Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.06 - 21:49:35 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 83 84 [85] 86 87 ... 191   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Idalinda och Styrmannen minskar barlasten  (läst 935931 gånger)
0 Medlemmar och 11 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #1260 skrivet: 2010.12.27 - 09:52:30 »

7 kilo! Det är ju inte klokt!  :max-shock:

Fy sjutton, du måste verkligen reagera på kolisar, för jag antar att det är det det är frågan om och inte allmänt svullande? Känner du dig svullen? Kan mer än glykogenkilona vara vatten, tror du? Det verkar omöjligt att gå upp sådär 5 kg i fettvikt på ett par dar.

Hoppas verkligen det försvinner. Du som kämpade så förut för att gå ner. Vore tråkigt om du måste börja om.  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #1261 skrivet: 2010.12.27 - 11:28:28 »

Jag håller med. Det kan inte vara möjligt att få så många fettkilon på så kort tid! Det måste vara vatten det mesta. Särskilt om det slår på fingrar och andningen. Stackars Idalinda, vad jobbigt!  :cry:

Hoppas det vänder snabbt nu när du kapat bort kolisarna igen.  :bearhug:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #1262 skrivet: 2010.12.28 - 11:15:10 »

Så här var det ju förra julen också!

Det är inte synd om mig egentligen, utan jag måste vara obotakorkad som inte fattar.

Men den saken är klar att jag verkligen reagerar på kolisar aggressivt.
Är det för att man inte äter dom i vanliga fall så mycket eller är jag spec.-fall?

Barnen äter ju kolisar till vardags också, även om de försöker välja vettigt i skolmaten och har dragit ner
med godis.
Jag tror att vi har käkar ungefär lika mycket gottsaker hela familjen, och inte har ungarna gått upp nämvärt.
De stora kanske inget alls och minstingen kanske 2 kg, men maken och jag har fått alla kilon.

Jag litar på att det är mycket vätska , och hoppas att 2-3 kilo försvinner nu innan nyår.
Sedan är det bara att jobba med resten igen antar jag.

Och NÄSTA JUL, blir det inte likadant, INTE!
DÅ är det läkerol-askar som gäller, aldrig att man kan överkonsumera läkarol i sådana mängder som jag har
gjort nu.

Snart: en promenad! :nod-yes:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1263 skrivet: 2010.12.28 - 11:57:39 »

Kan inte lakrits ge problem i sig också? Du sätter ju inte i dig måttliga mängder när du ska till heller!  :club_idiot:
Loggat

Sorla

« Svara #1264 skrivet: 2010.12.28 - 13:45:22 »

Jag tror definitivt att vi som skurit ner/bort kolisarna är jätte känsliga, eller i alla fall mer än genomsnittet. Kroppen vet ju inte vad den ska göra med alla kolhydrater som helt plötsligt dyker upp. Innan LCHF var den ju van vid att förbränna det mesta och lagra in överflödet. Nu blir alla kolisar överföd. Min teori iaf.  :confused3:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1265 skrivet: 2010.12.28 - 13:47:09 »

Ja, det borde ju vara så.

jag måste vara obotakorkad som inte fattar.

:nod-yes:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1266 skrivet: 2010.12.28 - 17:11:54 »

Ja, det borde ju vara så.

jag måste vara obotakorkad som inte fattar.

Jag tror du har rätt Sorla.
För inte har jag ätit jag mer än vad jag åt mina andra jular innan LCHF.

Häranefter måste jag bara bestämma antingen att
1) mat är tråkigt , bara nödvändigt ont som jag ska stoppa i mig för att inte vara hungrig
eller
2) bli väldigt kreativ och entusiast kock  och göra mästerverk i köket varje dag.

Kan bara tala om att intresset för alternativ 2 är lika med noll
just nu.

Barnen har matallergier ( råa morötter, ärter, stenfrukter, hasselnötter , mandel i större mängder)
en har laktosintolerans, jag tål inte mjölkprotein och makens mage krånglar och han vill inte ha starka kryddor :cry: jag ooooooorkar inte hitta på , som sagt intresse för matlagning = NOLL
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1267 skrivet: 2010.12.28 - 17:34:04 »

Jag heter hemul, tack så mycket!  :club_idiot:
Loggat

Sorla

« Svara #1268 skrivet: 2010.12.28 - 21:59:30 »

Idalinda höll med det du höll med mig om ju! :smack_head:

Fy skjutton vad jobbigt att försöka vara påhittig under sådana förhållanden!  :sad: Fast jag gör bara mästerverk typ en gång i veckan. Sen lever vi på det mästerverket minst två gånger. Däremellan är det snabbt och enkelt som är ledordet.

Idag blev det fläskfilé i kantarellsås och blomkålsris. Och salladsblad, gurka och tomat. Enkelt och mycket gott. Men så var det ju kalas också. Tyvärr tyckte gästerna för mycket om det. Det blev knappt några rester.   :tongue_wag:
Loggat

Corny

Smörklickar: 25

Antal inlägg: 2562

« Svara #1269 skrivet: 2010.12.28 - 22:31:41 »

Barnen har matallergier ( råa morötter, ärter, stenfrukter, hasselnötter , mandel i större mängder)
en har laktosintolerans, jag tål inte mjölkprotein och makens mage krånglar och han vill inte ha starka kryddor :cry: jag ooooooorkar inte hitta på , som sagt intresse för matlagning = NOLL
Det är just såna här saker som jag går igång på när det kommer till matlagning! Så vi är helt klart olika. Jag ÄLSKAR att försöka hitta på en enda liten sak som passar alla, eller för all del en lite mer jobbig sak någon gång då och då. Men jo, jag förstår att du tycker att det är jobbigt!!!  :bearhug:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1270 skrivet: 2010.12.29 - 12:57:33 »

Hemul, jag  :nod-yes: för din kommentar och kommenterade sedan vad Sorla sade.
SÅ vardet!

Nu börjar snart dygn 3 av historien " huvudvärk från helvetet"
Den vanliga migränen går över någon gång över natten, man är lite mosig dagen efter
sedan kan man andas några dagar.
Men denna gången har jag redan tagit 4 starka tabletter, vet inte om jag vågar mer.
och total-lindringen kommer inte, trotts vila, promenader, massage, allt.
Alla ryggmuskler är som fiolsträngar :cry:
Övermorgon  skulle vi fira nyår med vänner, resa bort och sova över där.
Nu börjar vi vela, ska vi avboka oss att dom får planera annat, eller vågar vi lita på
att denna elände är över då.
Loggat
Sorla

« Svara #1271 skrivet: 2010.12.29 - 14:04:54 »

Du behöver dundermassage, en öm naprapat som lägger till rätta det som gått snett, varma bad, massa magnesium, ännu mera värme, lugn rörelse, liniment....... kärlek, omvårdnad och lugn och ro.

Jag har ett liniment som heter Linnex. Det är fantastiskt kraftfullt. Det är en vit behållare som ser ut som en deostick. Funkar likadant också. När man stryker på den blir det först lite svalt, men sen drar värmeblåslampan igång! Om man rör lite på sig blir det ännu varmare. Huden brukar bli rejält röd, men musklerna brukar gilla det. Jag använder det när jag har haft flera dagar med migrän och spänningshuvudvärk. Eller när jag känner att spänningarna skulle sätta igång migrän och det fick fortgå. Det är många gånger jag har klarat mig utan migrän, tack vare linimentet som håller musklerna igång. Jag köpte det hos min massör. Jag undrar var man kan få tag i det annars...... ska spana lite........

http://www.mediconline.se/liniment/linnex-c-168-1.aspx

Den för 149 är det jag använder. Jag tycker definitivt att du ska unna dig den. Maken hjälper dig att stryka på ett lager eller max två. Stryker man på mera bränner det som eld i timmar och det gär nästan ont att ha tröjan emot. Men jag lovar, musklerna får fullt upp med att hantera linimentet och har inte tid att djävlas med dig.  :fork_off:
Loggat

Fjällmor
Superhero

Smörklickar: 18

Antal inlägg: 1808

Hemsida
« Svara #1272 skrivet: 2010.12.29 - 19:10:12 »

nämmen vännen!  :shake_head:

fy så du har det!

Vill krama om...

:bearhug:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1273 skrivet: 2010.12.29 - 19:39:55 »

Du behöver dundermassage, en öm naprapat som lägger till rätta det som gått snett, varma bad, massa magnesium, ännu mera värme, lugn rörelse, liniment....... kärlek, omvårdnad och lugn och ro.

Jag har ett liniment som heter Linnex. Det är fantastiskt kraftfullt. Det är en vit behållare som ser ut som en deostick. Funkar likadant också. När man stryker på den blir det först lite svalt, men sen drar värmeblåslampan igång! Om man rör lite på sig blir det ännu varmare. Huden brukar bli rejält röd, men musklerna brukar gilla det. Jag använder det när jag har haft flera dagar med migrän och spänningshuvudvärk. Eller när jag känner att spänningarna skulle sätta igång migrän och det fick fortgå. Det är många gånger jag har klarat mig utan migrän, tack vare linimentet som håller musklerna igång. Jag köpte det hos min massör. Jag undrar var man kan få tag i det annars...... ska spana lite........

http://www.mediconline.se/liniment/linnex-c-168-1.aspx

Den för 149 är det jag använder. Jag tycker definitivt att du ska unna dig den. Maken hjälper dig att stryka på ett lager eller max två. Stryker man på mera bränner det som eld i timmar och det gär nästan ont att ha tröjan emot. Men jag lovar, musklerna får fullt upp med att hantera linimentet och har inte tid att djävlas med dig.  :fork_off:

Här fanns det många bra saker Sorla!
jag visste att det lönar sig att prata med dig.
Linimentet ska beställas! Luktar det något? hoppas inte, jag tål inga lukter vid huvudvärken.
Magnesium har jag i skåpet, turbo-tableeter på 500mg, dom har jag tagit för mages skull innan jul, men inte nu efter, så nu boostar jag i kväll med 1000mg :nod-yes:

varm bad har jag inte, men bastun kallar på nyårsafton hos vänner!
maken masserar bra och ordentligt, familjen försöker smyga runt tyst.

jag sov hela eftermiddagen och började känna vid 16-tiden att livet börjar återkomma.
Axlarna värker fortfarande, men det onda börjar släppa min skalle i alla fall.
Jag var varmklädd på en kvällspromenad med maken också.

jag har förresten gått har med en yllemössa ( med lite press över pannan) och halsduk inomhus
De stunder jag har varit uppe på vilostolen har jag varit inpaketerad i filtar  med min mössa på.
Ni skulle sett mig då  :lol:
Loggat
Sorla

« Svara #1274 skrivet: 2010.12.30 - 10:20:34 »

Vad skönt att huvudvärken smyger undan lite! Hoppas det håller i sig nu.

Tyvärr luktar linimentet mentol.  :shake_head:

Men jag skulle inte heller stryka på det mitt under pågående migränattack. Däremot efteråt, när den värsta fasen är över, är det skönt att stryka på. Så att man får lite hjälp att få ner axlarna i någorlunda normal höjd igen. Eller, som jag skrev tidigare, om jag går med spänningshuvudvärk som lätt omvandlar sig till migrän. Men inte mitt under. Nä, starka lukter går fetbort då!

Om man har linimentet under en varm tröja och halsduk, som jag har nästan dygnet runt, värmer det riktigt gott.

Jag läste någon stans att Magnesiumet kunde fungera lite som förebyggare mot migrän. För att den hjälper blodkärlen att slappna av. Jag har provat det och det hjälpte faktiskt! Fast det är ju jätte svårt att veta om det var magnesiumet eller att jag körde avslappningsövningar och drack massor med vatten och en kopp kaffe också. Och bytte till läsglasögonen när jag skrev på datorn. Jag slarvar ganska mycket med det tyvärr. Jag tar alltid en tablett på morgonen och kvällen med 375 mg vardera gången. Men när jag kände migränmonstret lura provade jag att ta en extra tablett. Jag gjorde det under några dagar nu under helgen när det var mycket med jul och födelsedagar.

Jag hoppas verkligen att migränen håller sig borta nu!  :bearhug:
Loggat

Sidor: 1 ... 83 84 [85] 86 87 ... 191   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544