Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.02 - 05:23:29 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 191   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Idalinda och Styrmannen minskar barlasten  (läst 932579 gånger)
0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #450 skrivet: 2009.10.21 - 01:55:37 »

Vad trist. Hoppas maken fortsätter att vara frisk så han kan ta hand om er andra. Och att ni inte får några komplikationer förstås
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #451 skrivet: 2009.10.21 - 12:02:27 »

Maken har fart i sig , han sade att han var sjuk två timmar under någon förmiddag, :cool:, jag är lite osäker om han menade idag eller någon annan dag :crazy:

I dag väntar jag hem mina gjutjärnspannor.. kommer ni ihåg dom ?
jag köpte två stekpannor och en stor gryta från loppis under våren och maken gjorde ett litet försök att göra dom rena med sina maskiner, men konstaterade sedan att de ska sandblästras ...
Sedan var det stopp flera månader, men förra veckan fick vi tummen ur och transpoterade dom 5 mil bort till en som nu har fixat dom.
Han var så pass kunnig att han talade om för oss att dom måste oljas inom en kvart efter blästringen, så vi handlade även olja till honom.

kalaset kommer att kosta :
liten stekpanna 50 kr , stor stekpanna 50 kr och en ca. 4 liters gryta med lock 50 kr ( jag kommer inte ihåg prisena exakt, men billigt var de )
oljan 50 kr och blästringen 150 kr för alla 3 , en resekostnad kan man kanske slänga med för vi skulle inte dit annars idag så 150 kr för det med.
Så för 500 kr har jag fått 3 riktiga gjutjärnsaker. :yay:
dom är bara så tuuuuuuuuuuunga  :cry:

Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #452 skrivet: 2009.10.23 - 16:30:58 »

Ungarna börjar vara friska :clapgrin:, den minsta hosta bara , men det löser sig nog.

Jag har trottsat vädret och grävt mig ner i trädgården...höstens sista satsning : lökar.

Så nu  finns tulpanerna i jorden och  ca. 120 fina nyköpta sätt-vitlöks-lökar, jag betalade över 200 spänn för dom
så nu ska de få vara fina ,stora och perfekta juli 2010 !

17-åringen och 15-åringen kom ner nyss , såg väldigt snälla ut :biggrin1: :biggrin1: , och undrade om de fick baka bullar  :lmao:
"vi har ju inte bakat bullar på evigheter!" och det är ju sant senast fick dom bullar förra december...

Jag lovade om de handlar själva, bakar själva och fixar oops till pappa så att han kan göra kanelbullar av det istället.
Då blev 15-åringen lurig och ropade på minstingen om han skulle baka oops,
jo självklart svarade minstingen.
Så nu gick den äldsta ut för att handla gäst , mjöl och kesella.
mellantinget ska baka bullar och minstingen oops.

Jag försöker att låta bli att äta  :shy:, det har blivit för mycket kolisar på sistone ( mintchoklad och läkerol + massa nöttebröd )
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #453 skrivet: 2009.10.23 - 16:35:20 »

Var det grisjukan, tror du? Men var inte du också sjuk? Då ska du väl inte ut i kylan!  :fork_off:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #454 skrivet: 2009.10.23 - 16:50:35 »

Man har ingen chans att veta om det var en gris eller dess kusin, symptomen är ju desamma.

Jag hade bara lite feber ( knappt 37 grader) och känner en tryck på bröstet, andra krämpor har jag alltid så det är ingen skillnad.
Vi har tagit det superlugn hela veckan , det var först idag vi var ute.
mellantinget sade att han måste få gå ut och röra på sig ltie  :shock:, så pass lugnt har det varit  :lol1:

Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #455 skrivet: 2009.10.25 - 16:48:08 »

Nu är det så här att Norrland kallar ändå.
Så vi ska åka upp dit i natt och räknar med att resan tar ca. 18 timmar , start vid 03.00 och framme ska vi vara ca. 21.00.
Stackars rumpa !

Vi åker hem  under fredagen, så jag återkommer hit någon gång under nästa helg, då jag har fått skallen i ordningen efter alla hundratals mil  :crazy:

jag har bakat nötte och knäckebröd idag till resan, under resan får det bli hamburgare utan bröd , si så där 40 st / lunch  :laugh:
Säkert två gånger på vägen upp och två gånger på vägen ner.
Väl där framme blir det spännande, vi kommer att bo hos en släkting, ensam trevlig man, så vi får se vad det blir för mathållning... smör käkar han i alla fal.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #456 skrivet: 2009.10.25 - 16:55:42 »

Vad i hela friden ska ni där och göra? Och  en hel vecka? Hua!  :max-shock:

Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #457 skrivet: 2009.10.25 - 19:16:09 »

Allt är packad :nod-yes: och starten någon gång mitt i mörkret ,då styrmannen vill starta bilen.

Jo, två av våra ungdomar är födda där uppe, men vi har inte varit där sedan vi flyttade därifrån då dom var pyttesmå.
Så vi ska åka dit och visa hur det ser ut där helt enkelt.

Många av våra vänner från den tiden har flyttat därifrån så det har inte blivit att vi har åkt dit , men makens släkting flyttade dit  några år sedan
och nu träffar vi honom med på samma väva...

Det verkar vara lite småmulet hela vägen upp och därmed inte någon halka i sikte på dom första 100 milen i alla fall  :lmao:,
men vi har vinterdäck och styrmannen är proffs att köra på dåliga väglag så vi litar på honom där uppe.
Under vägen upp får vi väl turas om lite i alla fall, sonen får också köra, han har övningskört nu så pass länge så vi är inte i panik när vi sitter med... :rolleyes:

Men det vore roligt för barnen att nosa lite snö, och ta lite roliga bilder !

Har det bra ni i dimman  , vi kör bil i den ett helt dygn , men sedan verkar vi få solsken  :clapping:!
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #458 skrivet: 2009.10.25 - 20:11:43 »

Haru bott där!  :max-shock:
Loggat

esther
Sr. Member

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 305

« Svara #459 skrivet: 2009.10.26 - 10:07:33 »

Önskar er en riktigt skön vistelse här uppe i "mina trakter"... :thumbsup:
Loggat
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #460 skrivet: 2009.10.27 - 16:30:09 »

Lycklig resa!! hoppas att det går bra för er!  :wave:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #461 skrivet: 2009.11.01 - 20:33:19 »

Hemma!

Vi landade hem på fredag kväll, lördagen gick åt att bara återhämta sig , söndagen började med huvudvärk och har fortsätt så  :cry:, trotts en promenad..

men resan gick bra...  enkelvägen tog bara 15 timmar och väl  där framme fanns det snö, solsken och en röd traktor som sönerna körde runt tomten som galningar, varenda dag  :lmao:, tänk, en 11-åring som får köra för frösta gången själv ! Duktiga var dom allihopa, växlade och lirade och hade sig !

Vi tror att det blir mera sådana resor i framtiden.

Jo, Hemul, vi bodde där uppe 3,5 år och jag var för det mesta gravid eller ammade och det var bara två läge på solen en evig mörker eller så soligt att det var svårt att sova... styrmannens morbror försökte övertala oss att flytta dit... 4/5 skulle lätt övertalas, men inte jag ! inte, fortfarande efter 15 år kommer jag ihåg att jag inte gillade mörkret och kylan... inte så många månader som det varar där.

Det var riktigt trevligt att basta varje dag och tända eld på kaminen och mysa , men att flytta dit är inte min grej...
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #462 skrivet: 2009.11.02 - 00:28:17 »

Jaså, det passar att komma hem nu?  :angrywife:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #463 skrivet: 2009.11.02 - 16:57:19 »

Jaså, det passar att komma hem nu?  :angrywife:
:plant_smack: vilken välkomstkommite  :flirting:

Loggat
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #464 skrivet: 2009.11.02 - 19:42:58 »

fy skäms Hemul!  :angrywife: inte hälsar man på långväga resenärer på det sättet!

Välkommen Hem idalinda! :flowers: trevligt att se dig igen! :wave:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 191   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544