Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 20:18:38 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 191   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Idalinda och Styrmannen minskar barlasten  (läst 821376 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #45 skrivet: 2008.03.10 - 11:37:56 »

Två hantverksgubbar har anlänt till mitt hus idag ....
De började borra och stöka till  :huuh: direkt  :clapping:
Men när vi frågade tidigar om deras arbetstider så fick vi svar att de ska börja kl 7.00 .
Ok, tänkte vi .
Då resonerade jag att de jobbar fram till 4-5 på eftermiddagen, men neh-hej, naturligtvis jobbar de inte alls på fredagar vilket innebär att de jobbar från
7.00- 19.00 .
DÅ finns det ingen lugn och ro med andra ord... vi springer genom byggarbetsplatsen varje gång vi behöver kök och badrum där nere. ( tur att vi har en gammal dusch och toa här uppe också !)

Vågen visar ok siffor mellan 74-75, men nu får det vara bra med mörk choklad ett tag, det har vi käkat helt ohämmad under ett par senaste veckorna, under allt stök.
Jag har säkert hävat i mig en hel kaka i hallonsmak per dag  :max-shock: utan att gå upp i vikt  :yay:.

Så äta gott får man verkligen göra den dagen man vill jämnvikta... ostkaka med bär, mörk choklad och smörstekta morötter  :lick: :lick: :lick:.
Men NU ska jag låta bli  :clubhead:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #46 skrivet: 2008.03.10 - 22:11:04 »

Jag vill ha en induktio-spis, fast jag har ingen än  :blink:
Tänk om du slår sönder den då?  :crazy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #47 skrivet: 2008.03.11 - 15:35:48 »

jag tänker  :neutral: :neutral: :neutral: :neutral:, ska jag tänka ännu mer  :flirting:?

Ärligt talat orkar jag inte tänka alls just nu.

Jag tänker bara satsa på att överleva denna bankande under veckan,
 hinna packa till FJÄLLSEMESTERN som börjar på lördagmorgon med sj-tåg mot ÅRE :yay:

sedan kommer vi hem till påsk och först då kopplar jag på HJÄRNAN igen  :lmao: och börjar fundera kring golv ,listor, kök och induktion.

Vi ska åka till fjällen med allergiförbundet och då är fisk,nötter, ägg helt förbjudna .
När man sedan själv inte klarar av laktos och gluten och äter LCHF, det blir verkligen roligt att se vad vi får för frukost  :whink:
Loggat
Langhol
Sr. Member
****

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 384


« Svara #48 skrivet: 2008.03.11 - 19:21:31 »

Vad skönt att komma ifrån all denna röra! :thumbsup:
Du lär nog finna nåt ätbart där på hotellet! :whink:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #49 skrivet: 2008.03.14 - 15:30:49 »

Packat och klart... nästan  :clapgrin:

Idag har tre gubbar gjutit ny betonggolv i hela första våningen, det krävs viss akrobati att komma från dörren till trappan upp, men det är en aning svårt att stänga dörren sen  :lmao:

Vi kan gå där som vanligt snart , om ett par timmar,  och det underlättar ,för vissa saker finns i toan, som inte är tillgänglig där nere just nu och andra i tvättstuga-köket , som just nu nås bara från utsidan.
Skidor finns packade i förrådet  , massa pjäxa-väskor här uppe och vi försöker hela tiden räkna hur många händer vi har tillgång till  :lol1:
Jag är helt slut , men skulle till en träningspass om en timme, och handla lite till...
sedan behöver man bara kolla det " sista" , packa fika  och läsning till rycksäckar, kolla el och vattna blommor..
Det här verkar bli en semester i alla fall  :crazy:
Loggat
elocinave
Hero Member
*****

Smörklickar: 11
Offline Offline

Antal inlägg: 548


« Svara #50 skrivet: 2008.03.14 - 21:41:41 »

Ha det så bra i snön! :wave:

Är ju inte alls avundsjuk på Dig :nonono:
Loggat

mitt eget lilla företag  www.sundamatvanor.se
LCHF på tyska www.lchf.de
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #51 skrivet: 2008.03.21 - 23:52:13 »

Det var vackert och avkopplande, men det tar nog tid innan jag åker tåg någon längre sträcka :mad_roll:

Natttåget var 40 min försenad vilket resulterade att vi missade anslutningtåget med 35 sekunder,
DE VÄNTAR INTE EN ENDA MINUT! :so_mad: :so_mad:

Istället fick vi en bunt nya biljetter med en sightseeing runt halva länet och efter 3 byten kom vi hem två timmar senare än beräknad.

Vi fick tågfrukost gratis , när jag påpekade behovet och kommer att få någon form av ersättning från SJ, men klockan 6:30 var jag inte på humöret att få någon ersättning, jag ville bara hem !


Nå väl hemma, hade byggjobbarna  fått hålla på ostörd och var nästan färdiga, MEN, det hade blivit  vinter även i södra-Sverige och det medför diversa problem :

Hela uppfarten till huset var skitig av betongdam, glasfiberbitar , plankor  och sten i allmän sörja, de var nästan färdiga med hallgolvet, så det var ingen tal om att bära alla 13 väskor in utan de fick ställas i gräsmattan , och garaget  (den var redan proppfull ... men hade väl en halv kvm tom golvyta precis innanför dörren )
Gången mellan hus och garage var full med byggmaterial FASTFRUSEN PÅ asfalten och släpet var full med bröte och betongklumpar och plastsäckar. Den var lagom insnöat och ingen hade någon intresse att börja röja där just då.
Dörrar är gråa på utsidan .
Det verkar vara några minusgrader  några dagar framåt, så det är ingen ide att börja städa där ute :shake_head:

Hur var det här inne då ?
Tvättstuga-köket var också inplastat under resan för väggen som skulle gjorts från andra hållet kunde inte göras där utan  även där fick vi koppla bort vatten och flytta alla maskiner mitt på det lilla rummet så att även väggen där skulle kunna åtgärdas.
Så byggarna var färdiga på tidig eftermiddag, då hade vi en spånskivagolv och en vit damyta över alla golv, eluttag, listor, i hela vår provosorisk kök ( även om vi hade plastat in arbetsdelen ) och naturligtvis hade jag ingen fungerande tvättmaskin eller spis ...

Det första var att åka till hamburgarerestaurang för att bli mätt, sedan var det att börja dammsuga golv och styrmannen  började återställa vår provosorisk tvättstuga-kök för att vi skulle kunna börja tvätta alla skidkläder från resan... det finns fortfarande några högar kvar...

Nu är golven även moppade så att dammet inte skulle förflyttas överallt, men fortfarande hittar jag  små listkanter fullt med vit damm   :bang_head: och kastruller och skålar är dammiga och....

När vi har samlat lite krafter ska vi handla "hundraliter" takfärg och strymannen blir en målare, därefter blir det nya laminatgolv och sedan lite nya tapet och ett kök  + garderober ....
Jag har lovat att ha tålamod ... vi är kanske färdiga vid första advent  :cool:

Vinter önskade jag tre månader sen inte till påsk, nu vill jag odla mina gröna saker  istället för att titta på denna vita glasfibersörja där ute.
Annars är jag på gott humör :biggrin1:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #52 skrivet: 2008.03.21 - 23:57:57 »

Citat
Annars är jag på gott humör :biggrin1:

Det var ju för väl!  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
skogsstjrna
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 269



« Svara #53 skrivet: 2008.03.22 - 13:19:53 »

Hur gick det med maten däruppe i fjällen då?
Stackars er i byggdammet...  :bang_head:
Loggat

Ha en fettrik dag!
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #54 skrivet: 2008.03.22 - 13:54:48 »

Maten fungerade... jag levde på kött, creme france och grönsaker + ditsläpade tysk grillkorv på fjällgrillen.
Man kunde även till slut äta mörk choklad i sina egna rum  (innehåller spår av nötter).
På resan hade vi med oss paprika och oststavar, några olika salamikorvar  och ölkorv av olika slag.

Vi var även  välupprustade med pocketböcker, olika tidningar och sudoku-tidningar. sonen-system32  hajade helt plötsligt varfor det var roligt att lösa sudoku och snart tog även de två mindrebröder efter. TUr att jag hade flera tidningar!

Men just nu käkar jag påskgodis helt ohämmat :shy:,  kommer att må illa efteråt och vänta läänge innan det är daxnästa gång.
Men suget sätter på gång garanterad i närmaste dagar. Men det är bara att kämpa då !
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #55 skrivet: 2008.03.31 - 22:54:00 »

OCh se : när man slutar prata med vågen händer det under !

Den rackaren visade i morse 73,3 kg :yay:, helt plötsligt försvinner ett helt kilo utan förvarning  :shock:
Vad har jag gjort  ?
käkat godis under påskhelgen och nu äter jag som vanligt, men kanske inte så mycket mörk choklad som jag brukar, och har tränat lite MINDRE .
Då går man ner alltså  :lmao: Jag slutar aldrig att förvånas.

Jag har även testat om jag skulle tåla finkrisp... javisst, det fungerar.
Massa smör på och annat gott. Kanske har den bidragit till att min tröga mage fungerar bättre.
Jag är så evigans trött på att " dricka" linfrön.

Jag kan vara en aning periodare här i närmaste framtiden.
Datorn är trög , värre en en snigel , ibland och renoveringen ( eller planeringen och inköp av materal) tar sin tid, men jag försöker hojta till :wave: ibland ändå.

Tickers ligger nu efter nästan två kg  :smack_head:, men det är ett litet beskymmer... jag älskar den här nya vågen ! :inlove:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #56 skrivet: 2008.04.01 - 20:15:27 »

:max-shock:

Vad är det för fasoner?  :crazy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #57 skrivet: 2008.04.11 - 19:22:01 »

Läget idag :
Förhoppningsvis sista lasten laminatgolv inhandlat för 11 000 kr  :blink: vi har köpt sammanlagt 70 kvm golv nu ( ca. 300 kr / kvm, men det är nu den bästa laminatet från alloc som ska tåla allt och är den enda som är godtjänt för köket också , så kosta vad det kostar , det är livstids garanti på den , vad det nu sen innebär ... golvets livstid kanske  :confused3: ), svart klinkers imitation till hallen och köket och skeppsgolv till sovrummet och vardagsrummet.
Taket och taklisterna är målade i sovrummet , vardagsrummet och hallen, kökstaket är tvättad och ska bara målas...
Sovrummet har glasfiberväv med häftiga nyanser efter förra ägaren ( persika och jordgubbsrött med bord i mitten ) borden är nu borttvättat och styrmannen om minstingen roar sig nu och målar väggarna VITA  :yay:... tänk er vita väggar och en snygg skeppsgolv, senare ska de bli också en sådan fin garderob med skjutdörrar med spegel .
Så nästa veckan går noga åt att klicka golv och sedan får mintingen sitt rum tillbaks och vi får flytta våra sängar till vårt sovrum  :thumbsup:

Sedan startar vi igen effektiva funderingar kring köket och jag har redan tittat efter nya tapeter... jag hittade supersnygga !

Styrmannen hatar att leta efter tapeter och lämnade mig ensam i butiken för att  styra sig till någon marinbutik  :lol:, jag trodde att jag skulle få vara där en halv timme men tiden gick  och ju längre jag stannade där desto dyrare tankar fick jag , så jag meddelade styrmannen att det vore bäst om han hämtar mig  snart  annars blir det dyrt.
Vi hade tittat  tapeter runt 150 -200 kr / rulle och även några billiga på K-rauta och rusta ( under 100 kr) .
Nu hittade jag den perfekta rullen från Sandbergs collektion för si-sådär 600 kr  :lick:
Lika så fina strukturtapet  för 300-400 kr  :biggrin1:
Men samtidigt hittade vi en bra lösning för trappan  (som är av lackad furu eller något annat mindre modernt ), Styrmannen förklarade att vi faktiskt kan slipa och måla den vitt , ställa en panel  på väggarna kring trappan och sedan kan jag få min 600 kr tapet till de mittenväggarna för då räcker två rullar...

Samtidigt konstaterade vi att ju finare tapet vi ska ha desto mer tid tar underarbetet, men det struntar jag i  bara det blir snyggt !

Maten:
Jag har testat nu att äta fincrips under en vecka  men nu  får det vara bra med den med  :guns:
Jag har ONT i hela kroppen , mycket värre än vanligt, fingrarna svullnar jag kan inte sova,  fiser  :cry: och  det luktar.
Nu är det bara igen att käka linfrö  :pippi: .
vikten har hoppat över 74 igen :smack_head: så NEJ till finncrips med, totalt !
Nu ska jag kika hur det ser ut i mitt sovrum !
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #58 skrivet: 2008.04.18 - 18:29:09 »

Tja-ha nu är det ordning på vågen igen 72(TVÅ),6 kg. Den tvåan har jag sett länge sen!

Förra året vägde jag faktiskt 70,8 kg precis före midsommar, och sedan käkade jag godis under resten av sommaren och vägde någonstans vid 77 kg i augusti. Surt !

Nu är jag på väg tillbaks dit, men försöker också stanna där och leta mig under  70 kg.

Idag blir det några bitar 86 % choklad, men inga finncrisp och magen har börjat bli normal igen efter denna experiment .

Två rum har golv nu !
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #59 skrivet: 2008.04.19 - 21:21:17 »

Jiii-Haaa nu visade vågen 72,4 kg , går jag ner nu 200g/ dygn ???

Jag var lite sugen av glass i dag, men skippade det  :yay:, jag frågade mig om jag ville väga 200g mindre i morgon också eller njuta av en glass.
Så jag bestämde mig att lämna glassen till sommaren ...
Det som jag köpte var läkerol -asken som jag delade med gubben ( dvs. 10 g för min del ... det kan vara rena socker, det är så lite!)

Blodtrycket har aldrig varit någon höjdare för mig ,men nu är säkert undre trycket närmare 0 än 100  :blink:
Vi har lagt golv och jag har assisterat, men får stup i ett att sätta mig på golvet så att jag inte skulle hamna dit ofrivilligt..
Är detta nu den fenomenala ketosen som man har hört talas om ?
Loggat
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 191   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544