Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 05:14:15 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 191   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Idalinda och Styrmannen minskar barlasten  (läst 832895 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2008.02.15 - 19:48:39 »

 :lick:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
System32
Newbie
*

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 24


O vart hamnar de här då?


« Svara #31 skrivet: 2008.02.16 - 18:15:04 »

Vi har en snack med sonen ; system 32 , om när vi möts viktmässigt.
Det närmar sig kan jag tala om ... fast han är nästan 10 cm längre än jag  :shock:
Jag har nu 2 kg till hans 73 kg  :biggrin1:

Hehe det dröjer ju inte så lång tid tills vi väger lika o jag går om :P - Jag vill ju gå upp i vikt  :lol:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #32 skrivet: 2008.02.16 - 23:11:12 »

Men du får inte mer kolhydrater för den skull  :tongue:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #33 skrivet: 2008.02.22 - 16:00:55 »

 :angry: :bang_head: :guns: :shock: :mad_roll: :so_mad:

Vilken bra utvald tid för att skada sitt knä ... Styrmannen ...

Vi håller på att riva ut " halva kåken" alltså hela bottenvåningens golv till grunden.
En firma kommer att åtgärda ett fel på konstruktionen om två veckor (de jobbar är 2-3 veckor och  kostar dyra pengar)
Styrmannen ska riva själv golvet för att hålla kostnaderna nere.

Nu är sovrummet och vardagsrummet totalutrivna och sedan går han alltså och skadar knäet  :bang_head:

Docktorn tittade det idag och sade att komma tillbaks på måndag om det inte blir bättre.

Om två veckor ska hallen och köket ( inklusive köksskåp ) vara borta, köket flyttad till tvättstugan och vardagen flyta på smidigt för 5 personer i övervåningen, och gubben går på kryckor  :cry:

Senaste krycka-tillfälle här var när mellansonen skulle komma till värden ( då var det en skada på tennisbanan och då small knäet ) gissa vem körde vem från BB till cafeteriat dagen efter förlossningen  :smack_head: ?

Kan man välja lite smidigare tillfällen , underar jag  ?

Nu är det " kan någon hämta mig kaffe?" " var finns mina glasögon?" " kan någon hjälpa mig med mina tofflor ?" " jag är lite hungrig ..."


Tur att sonen " system 32" har nu inskolats till rivningsarbetet och kan ta över :wave: , det blir väl barnarbete för hela slanten här .
Loggat
skogsstjrna
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 269



« Svara #34 skrivet: 2008.02.22 - 20:47:22 »

Heja system32, det ska nog gå bra, ska du se. Nu har du läge att be om nåt du längtar efter...  : :clapgrin:
Loggat

Ha en fettrik dag!
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #35 skrivet: 2008.03.04 - 19:34:47 »

rivningen fortsätter och nu har vi bara köket kvar i nedre våningen, den försvinner  under torsdagen och fredagen , då återstår det bara betong  :rolleyes:

Vågen fick flipperspel  :crazy:och är nu kasserad .
Så jag vet inte vad jag väger, men det känns bra runt midjan, det går inte upp i alla fall  :tongue: .

En ny våg ska anlända på onsdag, hoppas bara att den inte visar 2 kg mer än den gamla  :guns:.

Jag ska hålla mig under 75 kg oavsätt våg !
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2008.03.05 - 16:46:59 »

Hua så jobbiht det låter!  Men det blir nog fint när det blir klart.  :thumbsup:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #37 skrivet: 2008.03.06 - 19:41:24 »

Dagens:

Köket är ute  :clapping: och "köket" finns nu i tvättstugan .
Vi har där spis, kyl och tom. diskmaskin, utöver det vanliga , tvättmaskin, hall och värmepanna och ett skåp.
Hur många kvm har vi , tja...kanske 10 stycken , men det finns en tydlig gång i mitten och allt väsentligt har hittat sin plats :smile:
I morgon river herrskapet ut köksgolvet och sopar ut sand sista gången ( jo, det finns några cm sand på bottenplattan under isoleringen och spånnskivan  :bang_head:) .
Då har vi sopat i sovrummet, vardagsrummet, hallen och ...köket, allt som behövs.

På måndag morgon anländer byggjobbarna som ska hålla på 2-3 veckor med att byta isoleringen under alla väggar ( felkonstruktion ) och bygger nya golv.

Den nya vågen kom i går kväll och lovade gott redan på kvällen, vikten var under 75 , närmare sagt 74,9 kg. ( den här duktiga manicken  visar även 100g , vår gamla visade 200g )
På morgonen var det 74,3 kg .
Det är bra, nu stirrar jag mig under 74 kg ... snart :whistle:.
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #38 skrivet: 2008.03.08 - 00:10:58 »

Gissa om ungarna har varit galna av glädje denna veckan.
Jag har belönat deras goda insatser med renovering ... det har fått lösgodis   och baguetter  häromdagen och
ïdag efter att även köksgolvet var rensopad fick de både pizza från pizzerian och glass från ica och även dajm  :whistle:

I morgon blir det lite finlir där nere, med att  flytta ut köksbordet och  våra sängar + några packar viktiga papper....
telefonen får också flytta upp till våning två , hoppas att almanackan och telefonkatalogen hittar till samma rum som telefonen :thumbsup:

Ibland har det varit lite trixande när alla dörrar har haft plastskydd pga dammet och sedan skulle man svara på telefon , som ligger i helt annat rum än man är van vid, och sedan behöver man leta almanackan ( vilken låda ligger den nu i ... ?) och en penna och sedan hitta tillbaks till telefonen ( som inte ringer nu för att underlätta sökandet  :whink:)

Men i morgon finns " allt" i tvättstugan eller här uppe och vi har då fyra betongrum där nere som väntar på hantverkare :biggrin1:

Mitt i allt hittade vi även en fuktskade på golvet under köksvasken  :eek:, det är inget problem med golvet , det ska ju ändå rivas, men det finns även mögel på väggarna , och det fanns inte projekterad i denna renoveringen.
SÅ det var bara snällt ringa till försäkringsbolagen och göra en anmälan, en bit av väggen måste få nya gipsskivor i vardagsrummet och det innebär att vi måste byta tapeter där också :angry:.
Det dumma är att denna syllbytet kan innebära att väggarna rör sig lite och egentligen skulle man vänta ett år innan man byter tapeter , för det kan komma sådana små sprickor  :bang_head:.


Snart vill ja inte vara med  :pippi: längre.
Jag vill bara odla mina tomater och chilisar och inte  mögel  :bang_head: :guns:



Loggat
Langhol
Sr. Member
****

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 384


« Svara #39 skrivet: 2008.03.08 - 06:48:51 »

Usch ja. Trösten är att det finns en ände på eländet. :rolleyes:
Loggat
MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #40 skrivet: 2008.03.08 - 14:50:27 »

 :so_mad: kan man bli när man hittar nya saker som måste åtgärdas. Men det var ju tur att det kom fram nu när ni ändå håller på.
 :pippi: :throw_flowers:
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #41 skrivet: 2008.03.08 - 16:13:41 »

JAP, snaaaaart, finns det i alla fall en tillfällig ordning och reda :cool:. Den extra mögelskadan är inte så stor som vi var rädda för, nu när golvet är borta, ser det hyfsat fint ut, det finns ca. 10 cm skiva under "govlistenivån" och om mögelangreppen finns bara där på nedersta kanten, blir det säkert en relativt enkel match, hoppas vi .

Vi alla har hållit på nu hela lördagen , vårt sovrum ligger nu i minstingens rum  och minstingen är flyttat till mellansonens golv.
Alla saker har hittat sin plats... bara motionscykeln står där nere i hallen och funderar :swimfish:  om den ska upp eller ut  :blink:.
Det är lika smockfull överallt.

De sista duktiga damsuger där nere, men ska vara färdiga inom en halvtimma  :worshippy:
Då behöver de MAAAAAAAAAAAAAAT,  tackar det djupaste kocken-mellanpojken som har sett till att det finns flera paket goda lökhamburgare i frysen.

Jag ska nog börja duka fram maten ... hur man nu gör när man har ingen matbord  :crazy:.... det blir säkert något japanskvis :whink:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #42 skrivet: 2008.03.08 - 19:47:18 »

Vad för spis bestämde du dig för till slut?  :crazy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #43 skrivet: 2008.03.08 - 20:10:55 »

Jag vill ha en induktio-spis, fast jag har ingen än  :blink:

Det är nämligen så att jag vill göra ett fynd :
Vi litar på att det finns någon utställningskök eller en stockholmare som vill rea bort sin fjolårskök på  en struntsumma, så vi väntar tålamodigt.
 :thumbsup: ,annars köper vi en billig variant , ikea eller noblessa ... liknande och satsar mer pengar på vitvaror.

Det finns inte ens plats att förvara 80 kvm golvplankor för att inte tala om ett helt kök , så vi handlar sen när vi  börjar se att det finns någon golvyta att ställa saker på.
Snacka om dummisar, men jag litar på att det ordnar sig.
Loggat
MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #44 skrivet: 2008.03.08 - 21:01:51 »

Det ordnar sig säkert, det gäller att ha is i magen, och kanske man får vänta lite längre med det ordnar sig nog.
:swimfish: :swimfish: :swimfish:
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 191   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544