Du svamlar nog inte alls.
Jag har tidigare läst kostdoctorns artikel, men inte så noga ... jag är ju inte allergisk.
Hur blind får man vara, visst är jag allergisk även om testerna visar något, näsan har ju alltid varit rinnig.
Eller är det kanske normalt, rinner era näsor ständigt ??
Alla barnen har också allergier, men just nu vet vi vad dom kan och inte kan äta för att må bra.
Nu läste jag doctorns artikel med nya ögon , nickade för mig själv " så bra jag äter"
MEN såg sedan att visst äter jag mer nötter nu än förr i livet. Mycket mer.
Och är det inte så att jag har upptäckt sesamknäcket under sommaren och praktiserad det nästan varje dag under hela hösten ?
Ju-hu.
Där ligger nog den stora boven i dramat.
Jag / vi funderar också om någon form av fasta skulle vara rensande i detta läge.
Nja, kanske inte under kommande veckan , men senare.
Docs info ser ut så här :
"Undvik:
Växtoljor, margarin, industrimat/färdigmat (dvs flertalet nyckelhålsmärkta produkter).
Var lite försiktig med nötter, industriellt griskött, bröd.
Ät:
Fet fisk, annan fisk, smör, grönsaker, gräsbetat kött, viltkött, nötkött, ägg, (potatis)
Den som inte får i sig fisk regelbundet kan få liknande positiv effekt av Omega-3 i tillskott. Det är möjligt att undvikande av D-vitaminbrist också hjälper något mot inflammationer, men det är mindre studerat. "
Jag äter ju vareviga dag en burk makrill med smör på förmiddagen och sedan middagen med familj (sedan ett par månader tillbaks äter vi bara gräsbetat nötkött, vi hittade en bra bonde i närheten och köper 30-60 kg åt gången + lamm) lite fläsk finns fortfarande i frysen , men inte mer än till ett par middagar.
Smör är ekologiskt och ägg har vi också fått hela hösten direkt från "ägg-tanten " grönsaker kommer fortfarande från trädgården och bondens ekomarknad.
Dettta måtte fungera :
Alltså bara grönsaker, smör, nött, makrill och ägg ett tag.
Gotta med bär och någon korv ibland.
Funderar bara kalcium och C-vitamin .
Om man inte äter mjölkprodukter och sesam , måste leta nya källor ...
c-vitamin, ska käka svarta vinbär varje dag
Stort tack Fjällmor, du har kanske hittat boven i dramat !