Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.06 - 08:26:14 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 70 71 [72] 73 74 ... 191   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Idalinda och Styrmannen minskar barlasten  (läst 935495 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
/LO

Smörklickar: 17

Antal inlägg: 1269

« Svara #1065 skrivet: 2010.11.07 - 19:58:07 »

:clapping: :thumbsup: :yay:
Loggat

LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #1066 skrivet: 2010.11.07 - 20:50:02 »

jag har inte slutat med gröna saker, nep.

Idag har jag promenerat på en skogsväg en timme, herrskapet åkte med jeepen i skogen och hade sig.

Hemma gjorde vi
piffar
och smörwokade morötter och vitkål

Nu på kvällen har jag gjort pannkaka ( 10ägg, 250g keso och 1dl mjöl)
jag har tagit ett par bitar utan socker eller bär.
ett par skivor salamikorv
några mandel och någon skiva torkad jordgubbe.

Jordgubbarna är mums, men låter en tuntun skiva att smälta i munnen, sedan kommer smaken och sedan kan man sakta tugga de små fröer på jordgubbens yta.
Dom fyller precis snacks-funktionen på kvällen, men motsvarar kanske en eller två hela jordgubbar.
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #1067 skrivet: 2010.11.07 - 20:55:00 »

Men vad är det du har slutat med då?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1068 skrivet: 2010.11.07 - 21:46:53 »

Ska jag få veta hur du äter nån gång då? Hur det skiljer sig från hur du äter annars? Du säger bara att du ska skärpa dig, men jag vill veta vad du gör! Jag vet inte vad det innebär för dig när du skärper dig. :club:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1069 skrivet: 2010.11.08 - 10:55:43 »

Jag tror snart inte mina ögon... jag fastar ju inte , bara skärper mig !

Kodstycke:
Idalinda				Styrmannen

vägen till 69,9kg!                    vägen till 99,9kg
minus minus
start 75,3kg   105kg
dag 1 74,9kg     400g                     104,9kg       100g
dag2  74,9kg      - 104,9kg        -
dag3  74,8kg     100g                     105,5kg      +600g
dag4  74,1kg     700g                     105,1kg       400g
dag5  73,9kg     200g                     105,1kg        -
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1070 skrivet: 2010.11.08 - 11:04:21 »

Nu ska jag vara hemulskt-pedagogiskt!

Idalinda håller vikten eller går sakta upp                                   idalinda går ner i vikt

frukost: en burk makrill + 100ost på                                         en burk makrill + 20g smör

Sitter i soffan och glor på datorn                                            ta en timmes promenad / eller motionscyklad

lunch: två ägg, smör,2 dl  pizzasallad                                      två ägg + 20g smör
två rutor mörk mintchoklad ( 20g)

middag: kött från grytan eller pannan ( 100-150g) + smörstekta grönsaker halva tallriken, kanske 3-4 dl    ( samma i både fallen)

Kvällen: resten av chokladkakan ( 80g)                                         en näve mandel
chokladbollsmet av smör, kakao,  rikligt med socker                        2-3 jordgubbar i torkad form
(säkert 1 msk) och  mjöl eller havregryn                                         lite mer mandel om jag blir sugen

Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1071 skrivet: 2010.11.08 - 11:34:31 »

Jahapp, du äter mindre och springer mera alltså!  :thumbsup:

Och äter lite mindre kolhydrater också. Vad är detta med socker och mjöl och havregryn? Det har du inte berättat förut. :goggle:
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #1072 skrivet: 2010.11.08 - 18:38:24 »

Nu ska jag vara hemulskt-pedagogiskt!

Idalinda håller vikten eller går sakta upp                                   idalinda går ner i vikt

frukost: en burk makrill + 100ost på                                         en burk makrill + 20g smör

Sitter i soffan och glor på datorn                                            ta en timmes promenad / eller motionscyklad

lunch: två ägg, smör,2 dl  pizzasallad                                      två ägg + 20g smör
två rutor mörk mintchoklad ( 20g)

middag: kött från grytan eller pannan ( 100-150g) + smörstekta grönsaker halva tallriken, kanske 3-4 dl    ( samma i både fallen)

Kvällen: resten av chokladkakan ( 80g)                                         en näve mandel
chokladbollsmet av smör, kakao,  rikligt med socker                        2-3 jordgubbar i torkad form
(säkert 1 msk) och  mjöl eller havregryn                                         lite mer mandel om jag blir sugen

:lmao: :lmao: Nu förstod jag vad du menade. Trodde du ramlat och slagit dig när jag läste från mobilen. Där syntes inte spalterna du gjort.  :laugh: JAg kunde inte för mitt liv begripa hur du kunde gå ner i vikt på 100 g choklad, havregryn med rikligt med socker och sitta i soffan...  :tongue:

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1073 skrivet: 2010.11.08 - 19:55:43 »

Igår kväll tog jag ett par bitar av pannkakan ( om man delar en ungsplåt på 12 delar , så två sådana bitar) utan socker, bär eller vispgrädde.

Jag tackade nej till havrekakor som fanns på kaffebjudningen.

jag dricker minst en liter mer vatten varje dag.

Jag funderare själv just i morse vilken av mina åtgärder ger den största effekten just nu :rolleyes:

Summarum: inte socker, minimalt med mjölkprodukter, mycket vatten

datorn dog i morse och sedan  skulle vi iväg till utvecklinssamtal och diversa annat, så se, nu lever datorn igen och postningen händer NU
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1074 skrivet: 2010.11.08 - 19:59:32 »

Det är inte så att ni behöver en ny dator? Jag tänker på annat krångel du har nämnt. Har ni bara en för hela familjen förresten?
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1075 skrivet: 2010.11.08 - 20:21:27 »

bar en för hela familjen,  :lmao:

:lmao: :lmao:

Skojar du ??

Vi har FYRA datorer för  fem pers!

Barnen har var sin och vi vuxna fajats om den här bärabara saken.

fast just nu känns som om vi har bara en.
Lillkillens burk sade upp ett par veckor sedan och inom närmaste veckan måste vi ta tag i den.
Antingen hitta någon kompis som kan lösningen eller lämna in till en rep-butik ( vi hittade en sådan i dag faktiskt)
Mellansonens datorn vägrar ibland nätet ( eller när hans datorn blandar i kopplas vi andra ut från nätet) och då låter det  :max-shock: i stugan.
Så den äldsta sonens burk fungerar vidare som vanligt och våran fungerar också, men fick någon spader i går i samband med någon bildöverföring från sonens mobil.

Jag har gett upp som dataunderhållare, tonåringar får lösa sina problem själva, en av dom tänker ju bli dataingengör
och lillkillens burk tar jag gärna till någon butik, bara dom löser det.
Och maken har ansvar för den här bärbara ( han säger ju hela tiden att datorn är hans :tongue_wag:)
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1076 skrivet: 2010.11.08 - 20:32:48 »

Jaha. Jag undrade därför att du ofta säger att nu vill din man ha datorn. Men då förstår jag. Det är en dator på er två vuxna alltså och den krånglar. Jag tycker du ska önska dig en egen i julklapp.  :flirting:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1077 skrivet: 2010.11.09 - 07:11:48 »

Suck.
Jag skulle behöva en ny mobil och en egen dator, självklart.

Men jag orkar inte tänka och välja och pengarna går hela tiden åt andra saker :mad_roll:

Vi har nu för många saker att fundera på...

Vi lyssnar på sonens funderingar på hans framtida studier...
men det är inte de betungaden utan
att
vi funderar om vi ska flytta nu eller om några år
om vi ska sälja två bilar och köpa en ny istället  ( i så fall vilken)
Vi behöver nya garedober till sovrumet.

ush, allt sånt.
När kommer det " vanliga livet" , då man bara städer på lördagar och och lagar mat varje dag  ?
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #1078 skrivet: 2010.11.09 - 16:37:55 »

När kommer det " vanliga livet" , då man bara städer på lördagar och och lagar mat varje dag  ?

Det undrar jag också! Det är ständigt en massa beslut som ska fattas. Tunga grejer. Sällan sånt som gör livet roligare för en själv enbart, utan sånt som måste till för att familjeföretaget ska fungera. (säger jag med en tvättmaskin som klappar ihop vilken dag som helst) När ska man komma ikapp?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1079 skrivet: 2010.11.09 - 17:39:14 »

Skönt för förståelsen Sorla, det behövs idag för jag vill verkligen byta ut den här dagen NU :so_mad:

Vikten visade ca. 1 kg upp idag utan någon vettig anledning alls ( magen ok, inga mens eller ägglossningar, iget slarv med maten  :sneaktongue: :sneaktongue: )
Sedan var det träning på gymmet och massage  :inlove:
Styrmannen hämtade mig till en lektur med veteranjeepen, vi körde runt i snötäckta berg och skogar och bilen kunde köra utan problem alla isiga snöctäcta backar  :inlove: fantastiskt upplevelse.

men sedan igen:
huvudvärk  molandes tillbaks
minstingen landar hem med huvudvärk
mellantinget tappade sina favohandskar till  bussen ( jag fick ringa runt och kanske vi får dom tillbaks någon dag )
huvudvärken fortsätter...
Maken åker ute med bilen och bara leker
kompisar frågar efter sjuka minstingen
Loggat
Sidor: 1 ... 70 71 [72] 73 74 ... 191   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544