Det blir något bra ut av det här med, men jag som har lärt göra värdens goaste gräddglass, lärt mig älska cf till kött, ser det hela som ett
stort förlust just nu .
Det där har jag all förståelse i världen för! Det ÄR tråkigt att vara tvungen att skippa vissa saker. Väljer man bort sakerna själv är det en annan sak, för då kan man äta det om man vill.
Visserligen innehåller sorbet mycket socker, men det är iaf en god variant av "glass", och dessutom en sådan sak som diabetiker blev tipsade om att äta förr, så helt fel kan det inte vara.
Kanske du kan hitta på någon mer eller mindre sockerfri variant istället för gräddglassen?
Mjölkallergi var förresten en sån sak som jag läste om, som kunde yttra sig på olika sätt vid olika tidpunkter i livet. Bla kunde det yttra sig som astma, så det är inte omöjligt att allergin hänger kvar för er minsting, trots att det officiellt är borta. Annat det tydligen kunde bli av detta, var eksem eller magsmärtor.
Bearnaisesås och Hollandaise kan man göra med olja också. Tyvärr kommer jag inte ihåg riktigt vilka proportioner, men det går åtminstone att göra utan smör om det skulle knipa.