Har du orkar läsa HE-LA tråden . oj !
Renoveringen är inte färdig än kan ja påpeka men den går framåt i etapper. Vi har bilder ... i kameran... men var finns sladden när jag har tid ? och när har jag tid när jag har ork ?
och när kommer jag ihåg att ta mer bilder ?
Men plötsligt händer det
, vänta bara !
Jag kan tala om att jag är avund på alla som fixar sina krukväxter för dom får bara vatten någon gång när dom der riiiiktigt ledsna ut, annars får de bara härda ut sitt liv.
jag tackar varje vår dom som har varit snälla och överlevt vintern och likadant på hösten, jag beundrar alla som har klarart av livet utan vatten i veckor när vi är bortresta.
Men själva trädgården är min kärlek och jag sysselsätter hela familjen duktigt med den,
Strymannen och mina pojkar ( 3 st )klipper häckar, klipper gräset, klipper frukträden, gräver land, greppar jord, gör snygga kanter, bygger växthus, bygger pallkragar, bygger pergola, bygger ventilation till växthuset , bygger...
SÅ det är inte så mycket jag gör... jag bestämmer ( nästan själv) , organiserar, köper fröer, sår och omskolar dom och planterar ut.
Den klippta grästäcken skyddar mot ogräs, håller fuktigheten och ger näring åt växterna.
Sedan skördar vi tillsammans och rensar och förvarar.
Jag har den första skörden inne redan : torkat oregano. nästa vecka börjar vi med att frysa in jorgubbar, dom köper vi 150 liter /år så det delas på 2-3 dagar och alla deltar så att det blir någorlunda mänskligt syssla
Kwidell, du får skaffa ett bur ... för växter