Jag har inte haft någon känning för migrän idag och behövde inte någon kopp kaffe heller.
Jag är snart klar med alla planteringar ute. Idag planterade jag majs, squash och pumpor.
Morötter och palsternackan gror väldigt oregelbundet. Jag försökte rensa och kolla läget idag.
Det kommer bli mängder av luckor i morots och palsternacka-rader, dit ska jag så polkabeta under nästa vecka.
Jag har även mängder av små salladsplantor som jag kan plantera lite här och där.
I växthuset ska alla plantor bindas upp och bevatningen justeras.
De plantor som inte får plats i växthuset ska planteras i hinkar och placeras på altanen.
Resten av sommarblommorna ska också ut, de flesta har jag planterat redan.
Jag hoppas vara hyfsat klar under denna veckan, så att jag kan börja städa lite extra här inne
och börja förbereda till studentfesten om två veckor. Vi kommer inte fira här hemma utan hyra oss in i kyrkans kafé.
Så här hemma behöver vi inte göra ordning något, men maten ska vara förbered, dekorationen klar och sedan kommer
6 släktingar från Finland att stanna här några dagar extra. Mat i mängder kommer att gå åt...
Jag har börjat att förstå att det händer saker och ting även efter studentfesten.
Jag har haft en sådan fokus på den dagen under en längre tid så jag har haft svårt att ta till mig
att det finns datum efter det som också ska planeras.
Jag önskar bara att få lugn och ro efter allt firande...