Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.15 - 23:47:21 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 161 162 [163] 164 165 ... 191   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Idalinda och Styrmannen minskar barlasten  (läst 941163 gånger)
0 Medlemmar och 11 gäster tittar på detta ämne.
Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #2430 skrivet: 2012.04.17 - 20:38:49 »

Jag vill också ha ramslök, såg att impecta har fröer och att det finns plantor på Zetas.
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #2431 skrivet: 2012.04.18 - 23:36:18 »

Ramslök fick jag smaka en gång länge sen och har längtat sedan dess.
Ju ,det växer här även i skogen, men jag vill inte växla det med liljekonvaljer  :confused3:, så jag låter bli där.

Tina, jag rekommenderar inte frösådden, jag testade ett par gånger utan resultat och enligt odla-vänner
är det hopplöst. Det är bästa att dela plantan. Så köp en om du hittar!

Idag vaknade jag utan känsla av huvudvärk, däremot kände jag mig febrig och hostig  :eeek:.
Tempen var precis under 37, vilket innebär " feber" för mig.
Men idag skulle jag ändå till loppisar för att leta en " vit överdel" och vilken belöning jag fick!
Jag handlade på två ställen och hittade sammanlagt 13 plagg  för ca. 500kr! Aldrig att jag har hittat så mycket fina saker
på en gång, en hel garderop!  :yay:

Halsen är inte riktigt ok och jag hostar om jag pratar lite lägre, så det är bäst att vara tyst.
Jag hoppas på en bra dag i morgon, tanken är att laga extra mycket mat och baka lite.
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2432 skrivet: 2012.04.19 - 08:54:21 »

Men vad kul att hitt så mycket kläder. Som nästan kostar gratis dessutom!  :clapping:

Men Idalinda. Ingefärste mot halsont! På direkten. Det slår allt annat. Jag lovar! Krya på dig nu.  :there:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2433 skrivet: 2012.04.19 - 09:13:59 »

Varför blir du förkyld när jag inte blir det?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

« Svara #2434 skrivet: 2012.04.19 - 09:18:12 »

Fratt hon fuskar med lite socker emellanåt tror i alla fall jag. Du fuskar med choklad och fett. det är inte lika belastande för kroppen.  :look_down:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2435 skrivet: 2012.04.19 - 09:30:56 »

Bah! En gång är ingen gång! Jag köper faktiskt jättesällan choklad och den brukar räcka i flera veckor.

Kanske ligger nåt i det. Enligt den där artikeln vi hittade hos Barry Groves för länge sedan så sätter ju stärkelse, som som alla vet potäter innehåller, inte ner immunförsvaret nästan alls, men socker...

Fast jag tror ju inte idalinda missbrukar socker dagligen. Det är väl bara ibland?
Loggat

Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #2436 skrivet: 2012.04.19 - 11:57:06 »

Tack för tipset, då struntar jag i sådden.

Jag är också förkyld igen trots att jag inte fuskar allt. Men det är sådan där konstig lchf-förkylning som inte riktigt bryter ut.
Loggat

Sorla

« Svara #2437 skrivet: 2012.04.19 - 13:11:29 »

Lite undrande över hur stora marginaler man har med fuskandet. Det är nog väldigt individuellt. Sen får du tänka på att hon har en hel hög ohängda söner som drar hem en massa bakterier. Det har inte du, Hemul.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2438 skrivet: 2012.04.19 - 13:32:53 »

Det hade jag ju inte förut heller och gick knappt ut ens. Ändå blev jag stadigt förkyld åtminstone en gång per säsong. Man behöver inte ta i snoret för att bli smittad, vet du.  :bg:

Posted from my phatPhone using Tapatalk
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2439 skrivet: 2012.04.19 - 17:47:04 »

Jag kommer faktiskt inte ihåg när jag var " förkyld" senast.
Och räkna med att jag gick ändå en hel dag på stan igår.
Idag sov jag länge, men har klarat av att hänga upp tvätt, fixat en hel kyckling till marinad och bakat
en chokladkaka och en bärkaka + riktigt bröd.
Tempen hänger där vid 37 och nu orkar jag inte grejja något mer, men jag är inte helt utslagen heller.
Lagom förkyldning. :flirting:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2440 skrivet: 2012.04.19 - 19:59:06 »

Hups, nu visade tempen 37,6  :thumbsup:.
Alltså varför ler jag ?

Ju, jag får ju aldrig feber enligt normala mått.
Nu har jag det eller hur? :flirting:

Men jag är inte utslagen, bara " lullig" .
I morgon skulle jag göra lite köttfärsmat.
Få se vem som gör det i morgon, jag eller någon annan.
Loggat
Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #2441 skrivet: 2012.04.19 - 23:47:38 »

Jag tog febern nu när jag var sjuk. Jag frös så förbaskat. 35,8. Vem slår det?  :cool:
37,1 är jag jättesjuk..
Loggat
Sorla

« Svara #2442 skrivet: 2012.04.20 - 08:03:07 »

Idalinda, doktorn tycker inte att det är feber. Jag har provat. Det kallas lätt temperaturstegring eller något liknande. Sen att man normalt, som frisk, ligger på 36.5 har inte med saken att göra. Enligt normen är det inte feber.  :glare:
Vila nu Idalinda. Soffläge med filt, vatten, te och en bok.  :kungfu:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2443 skrivet: 2012.04.20 - 10:45:07 »

Jag tog febern nu när jag var sjuk. Jag frös så förbaskat. 35,8. Vem slår det?  :cool:
37,1 är jag jättesjuk..

Sorla, jag är som Ninnan.
Det är oftast vid 36 jag ligger, sedan när jag har migrän och känner mig febrig kan jag ha just något så spännande
som 35,5.   :flirting:

Tur att jag inte hostar nonstop, men när jag hostar kommer det från navet och feta gula glumpar.
Det kliar i halsen och jag kan prata högst två meningar åt gången, så jag har parkerat mig på soffan och tänker
röra mig minsta möjliga.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2444 skrivet: 2012.04.20 - 10:52:07 »

:puke1:

Krya på dig!  :rose:
Loggat

Sidor: 1 ... 161 162 [163] 164 165 ... 191   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544