - 21:51:30 »

Stackare  :sad: Man kan ju inte krya på sig från menssmärta men hoppas du bättrar på dig iaf  :bearhug:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1430 skrivet: 2011.03.27 - 23:31:36 »

Tack snälla ni  :inlove:, men tyvärr förväntar jag mig den värsta rinnardagen i morgon , :angrywife:
Då får man tömma menskoppen stup i kvarten och ha nattbindan ändå  :sneaktongue: :cry:

Men det står jag ut med när, bara huvudvärken släpper på riktigt.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1431 skrivet: 2011.03.28 - 05:33:59 »

TMO  :eek:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1432 skrivet: 2011.03.28 - 08:28:03 »

TMO  :eek:

?? :max-shock:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1433 skrivet: 2011.03.28 - 14:53:45 »

Jag får inget gjort så jag ger upp för dagens planer att baka lite till för studentfesten.
Det får bli någon annan dag . Nu samlar jag krafter till att orkar fixa dagens middag ( något av blomkål och köttfärs).

Ska vi göra ett deal Ekub, Om du behöver gå ner 17 kg och jag minst 5kg , hälst10kg, hur gör vi?
För varje kilo jag tappar ska du fixa bort 2, kan det vara rimligt?
ÄR du i din målvikt/ "må bra vikt!" om du går ner 17 kg?
Jag hänger hela tiden på gränsen på normalvikt-övervikt enligt BMI.

Jag väger nu 75 ( tja 76 pga. mensen) för mina 173cm, så någonstans på 72 går min normalvikt-gräns.
Målet är att komma under 70 och 65-66 vore något underbart!

April-månad börjar nu, hmm, april, maj,  juni har vi studentfesten, DÅ måste jag bara få bort 5 kg.
2 månader och lite marginaler, deal Ekub, please...!
Loggat
Ekub
Superhero

« Svara #1434 skrivet: 2011.03.28 - 22:32:16 »

Blomkål  :inlove: Orkade inte riktigt laga mat när jag kom hem vid nio så hade köpt en grillad kyckling som vi åt avokado, tomater, fetaost (och en minbaguett :redface: ) till. Jag skvätte olja och vinäger över grönsakerna och kyllingen. Gott var det iaf och bortsett från allt onyttigt var det ganska nyttigt   :lmao:

Har inte velat räkna på hur mycket jag behöver gå ner denna gången  :redface: Men nu ska vi se, som minst vägde jag 61 kg sist och hade då som mål att "känna efter" hur jag mådde på 58 vilket är 19-20 kg från vad jag väger nu  :shake_head: Men vi kan ju runda av till 17 kg till en början iaf, är ca 163 cm lång så i runda slängar blir det nog bra. Vet inte hur min kropp kommer att reagera på medicinerna och jag är inte i skick att gå och styrketräna (lr träna alls kanske? :blink: ) men jag kan iaf göra det jag kan kostmässigt isf att äta, läs svulla i, kakor, mackor, choklad osv. 17 kg på två månader blir nog tufft. Det är ca 2 kg i veckan med dålig ämnesomsättning  :blink: Men jag ska ge det en ärlig chans. Surt att ha gått smal hela vintern och blir tjock lagom till sommarsäsongen  :glare:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1435 skrivet: 2011.03.29 - 00:09:01 »

Nja, men om du tar som ett mål att ta bort 10kg under två månader och jag 5kg.
För jag gissar på något sätt att dina 10 extra sitter ändå kanska löst , jojo, jag vet om ämnesomsättningen,
MEN dessa kilon har kommit under en kort tid, så det måste  stå på någon instruktionsbok inne i  din kropp som talar om att dessa ska väck fort.
Jag har de sega sista kilona kvar :sad: därmed tror jag att rättvisan skulle vara minus 5 kg för mig och minus 10 för dig.

Jag skulle behöva satsa med på avocado, så att det blir någon röra för mig också, och så klart på beasås.
I morgon måste jag koka risgrynsgröt och göra lite mer karelska piroger ... och inte smaka alls :shy:.
Fast det går nog, värre är det med söta degar.

Egentligen varje kilo som vi drar neråt är inte i alla fall uppåt  :crazy: och det är säkert det viktigaste för oss båda just nu.
Börjar vi det nya livet i morgon?
Jag gissar en vikt på 75kg för min del som startvikt. Återkommer på morgonen!
Loggat
Ekub
Superhero

« Svara #1436 skrivet: 2011.03.29 - 21:55:13 »

Nä inget smakande, då blir man bara mer sugen och så äter man och så blir man tjock. Alltså har vi kommit fram till slutsatsen att smaka = bli tjock  :nono:

Men precis, varje kg ner är en vinst!  :nod-yes: och det är viktigt att komma ihåg att allt inte är förstört bara för att man syndar eller trillar dit, så det är inte på något sätt okej att börja svulla för att den dagen redan är förstörd lr något åt det hållet. Däremot kan jag tycka att nödvändiga planerade synder kan vara okej. För att bibehålla något slags socialt liv kan det vara nödvändigt ibland. Lr?

Imorn startar vi, jag har mjukstartat lite idag redan så känner mig lite uppvärmd  :sheep: Återkommer med min startvikt med, nervös att jag ska ha gått upp ytterligare sedan här om dan  :sad: Väntar på att arvssynden ska göra sig påmind också så har jag gått upp för mycket kommer jag skylla på den  :whistle:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1437 skrivet: 2011.03.29 - 22:47:57 »

Vilken dag har vi i dag ... tisdag, min vikt var i morse 75,8kg, mensen släpper inte riktigt än, men jag väntar att ett kilo
försvinner rätt raskt, därefter börjar det bli mer rättvisa siffror.

Jag började dagen som vanligt med en burk makrill + 100g ost på och lite pumpakärnor överst.
45min träning hos sjukgymnasten ( jag har nu tränat 2 gg/ veckan  2 veckors tid, istället för den vanliga 1 gg/ veckan)
Efteråt 2 ägg med smör.
Sedan åkte vi till stan och middagen blev vid 17-tiden i MAx ( low-carp mål med mineralvatten) men MED liten portion pommes.
I Willys köpte maken choklad, och jag som inte kan äta något vanlgit choklad gick raskt till en specialbutik och hittade mjölfri
 choklad för 45kg  /st, maken smakade lite av det, men jag har nog fått i mig 70-80g 71% choklad.

Hemma har jag knaprat lite torr ris och några mandel, det där knaprandet är inte bra, men jag jobbar med det.
Det blir ändå inte så mycket kolisar av det, som av socker-choklad-röran eller av något annat sockerfyllt.

MÅl ett: att sluta röra ihop choklad hemma på kvällarna!
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1438 skrivet: 2011.03.29 - 22:53:48 »

Men vad är det för konstig mat du äter? Ingen riktig mat på hela dan ju.  :eek:

Vad hände förresten med vår vikttävling då?  :confused3:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1439 skrivet: 2011.03.30 - 10:19:49 »

Men vad är det för konstig mat du äter? Ingen riktig mat på hela dan ju.  :eek:

Vad hände förresten med vår vikttävling då?  :confused3:

Vikttävling, jag har ju mått blaah under vårvintern, inget snack om de, migrän och " synd om mig " -syndromet har turats om.
NU försöker jag ändra det.

Konstigt mat?

makrill
stureost 38%
pumpakärnor
ägg
smör
low-carp-hamburgare
mineralvatten med granatäpplesmak
mandel

Vad-är-konstigt-med det? :guns:

Det som var aningens fel en liten påse pommes ( fel fetter)
71% choklad 80g
tja och mina knapersugna käftar ville ha lite torr ris att tugga på kvällen, hällre det än chokladröra med socker :nod-yes:
Loggat
Sidor: 1 ... 94 95 [96] 97 98 ... 191   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544