Gissa om ungarna har varit galna av glädje denna veckan.
Jag har belönat deras goda insatser med renovering ... det har fått lösgodis och baguetter häromdagen och
ïdag efter att även köksgolvet var rensopad fick de både pizza från pizzerian och glass från ica och även dajm
I morgon blir det lite finlir där nere, med att flytta ut köksbordet och våra sängar + några packar viktiga papper....
telefonen får också flytta upp till våning två , hoppas att almanackan och telefonkatalogen hittar till samma rum som telefonen
Ibland har det varit lite trixande när alla dörrar har haft plastskydd pga dammet och sedan skulle man svara på telefon , som ligger i helt annat rum än man är van vid, och sedan behöver man leta almanackan ( vilken låda ligger den nu i ... ?) och en penna och sedan hitta tillbaks till telefonen ( som inte ringer nu för att underlätta sökandet
)
Men i morgon finns " allt" i tvättstugan eller här uppe och vi har då fyra betongrum där nere som väntar på hantverkare
Mitt i allt hittade vi även en fuktskade på golvet under köksvasken
, det är inget problem med golvet , det ska ju ändå rivas, men det finns även mögel på väggarna , och det fanns inte projekterad i denna renoveringen.
SÅ det var bara snällt ringa till försäkringsbolagen och göra en anmälan, en bit av väggen måste få nya gipsskivor i vardagsrummet och det innebär att vi måste byta tapeter där också
.
Det dumma är att denna syllbytet kan innebära att väggarna rör sig lite och egentligen skulle man vänta ett år innan man byter tapeter , för det kan komma sådana små sprickor
.
Snart vill ja inte vara med
längre.
Jag vill bara odla mina tomater och chilisar och inte mögel