Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.09 - 03:31:07 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 131 132 [133] 134 135 ... 191   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Idalinda och Styrmannen minskar barlasten  (läst 937675 gånger)
0 Medlemmar och 15 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #1980 skrivet: 2011.11.13 - 14:56:33 »

Visst är det! Det var väl därför den fastnade. Den stackar gumman, hon kanske hade sörjt honom hela sitt liv och så kommer han tillbaka i all sin ungdomliga fägring.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1981 skrivet: 2011.11.13 - 15:58:32 »

jag skulle bli chockad och förts till sjukhus. MINST..
som ett spöke juh!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1982 skrivet: 2011.11.13 - 16:29:16 »

:nod-yes:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #1983 skrivet: 2011.11.13 - 20:26:23 »

Jag brukar fatta så där ungefär, men samtigit älskar jag ju själv att leka med språket och det kunde jag ju göra flytande på finska.
Nu roar jag mig ibland på finska sidor bara för att folk hittar sådana roligheter där, och då saknar jag verkligen att få bo i Finland.

Tex. nu när alla i Finland pratar högt och brett om LCHF, fast på finska säger man " karppaus"  vilket är en finskning av
Low carp, man tar carp och gör det till det finska ordet karppi ( karp-fisken alltså) och det har blivit ett ord på folkmunnen, med alla böjningar, det blir en tex.verb ( jag karppar = minä karppaan)

Nu hade någon på facebook hittat på att om man istället för "karppaus" skulle göra en "harppaus" skulle man säkert  blir friskare
och detta " harppaus" är ett riktigt ord på finska för ett " långt kliv när man går"
Alla fattade att man skämtade med " karppaus" men med några meningar blev det vettigheter att om man bara tar lite längre kliv i och tar dessa långa kliv lite oftare så blir man friskare också....  :lol1:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1984 skrivet: 2011.11.13 - 20:27:41 »

Mensen har börjat lite smygande ... igen huvudvärk här ... än.

Inga smoothies idag, vi hälsade hos svärmor och kom hem så pass sent att det hunnit bli mörkt, så nya mixningar i morgon i stället.
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #1985 skrivet: 2011.11.13 - 20:41:06 »

Det är kul med ordvitsar! I finskan är det nog lite lättare att hitta på nya ord, eftersom det oftast bara är att lägga på en ändelse så får ordet en annan innebörd, fast man ändå förstår vilket ursprungsordet var. :lol:

Toppen att huvudvärken håller sig borta, tillockmed fastän mensen är i antågande!  :clapping: Du kanske faktiskt har hittat formulan för dig!  :clap_jump:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1986 skrivet: 2011.11.14 - 20:52:01 »

Nu smäll den  :cry:,
Huvudvärken.
Den är inte av den värsta migrensorten utan mer spänningshuvudvärk från nacken.
Den började när jag stryckte kläder, om jag hade varit klok hade jag slutat innan allt var struket,
men det går ju inte att sluta och lämna några skjortor  :nonono:, och då får man ta stryk.
Jag behövde inte ta den dyra migränmedicinen utan min " vanliga" panocod verkar räcka.... jag kan ändå sitta uppe här i soffan, luta mig bakåt och läsa lite.
Med en riktig migren är jag totalt borta och bara vrider mig av smärtan i olika ställninga i sängen.
Så det här är ändå toppen jämfört med det.

I morgon skall en montör komma med luft-luft-värmepump. Måtte det gå smidigt med den!
Jag hoppas att jag kan göra en styrketräningspass i morgon.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1987 skrivet: 2011.11.14 - 21:30:49 »

:byecry:
Loggat

Sorla

« Svara #1988 skrivet: 2011.11.15 - 18:59:54 »

Jämrans huvudvärk!  :evil: Mitt satte också fart idag. Nästan en vecka sen sist. Fast också åv den lite lindrigare sorten. Jag kunde fortsätta fungera i lugnt tempo på jobbet och sov på tåget hem. Nu trillar snart mina gäster in. Vi ska ha syjunta.  :nod-yes:

Hoppas du mår bättre imorgon vännen!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1989 skrivet: 2011.11.15 - 19:14:12 »

:byecry:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1990 skrivet: 2011.11.15 - 20:30:19 »

Jag mådde bra på morgonen ( inte den där vanliga " dagen efter" måendet, hade bara sovit som en stock)
Vi fick värmepumpen monterat och klart i dag! :yay:
Den är tyst , sitter ovanför en dörr och stör inte synfältet, och blåser ut en härlig värme.
När man går förbi, stannar man där bara för att det är så skönt, så som en varm dusch  :yay:

På eftermiddagen kom värken smygande ( ont i nacken , inte migrän) det lindras nu av voltaren-gel.
Det är en STOR vinst om jag klarar mig utan en riktig migrän under mensveckan.
Men det värsta  med mensen har inte börjat än, så jag avvaktar med hurraa-ropet.

I morgon blir det massage och frissan!  :inlove:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1991 skrivet: 2011.11.15 - 20:37:00 »

Häftigt! Tänk om det helt enkelt beror på någon simpel brist!
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1992 skrivet: 2011.11.17 - 11:24:58 »

Konstigt:
Mensen bara droppar, jag väntar fortfarande den stora blodvågen... men vikten går inte upp som vanligt utan tuffar ner!
Det var nästan 1 kg ner från igår, men det får man ta med nypa salt.
Om det blir igen minus 0,5kg denna mensvecka är det helt ok. allt annat är bonus.

Ingen migrän!

Och jag är faktiskt piggare på dagen, men inte specillet piggare på morgon .... :whistle:
Loggat
Ekub
Superhero

Smörklickar: 15

Antal inlägg: 1471

« Svara #1993 skrivet: 2011.11.17 - 12:48:16 »

Hejja för ingen migrän!!  :thumbsup:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Sorla

« Svara #1994 skrivet: 2011.11.17 - 18:49:42 »

Det låter onekligen lovande!
Loggat

Sidor: 1 ... 131 132 [133] 134 135 ... 191   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544