Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.05 - 10:23:57 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 57 58 [59] 60 61 ... 191   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Idalinda och Styrmannen minskar barlasten  (läst 934302 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #870 skrivet: 2010.07.21 - 12:06:27 »

Det är svårt att uppfostra en katt. Ska den vara en utekatt behövs nog att du och Styrmannen styr upp det hela själva. Vattenspruta eller en mistlur som skrämmer vettet ur katten när den dyker upp hos er. Jag älskar katter, och tycker att det är fint om den kan få röra sig utomhus. Men de ska definitivt inte gå in hos andra.  :smack: För grannsämjan kan ni ju tala om för grannen att katten är ett problem, och hur ni ämnar ta tag i problemet. Har han något innanför pannbenet borde han bara ge er välsignelse.

Vår granne berättade för oss att hon skaffat katt. Och att den var nyfiken och troligen skulle vilja gå in hos oss. Och att vi då skulle skrämma den, så att den inte skulle göra om det. Guldgranne!  :inlove:

Jobbigt det där med häcken! Tur att ni har båten att fly ut i ibland iaf.  :flowers:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #871 skrivet: 2010.07.21 - 22:35:50 »

Ja som sagt var.. skrämm katten!!  :nod-yes: har själv två katter.. det går att uppfostra dem.. men det tar tid. och från vad du just beskrev så verkar det som om grannen din har allt annat än tid för sina husdjur.  :whistle: 
så jag skulle nog också göra som Sorla beskrev. påtala att katten deras kommer in till er, att ni inte vill ha det så... och fråga lite snällt vad de föreslår att ni tillsammans ska göra åt detta.
troligen så får ni då deras välsignelse att spruta vatten på katten, eller skrämma iväg den på annat sätt.  :nod-yes: det är vad alla ansvarstagande djurägare skulle göra.
om inte, är det bara att sätta hårt mot hårt och kräva att de håller sin katt borta från eran tomt!. för i annat fall Kommer ni spruta vatten på den! :flirting: alternativt tuta med huligantuta.. eller i värsta fall, skjuta salt mot den! alla dessa saker är ofarliga för katten.. men det sistnämda kommer defenitivt att ge effekt! men börja med en rejäl duch vatten...och skrik gärna samtidigt! :flirting: katter tycker inte om höga eller plötsliga ljud... så om det är en någotsånär skygg katt så borde detta få en rätt omedelbar effekt.  :nod-yes:
om katten däremot är väldigt kelen och orädd så kan det krävas lite mer aggresivitet från din sida. skrik, spring mot den och spruta vatten.. grannarna kommer tro att du e skvatt galen  :laugh: men vad gör man inte för att kunna ha öppet och vädra på sommaren!  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #872 skrivet: 2010.07.21 - 23:06:07 »

Kan du  inte ha en blomspruta framme och spruta på den så fort den dyker upp? Slutar nog komma efter ett tag då.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #873 skrivet: 2010.07.22 - 11:31:20 »

Vi har varit framme med vattenslangen på diversa andra katter, men jag är osaker om jag har lyckats träffa just den här.
Vi har sagt att om den kommer in något mer  gång, ska vi bada den  vatten eller kiss ( det har vi ju i kannan alltid ...).

Nu har vi inte sett katten ett tag, styrmannen gav den en regäl omgång när den kom in i sovrummet mitt i   :sex:

:thumbsup:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #874 skrivet: 2010.07.22 - 14:51:54 »

Hade han sex med katten?  :shock:
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #875 skrivet: 2010.07.22 - 16:09:51 »

:lmao: :smack_head: :clapping:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ekub
Superhero

Smörklickar: 15

Antal inlägg: 1471

« Svara #876 skrivet: 2010.07.22 - 17:25:03 »

:lmao: :lmao: :lmao: :crazy:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Corny

Smörklickar: 25

Antal inlägg: 2562

« Svara #877 skrivet: 2010.07.22 - 23:07:20 »

Elakt, elakt hemul! Mycket elakt!  :mad_roll:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

Hemsida
« Svara #878 skrivet: 2010.07.22 - 23:34:30 »

:laugh: :lmao: :lmao: :lmao: :lmao: :lmao: 
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #879 skrivet: 2010.07.23 - 10:28:55 »

Om jag räknas som katt, då  :flirting:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #880 skrivet: 2010.07.23 - 14:14:45 »

Hade du en kattdräkt på dig? Hostar du upp hårbollar? :shock:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #881 skrivet: 2010.07.23 - 18:57:49 »

Hade du en kattdräkt på dig? Hostar du upp hårbollar? :shock:

Hårbollar  :puke1:
Loggat
kwidell

Hemsida
« Svara #882 skrivet: 2010.07.23 - 22:00:45 »

Hårbollar är något av det äckligaste som finns!!  :puke1: har två innekatter, så dessa "bollar" som snarare är långa korvar hittar man titt som tätt!.. och skulle man vara hemma när de lägger en sådan så är det hemskt att lyssna på!.. de hullkar och hullkar så det låter som om hela innanmätet skall upp!  :sad:

så jag tror då rakt inte att Idalinda hostade upp några hårbollar hemul!  :flirting:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #883 skrivet: 2010.07.24 - 00:00:08 »

Inte?  Tycker det låter precis som hennes grej jag!  :thumbsup:
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #884 skrivet: 2010.07.24 - 00:31:50 »

:lmao: :lmao: :lmao: :lmao:

jaha.. men låter det som Styrmannens då??!  :flirting:  :spank_u:
Loggat

Sidor: 1 ... 57 58 [59] 60 61 ... 191   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544