Här händer det just nu :
Mycket handlar om övningskörning, den äldsta har redan bokad uppkörningen ( maj ) och mellangrabben ska börja övningsköra på hösten, hos oss innebär det att han måste först ha läst teoriboken genom ( inte kunna det !) , så när den äldsta får sitt
kort på våren (hoppas , så vi slipper köra så mycket) börjar nästa unge att snacka bil och traffikregler
.
Vi var tvungna att köpa en bil till
.
Vi har en bil med automatlåda, som sonen har övningkört hittills, men behöver nu köra med manuel-låda också.
Styrmannen är smart på bilar, så han gjorde ett bra kap.
Det är otorligt att man kan köpa en hel bil för samma peng som en bra dator+ skärm.
( bilen är -00, med 4 krockkuddar, ABS och i princip rostfritt, nybesiktad och hade både vinter och sommardäck)
Dessutom slukar den mycket mindre bensin än vår familjebil, vilket innebär att vi sparar in den extra försäkringen och skatten för bilen och kommer ev. lite på plussidan
Några plantor är redan omplanterade : några chili och paprikor + experimentet med några extremt tidiga vitkål och tomater.
Matfronten går upp och ner ...
-mjölk och mjöl orsakar rinnande näsa
-choklad undviker jag också
-pofiber ger också snuva, men inte så mycket som vanlig mjöl
-ost går bra annars, men ger hård mage, där hjäper pofiber finfint men näsan rinner
Så jag är tillbaka på ruta ett hela tiden, går inte att " fuska" på något sätt.
Något vill jag ju gotta med
!
Bär fungerar, apelsin testar jag lite .
Funderar att steka lite morötter idag , men deppr lite ändå