Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.02 - 07:22:17 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 191   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Idalinda och Styrmannen minskar barlasten  (läst 932658 gånger)
0 Medlemmar och 15 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #465 skrivet: 2009.11.03 - 02:31:05 »

Vadåråvaereomva?  :tongue_wag:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #466 skrivet: 2009.11.03 - 09:04:34 »

:rolleyes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #467 skrivet: 2009.11.03 - 12:42:29 »

Nu blir hon obegriplig också ... docktor House, com here ! :wave:
Loggat
Fjällmor
Superhero

Smörklickar: 18

Antal inlägg: 1808

Hemsida
« Svara #468 skrivet: 2009.11.03 - 12:57:52 »

Nu blir hon obegriplig också ... docktor House, com here ! :wave:

:lmao:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #469 skrivet: 2009.11.04 - 11:29:23 »

Resumé av maten under resan.

Vägen upp bara bra saker, nöttbröd och ost + en dubber lowcarbmål i MAx .
Väl där uppe bjöds det karelska piroger och olika korvar
men när samma stil fortsatt dagen därpå och vi blev även bjudna till fiket ,
då insåg jag att jag måste laga MAT ett par dagar för at det inte bli bara kolhydrater .
( Vi bodde ju hos min mans morbror, som verkar äta ute för det mesta för han bor ensam )
Han hade inget emot att jag fixade  mat ett par dagar, så det blev en variant av

moussaka ( verkligen en variant) för vi tycker att såsen med tomat och grädde blir gott , men har broccoli underst.
och
unglax med lök och sås

Men runtomkring vimlade det karelska piroger , goda korvar och kex
Det fungerade ändå rätt bra tills vi besökte finska sidan och en matbutik . :club: :club: :club:

Då började frossan, bullar och godis och vispgröt ( mannagryn och bärsaft) och finska smörgåsgurkor.

Det blev tom, så att vi åkte en gång till och handlade ännu mer dagen efter då suget hade satt en mindre växel  :smack_head:

min "normalvikt" har landat någonstans vid 75 kg , målet är att komma under 70  och göra det till en normalvikt.
Grejen är att under hela hösten har vikten varit hälst 76-77 och efter denna resan var det 2 kg upp ,
det var ifs. väntat men jättetrist.
men jag ¨ångrar inte, bullen var värd det ! :thumbsup:
Direkt när vi kom hem i fredags kväll visste vi att det är noll-tolerans som gäller nu.
protein, fett och lite gröna saker.
OCh se : minus 3,5 kg tills idag , onsdag.  :yay:
76.3 visade vågen i morse.

Om en månad har vi bröllopsdag, det vore roligt att fixa bort kanske 2 kg till tills dess.
Då blir det kanske lite något gott
och sedan hårdare tag igen fram till jul så att man kan gotta lite under julhelgen.
Så är det tänkt  :flirting: i alla fall
Loggat
Fjällmor
Superhero

Hemsida
« Svara #470 skrivet: 2009.11.04 - 12:09:36 »

:wave:

heja dig!!!

:worshippy:
Loggat

/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #471 skrivet: 2009.11.04 - 15:17:23 »

Snacka om stämningsfullt!

Den första snön faller utanför och jag går där ute och plockar  fortfarande färsk mat !
Idag var det spetskålhuvud, timjan och oregano, från växthuset blev det gräslök.
Jag använder för första gången den nygamla gjutjärnsgrytan.
Där puttrar nu grytbitar av naturkött i sällskap av  lök ,vitlök, chili, salt och vitpeppar.
Lite senare får de även sällskap av timjan, oregano, salvia och blekselleriblad, lite mer vitlök och gräslök.
och snön faller ...
nöttebröd är snart färdigt i ugnen för barnen och jag ska ta tag i knäckebaket  :nod-yes:
och snön faller
det är så mysigt
tänder alla ljusen i den stora lycktan
 :inlove:
Loggat
Fjällmor
Superhero

Hemsida
« Svara #472 skrivet: 2009.11.04 - 15:52:21 »

:bearhug:
Loggat

/Fjällmor

esther
Sr. Member

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 305

« Svara #473 skrivet: 2009.11.05 - 11:16:36 »

Idalinda..vilken härlig resa ni verkar ha haft (då syftar jag förstås inte bara på maten). Jag inser mer och mer hur rätt det är att bejaka "de små synderna" när tillfället och lusten så kräver. Det ska va gött att leva  :thumbsup:
Snyggt jobbat av dig att så snabbt komma tillbaka i strikta gängor med strålande mätbart resultat..

Det där med julen. Jag har ju ingen erfarenhet av att som LCHF.are ta mig an ett julbord. Men jag föreställer mig att där finns mycket som är både tillåtet och gott. Adventsglöggen blir förstås ett problem.. :blink: Men från ris a la malta avstår jag gärna.. :lol1:

Du målar stämning i ord som på ett sätt som får en att se bilder och snudd på känna dofter.
Lycka till med din föresats inför bröllopsdagen!
Loggat
Lisbeth
Hero Member

Smörklickar: 21

Antal inlägg: 677

« Svara #474 skrivet: 2009.11.05 - 12:48:12 »

Adventsglögg är lätt fixat. Ett billigt rödvin, glöggkryddor och ett par dropparflytande  hermesetas. Sen är julen räddad
Loggat
kwidell

Hemsida
« Svara #475 skrivet: 2009.11.05 - 19:36:20 »

eller lite stevia i  :lol: .. eller bara lite socker. gjorde en satts förra året som blev jättegod.. tror jag använde 1/2 -1 msk socker i den!.. och den blev precis lagom söt...  :lol:

även här i sthlm har snön dalat ner bland husen...  :inlove: inte så att den ligger kvar eller så.. men mysigt som attan är det!!.. så nu åker Julgardinerna upp!  :lol: köppt nya i år. och de kom i går!  :yay: så i morse så påbörjade jag jobbet med att få upp dem!.. så det ska slutföras under morgondagen.. sen e jag redo för Julen!!  :laugh:  och all julmat som ska tillagas!  :dribble:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Lisbeth
Hero Member

Smörklickar: 21

Antal inlägg: 677

« Svara #476 skrivet: 2009.11.05 - 20:04:33 »

:nonono: Inte än !!!!!!!!! Julen får vänta för min del. Dess mindre jul dess bättre  :mad_roll:
Loggat
kwidell

Hemsida
« Svara #477 skrivet: 2009.11.05 - 20:08:36 »

:nonono: nänä! här ska det vara mycket jul!  :laugh: älskar julen.. och vill njuta av den så länge som möjligt! :nod-yes:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #478 skrivet: 2009.11.05 - 22:33:18 »

Jag älskar också julen !

Men jag gillar inte glögg så det är inget problem, Styrmannen däremot gillar alla varma drycker och så även glögg, jag tror att han kommer att smaka lite även i år.

Hemma i min urfamilj var det en tradition att julstäda ett par dagar före jul afton och sedan sätta upp julgardiner och pyntet först på morgonen av julafton.
Det har tagit flera flera år för mig att släppa taget och låta julen komma in tidigt.
Men på senaste åren har jag önskat att vi tillsammans julstädar under november så där grundligt och sedan bara underhåller under december.
Då är det också mysigt att baka, förbereda maten och ta fram all pynt .
Jag har helt enkelt kommit fram till att alla julsaker är mycket roligare före jul. Nuförtiden är det nästan så att jag vi städa bort julen så snart det går efter julaftonen.
Så mycket man kan ändra sig  :laugh:.

Jag måste bara viska att  " naturkött är mycket , mycket godare än det som säljs vanligt i butiker " :nod-yes:
Bara något så enkelt som köttfärs är jättegott !
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #479 skrivet: 2009.11.06 - 14:40:14 »

Idalinda..vilken härlig resa ni verkar ha haft (då syftar jag förstås inte bara på maten). Jag inser mer och mer hur rätt det är att bejaka "de små synderna" när tillfället och lusten så kräver. Det ska va gött att leva  :thumbsup:
Snyggt jobbat av dig att så snabbt komma tillbaka i strikta gängor med strålande mätbart resultat..

Det där med julen. Jag har ju ingen erfarenhet av att som LCHF.are ta mig an ett julbord. Men jag föreställer mig att där finns mycket som är både tillåtet och gott. Adventsglöggen blir förstås ett problem.. :blink: Men från ris a la malta avstår jag gärna.. :lol1:

Du målar stämning i ord som på ett sätt som får en att se bilder och snudd på känna dofter.
Lycka till med din föresats inför bröllopsdagen!

tack för dina fina ord  :nod-yes:

Loggat
Sidor: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 191   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544