Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.14 - 23:08:39 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 140 141 [142] 143 144 ... 191   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Idalinda och Styrmannen minskar barlasten  (läst 940305 gånger)
0 Medlemmar och 11 gäster tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #2115 skrivet: 2011.12.28 - 12:52:37 »

Många reflektioner här!

Nästa:

Migränen och smoothies har ett samband.
Ingen migrän med smoothies, men om jag är utan DÅ.

1) en vecka i Finland utan smoothies + amalgamrensning i munnen  = 4 dagars huvudvärk

2) 2-3 dagars uppehåll nu över julhelgen och huvudvärken började på annandagens kväll.
Inte migrän från Hell, men tillräckligt för att jag behövde kodein , och den släpper inte riktigt och
jag orkar inte riktigt som jag vill. Så smoothies var tillbaka på schemat fom. igår.

Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2116 skrivet: 2011.12.28 - 13:06:52 »

Och den sista för stunden:

Jag blev faktist inspirerad av dagens kostdocktor / tjejen som tränar.

http://healthyprawn.blogspot.com/2011/12/den-nakna-sanningen.html

Tjejen äter LCHF, levande föda och inte mjölk, snacka om att jag är intresserad!
på sidan såg jag massa mjölkrecept ändå, så hon har kanske slutat med mjölk under senaste tiden, jag har inte hittat något om det än.
Spanar vidare senare...

Jag har varit tränare i perioder. Ett år med gymkort = toktränar 10 timmar i veckan.
sedan löser jag inte ett nytt kort för att det kostar, för att jag ska träna hemma... , för att det tar tid....
och sedan händer det inte så mycket.

Maken har problem med sin fot och måste verkligen vila den säkert någon vecka till.
Så inte ens han drar mig till promenader....

MEN jag har nu tänkt så här:
motionscykeln ska igen till vardagsrummet och jag har redan testat en finurlig sak, jag ställer en stabil notställ framför den och ställer dit
laptoppen... ni förstår.... :yay:
Sedan fick jag en http://gymkompaniet.se/sv/artiklar/traningsredskap-styrketraning/kettlebells/kettlebells-fran-body-solid.html?gclid=COLy2bTcpK0CFSZ0mAodyHe5mA en rosa sådan på 4kg. Den har jag testat lite varje dag, men bara testat någon minut, inte alls tagit hårt, men det känns direkt på låren när man går ner i huk flera gånger i rad.

Nu ska jag göra annat, men jag tror att det blir ett pass redan i kväll.
Skulle jag kunna väga under 70kg till DENNA midsommar, det är MÅLET nu i alla fall  :nod-yes:.
Loggat
Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #2117 skrivet: 2011.12.28 - 13:11:54 »

Gilla också hennes sida, inpirerande. Jag ska på hälsokryssning i mars och där ska en kille föreläsa om rawfood. Det ska bli intressant.
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2118 skrivet: 2011.12.28 - 16:31:23 »

Vad bra att du har hittat nåt som gör att du klarar helgerna! Grattis!  :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #2119 skrivet: 2011.12.28 - 17:12:26 »

Skippa julstjärnor till midsommarhelgen??   :goggle:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2120 skrivet: 2011.12.28 - 18:17:39 »

Förresten, jag tror det där kokosmjölet skulle vara nåt för dig. Jag tror nämligen att det funkar jättebra till kaffebröd.
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2121 skrivet: 2011.12.28 - 18:18:35 »

Vad bra att du har hittat nåt som gör att du klarar helgerna! Grattis!  :clapping:

Eller hur? Som jag har ramlat ner i sjön jul efter jul.
Nu var det inte ens problematiskt.
Frukt finns det mängder hemma och jag känner att jag kan ta en eller låta bli, inget sug alls.

Idag fanns den målande migränen kvar, när vi kom hem på eftermiddagen, trodde jag att jag måste ta den starkaste migränmedicinen.
Men maken masserade nacken och övre ryggen ordentligt... fortfarande dåsigt... jag klarade med nöd och näppa att fixa rawpepparkaksdeg med en bullrande maskin... drack ännu ett glas smoothie och började häva i mig pepparkaksdeg... satte mig på soffan och började känna att migränen släpper!
Det tror jag har aldrig hänt förut, att migränen dalar av utan medicin så där bara.
Jag börjar tro på rawfood!

Ninnan, för den skull skulle jag kunna tänka mig att GÖRA julstjärnor till midsommar, speciellt om jag väger under 70kg  :crazy:

Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2122 skrivet: 2011.12.28 - 18:20:19 »

Eller en liten blodsockerhöjning kanske? Prova att ta en druvsockertablett nästa gång bara för att se om det funkar.
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2123 skrivet: 2011.12.28 - 18:21:18 »

Hemul, kokos är jag har lite hat-kärlek-relation till.
Jag gillar inte smaken/ lukten, är lite nyfiken om dess nyttighet och är rädd att den kan ge mig huvudvärk.

Så om jag testar måste det vara med måtta.
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2124 skrivet: 2011.12.28 - 18:22:33 »

Eller en liten blodsockerhöjning kanske? Prova att ta en druvsockertablett nästa gång bara för att se om det funkar.

Du menar till migränen. Hmm, jag har ingen druvsockertablett hemma.
Skulle honunen ha samma effekt, tror du? Alltid värd att testa!
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2125 skrivet: 2011.12.28 - 18:30:01 »

Jag uppfattade det som om du blev bra av pepparkaksdegen och då tänkte jag på sockret. Ja, honung funkar så klart. Jag tänkte på druvsocker bara för att utesluta allting annat än en glukoshöjning. Vanligt socker borde väl också gå bra, typ ett glas söt saft eller nåt.

Mjölet hade bara en väldigt svag kokossmak. Som jag sa tror jag inte jag hade begripit att det var kokos det smakade om jag inte vetat, men jag skulle ha känt att där var nåt ovanligt. Och det ger en tydlig söt smak, ungefär som hönökaka. Det var inte så toppen i matbröd till daglig konsumption kanske, men borde ju passa jättebra i fikabröd utan att man behöver söta så mycket extra.

Kolla på kakorna här ska du få se. Det ser mycket lovande ut. Jag ska prova pajdegen framöver, har rabarber i frysen.
http://www.tropicaltraditions.com/organic_coconut_flour.htm
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2126 skrivet: 2011.12.28 - 18:35:24 »

Ska testas i någon form. Det mystiska är att jag har ingen migrän så länge jag dricker smoothies! :shock:
Världs-sensation!
Och det är inget fel på pepparkaksdegen  :inlove:, mandel, smör, rapsolja, pepparkakskryddor... det mindre bra är  dadlar och honung.
Men om dessa två gör nytta för huvudvärken, käkar jag gärna pepparkaksdeg året om ! :nod-yes:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2127 skrivet: 2011.12.28 - 18:37:56 »

Det var det jag tänkte, dadlar och honung. Det lär bli en del socker.

Jag menar inte att du ska börja käka socker i tid och otid, men om det visar sig hjälpa för att bryta en migrän som är på gång så vore det väl smidigt? Ett paket druvsockertabletter kan man ju alltid bära med sig. Din hjärna kanske får energibrist när migränen sätter igång, på nåt konstigt sätt.
Loggat

kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #2128 skrivet: 2011.12.28 - 21:50:34 »

:hm-hm: ja det där med socker kan ju faktiskt vara en bidragande orsak...  jag vet av erfarenhet att jag får migrän när jag har slarvat för mycket med maten.. för mycket kolhydrater och sen inte ätigt något i tid.. ja då kommer migränen som ett brev på posten.... just pga blodsockerdippen... så att sockerhalten i pepparkaksdegen och smoothien kan ha hjälpt till att återställa den balansen hos dig Idalinda är ju mycket möjligt... sen tror jag inte att massagen är helt utan "skuld" till ditt tillfrisknande heller!  :flirting: ... men som Hemul sa så skulle det vara intressant att se om det hjälper dig att inta lite druvsocker nästa gång.. eller honung..
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2129 skrivet: 2011.12.28 - 22:41:01 »

Massagen hjälper för stunden men har aldrig tagit bort en smygande migrän.
Nu var jag redo att ta den starkaste meducinen i min 3-gradig skala.
Och smoothien och degen botade mig!
Nu är jag helt fri från huvudvärken, även om axlarna är fortfarande ömmande.

I morgon funderar jag att starta med en motionscykeltur och testa min nya laptopp-ställning framför cykeln.  :lol:
Loggat
Sidor: 1 ... 140 141 [142] 143 144 ... 191   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544