Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.01 - 19:28:04 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 191   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Idalinda och Styrmannen minskar barlasten  (läst 932291 gånger)
0 Medlemmar och 15 gäster tittar på detta ämne.
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #285 skrivet: 2009.06.20 - 14:17:22 »

hej idalinda!

nu har jag suttit i flera timmar och läst igenom hela denna tråden... ända från början!  :lol1: och GUUUD villket jättejobb ni gjort med renoveringen!  :worshippy: .. är själv uppvuxen mitt i en byggarbetsplatts.. så jag vet precis hur "kul" det är att ha köket i badrummet och badrummet i bastun osv..  :flirting: .. min far har byggt på deras hus sedan 1982.. och det är långt ifrån färdigt än!... så jag har full sympati för er!.. samtidigt måste jag säga att jag är grymt imponerad över att ni gjort allt med sådan fart och energi!  :flowers: .. så nu väntar jag med spänning på att få se bilder!!  :wave:

och gällande din trädgård är jag mer eller mindre Grön av avund!  :plant_smack:  :flower:önskar att jag hade dessa gröna fingrar.. men i dagsläget klarar jag inte ens att hålla en krukväxt vid liv!  :so_mad: .. en viss skuld i det har nog mina katter.. som tycker krukor står ivägen... så de får inte vara ifred alls!  :cry: .. men jag funderar på att göra ett försök med Stevia!  :flirting: vi får se.
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #286 skrivet: 2009.06.20 - 14:35:45 »

Har du orkar läsa HE-LA tråden . oj ! :lmao:

Renoveringen är inte färdig än kan ja påpeka men den går framåt i etapper. Vi har bilder ... i kameran... men var finns sladden när jag har tid ? och när har jag tid när jag har ork ?
och när kommer jag ihåg att ta mer bilder ?  :lick:

Men plötsligt händer det  :yay:, vänta bara !

Jag kan tala om att jag är avund på alla som fixar sina krukväxter för dom får bara vatten någon gång när dom der riiiiktigt ledsna ut, annars får de bara härda ut sitt liv.
jag tackar varje vår dom som har varit snälla och överlevt vintern och likadant på hösten, jag beundrar alla som har klarart av livet utan vatten i veckor när vi är bortresta.

Men själva trädgården är min kärlek och jag sysselsätter hela familjen duktigt med den,
Strymannen och mina pojkar ( 3 st )klipper häckar, klipper gräset, klipper frukträden, gräver land, greppar jord, gör snygga kanter, bygger växthus, bygger pallkragar, bygger pergola, bygger ventilation till växthuset , bygger...
SÅ det är inte så mycket jag gör... jag bestämmer ( nästan själv) , organiserar, köper fröer, sår och omskolar dom och planterar ut.
Den klippta grästäcken skyddar mot ogräs, håller fuktigheten  och ger näring åt växterna.

Sedan skördar vi tillsammans och rensar och förvarar.

Jag har den första skörden inne redan : torkat oregano. nästa vecka börjar vi med att frysa in jorgubbar, dom köper vi 150 liter  /år så det delas på 2-3 dagar och alla deltar så att det blir någorlunda mänskligt syssla

Kwidell, du får skaffa ett bur ... för växter  :lmao:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #287 skrivet: 2009.06.20 - 14:38:53 »

Så tänkte jag önska alla en skön sommar :flowers:!

Det börjar som jag sade efter midsommar , värmeböljan kommer på tisdag !

Jag kommer att vara lite spåradisk här nu under sommaren ... vi åker ut i det blå , kommer hem ibland för att tvätta och seda om värdet är ok åker vi ut igen  :wave:

Loggat
kwidell

Hemsida
« Svara #288 skrivet: 2009.06.20 - 14:55:53 »

vad kan jag säga.. ypperlig läsning en tråkig arbetsdag!  :redface:  :lmao: .. jag började i ena änden och sedan satt jag fast helt enkelt!  :lol: var ju tvungen att veta hur det gått med vikten, vattenskadan, renoveringen, trappan.... har du funderat på att skriva en roman kanske?!  :lick:

måste vara Underbart att ha så mycket hjälp i trädgården!  :lol: du är lycklig du!.. jag hjälpte min mor med trädgården när jag bodde hemma.. och det är Mycket arbete!.. framför allt med Komposten!  :glare: e inte så förtjust i den inte! .. men nu när jag sitter instängd i en lägenhet i stan så saknar jag trädgården något kopiöst!  :cry: .. och alla goda grönsaker sen!! tur att man kan åka hem till mamma och äta lite hemaodlat emellanåt i alla fall!  :nod-yes:

bur till växterna... :lmao: :lmao: ja det kanske funkar! .. jag hade en gång en palm i en kruka.. och krukan i sig var så pass tung att katterna inte kunde flytta på den... gissa om man fick sura blickar från dem då!! .. de glooor verkligen på en!  :laugh: det slutade med att de tog död på min lilla palm genom att äta upp bladen och klösa på stammen.. så då försvann ju krukan från förnstret igen!  :smack_head: de är inte dumma inte! .. mina små lurviga barn  :inlove:

Hoppas verkligen att ni får det härligt till sjöss! njut av havsbrisen och de underbara vågorna åt mig också!  :inlove: och kalasa på nyfångad fisk!  :cat:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #289 skrivet: 2009.06.23 - 15:58:05 »

Surprice, jag hänger kvar här några dagar till .
Men nu är det lugnt och jag har en gräddfil-kesella-paj i ugnen , hoppas att LC-varianten av min gamla goding bli så gott som jag drömmer om  :inlove:
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #290 skrivet: 2009.06.23 - 17:09:15 »

Å nej! :smack_head:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #291 skrivet: 2009.06.24 - 11:59:26 »

Snart får ni härja fritt ... :lick:
Loggat
kwidell

Hemsida
« Svara #292 skrivet: 2009.06.25 - 16:12:04 »

så du är påväg ut på böljan den blå snart med ansra ord!  :lol: .. hoppas ni får det Härligt och avslappnande!  :boat:
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #293 skrivet: 2009.06.25 - 16:31:46 »

Äsch, hon kommer bara att jaga kölsvinet med stekpannan hela tiden.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

Hemsida
« Svara #294 skrivet: 2009.06.25 - 17:03:46 »

:lmao: .. jo det har du nog rätt i!.. men tänk villken god middag det skulle bli om hon lyckades fånga kölsvinet!  :lick:
Loggat

Corny

Smörklickar: 25

Antal inlägg: 2562

« Svara #295 skrivet: 2009.06.25 - 17:08:32 »

:lmao:  :lmao:  :lmao: Bra kwidell! På hemul, bara!  :lol:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

Hemsida
« Svara #296 skrivet: 2009.06.25 - 17:23:58 »

:inlove: det är gjort med kärlek!  :lol:

det där nedrans kölsvinet har jag själv jagat i många år!.. utan framgång ska tilläggas... :so_mad: .. hadde suttit fint med helstekt gris nu!  :thumbsup:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #297 skrivet: 2009.06.25 - 20:09:15 »

Jag har faktiskt ett kylskåp där  :lick:, så svinet får tugga lite grönsaker bara.

Det där med kylskåpet blir faktiskt nästa projekt både på båten och på land.
Den som vi har ombord, drar mycket ström, vilket innebär att vi måste starta elgeneratorn varje dag.
Så någon lite större kyl och större frys till båten blir det under kommande vintern.

Jag får 2/5 av familjen hem i morgon , de ska få fjällmors-mandelbrödbotten pizza och Hemul-grötvanilj-chokladbudding  när de kommer, om jag bara ballar värmen  :crazy:
På lördag ska vi ut till friska vindar ! :yay: där kan man sova gott även om det är varmt .
Loggat
kwidell

Hemsida
« Svara #298 skrivet: 2009.06.25 - 20:27:22 »

ja e inte ett dugg sotis.. Näää då!  :whistle: :whistle:   :cry:  jag vill också ut på sjön!!  :crazy:

ja det där med kylskåp som drar ström e ett gissel!.. men har ni några solceller också? som backupp?!..

får man komma över på middag i morgon tro?!  :dribble: :dribble: det lät gotti gitti det där!
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #299 skrivet: 2009.06.26 - 11:24:26 »

Välkommen , stig in , hinner du hjälpa med också med tvätten, blom-och trädgårdsbevattningen, att tvätta fläktfilter, skicka tillbaks till adlibris ett par böcker,
betala en räkning, packa med allt som fattas av båtfolket, rensa 50 liter jordgubbar.... då är du supervälkommen !

Solpanel står också på önskelistan, som så mycket annat  :nod-yes:, så det är ett konst i sig att prioritera rätt sina resurser på alla sätt och vis,
Loggat
Sidor: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 191   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544