uppdraget översatt på svenska av datorn...
Den pedagogiska verksamheten
Varje elev vill spela
Den 6: e internationella gymnasiet
Intelligent Ironman Kreativitet Contest
Är du trött på att spela den virtuella datorvärlden?
Är du upp till den utmaning som en verkliga livet RPG?
En kontinuerlig 72 timmars kreativitet tävling
Avgörs av
Intelligens, innovation, uthållighet, fysisk styrka, kunskap och vilja,
NT $ 150, 000 utmärkelse för mästare
Alla Braves är inbjudna
Att utmana världsklass ledare intelligens Ironman.
Intelligent Ironman Kreativitet Contest
Den globala tidvattnet för on-line dataspel har översvämmat alla. Var och en tillbringar oändlig tid i spelet att glömma att sova eller äta bara för att stärka den karaktär han eller hon spelar och för att få dyrbara skatter med alla taktik. Men man måste vara offline och återvända till sitt vanliga liv, och lämnar alla ära som enbart data i den virtuella världen.
Detta kan vara helt annorlunda med en verkliga livet RPG spel. Den intelligenta Ironman Kreativitet Contest antar strukturen i ett RPG PC-spel för att utforma flödesschemat hela tävlingen. Med äventyr och innovation ingrediens, överspänning denna tävling genom Taiwans gymnasieelever och har redan blivit en av de favoritaktiviteter.
Syftet med tävlingen är att utbilda eleverna möjlighet att kombinera sina kunskaper, fysisk styrka, härdighet, kreativitet och lagarbete för att uppfylla det slutliga kravet på tävlingen.
Det bästa laget bland finalisterna snart becomesthe ny hjälte bland sina kamratgrupper.
Denna kreativa sätt att använda kunskap lärobok kan göra lärandet mycket intressant och ger eleverna en helt annan syn på "tråkig" innehåll.
Eleverna kan också känna till att de verkliga utmaning är mycket mer givande än virtuella världen i datorn.
Verksamheten, nu i sjätte året och är sponsrade av undervisningsministeriet och organiseras av National Taiwan University med stöd från femton andra universitet.
Att dela våra erfarenheter i hela världen och att skapa en ny värld av innovation, uppriktigt inbjuder vi ert land att ansluta sig till oss. Tillsammans med studenter, välkomnar vi lärare och media att bevittna denna tävling av nya ålder. När du väl smaka av andan i tävlingen, kommer du älska den precis som de som hade anslutit oss. Vi är också beredda att erbjuda stöd för begäran om tävlingen och förklaring sammanträdesperioden i dig land på begäran så att du kan vara riktigt förberedda för tävlingen.
Bli hjälten i verkliga livet!
Huvudprojektet: antal åskådare är skyldiga att visa sina kreativa idéer genom att tillverka en produkt som aldrig tidigare skådats inom 72 timmar. Under denna tid kommer de att isoleras från omvärlden och från andra lag.
Projektet betonar både naturvetenskap och humaniora.
Antal åskådare börja med antingen inga pengar eller material. De måste utmana olika (sidan) uppgifter för att tjäna "virtuella pengar",
och sedan använda den för att köpa äkta material från "virtuell butik". Det färdiga projektet kommer att bedömas av en kommitté av experter för sin kreativitet, tema, utseende och funktioner. För att avsluta projektet på så kort tid, måste antal åskådare använda det de lär sig i skolan, deras fysiska uthållighet och bra lag färdigheter arbete för att utarbeta strategier
och uppfyller kraven i de viktigaste projektet inom 72 timmar.
Vad ska göras?
Intelligent Ironman Kreativitet Contest är en 72-timmars non-stop konkurrens. Du måste utforma och skapa ett verkligt projekt från din egen design. Detta är ett krav på huvudprojektet. Du kan hitta exempel på vår officiella hemsida.
Vad är konkurrens?
Intelligent Ironman Kreativitet Contest vill att du ska använda det du lärt dig i skolan kreativt, hur man utmana dig själv och skapa din egen magi. Det finns tre olika typer av "side-uppgifter: naturvetenskap, humaniora och fysisk kondition. Tävlande måste fylla i uppgifter för de tre typer av side-uppgifter. Var och en kan surfa på Internet (deltagarna kan använda internet endast) att veta var lagets prestationer och sin information på varje sida uppgift.