Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.08 - 02:56:01 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 111 112 [113] 114 115 ... 191   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Idalinda och Styrmannen minskar barlasten  (läst 936924 gånger)
0 Medlemmar och 24 gäster tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #1680 skrivet: 2011.07.03 - 10:32:39 »

Det är verkligen skönt när det blir en fullträff parvis.
Vi har alldeles för mycket sådana exempel där kompisens respektive inte klickar alls med motsvarande part hos oss.

Tom. våra tonåringar som släpades med till alla möjliga nya sammanhang trivdes utmärkt hos dom.
Den äldsta sonen sade att det var synd att de inte träffade varandra 20 år sedan och skaffade några fina döttrar,
för han hade köpt dom till sin svärisar direkt  :lulz: ( Dessa vänner var både 40 + och träffades och gifte sig några år sedan)
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1681 skrivet: 2011.07.03 - 10:41:00 »

Vi hade även intressanta diskussioner om mat.
De var också övertygade om att tillsatser var livsfarliga och ska det vara fett ska det vara riktigt smör.
Hon är sjuksköterska och jobbar just nu med anorektiker.
Hon har följd debatten om lågkolhydratkosten, hon var nyfiken och konstaterade efter vårt samtal
att hon måste läsa på mer om ämnet :yay:.

De resonerade om sockernivåer och trötthet på eftermiddagen, makens små matmängder under arbestdagen
och var äkta nyfikna, vettiga och intresserade helt enkelt.
De var inte feta, kanske 5-10 extra kilon lite löst, men absolut inte i behov av någon bantning.
Men vad de saknar... ett barn. Hon är 42år och graviditeterna har slutat på missfall vid v.13.
Hon mår väldigt illa i början och har varit sjukskriven ( 4 graviditeter) mycket, men alltid slutar det på missfall.
Urjobbigt!
Jag berättade om att denna kost har hjälpt även folk att bli gravida, men att jag vet inte så mycket mer om det
och vet inte om det skulle hjälpa henne.
Men självklart hoppas jag på det av hela mitt hjärta :inlove:
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #1682 skrivet: 2011.07.03 - 14:53:00 »

Tom. våra tonåringar som släpades med till alla möjliga nya sammanhang trivdes utmärkt hos dom.
Den äldsta sonen sade att det var synd att de inte träffade varandra 20 år sedan och skaffade några fina döttrar,
för han hade köpt dom till sin svärisar direkt  :lulz:

:lmao: Vicka sköna söner! Jo, man får ju anta att vännernas avkomma hade varit lika härliga människor. Så det var klokt tänkt av store sonen.  :nod-yes:

Men vad de saknar... ett barn. Hon är 42år och graviditeterna har slutat på missfall vid v.13.
Hon mår väldigt illa i början och har varit sjukskriven ( 4 graviditeter) mycket, men alltid slutar det på missfall.
Urjobbigt!
Jag berättade om att denna kost har hjälpt även folk att bli gravida, men att jag vet inte så mycket mer om det
och vet inte om det skulle hjälpa henne.
Men självklart hoppas jag på det av hela mitt hjärta :inlove:

Det var sorgligt!  :shake_head: Ja hur kosten påverkar är ju svårt att veta. Ph-värde i slidan kan ju påverkas och då påverkas även chanserna för graviditet. Men missfall så sent tyder nog mer på att fostret inte utvecklas som det ska. Men det kanske läkarna vet mer om. Och de själva. Så sorgligt...... :shake_head: Nu börjar det ju vara lite bråttom för dem också, när de är så pass gamla. Chanserna för adoption sjunker ju också om man blir för gammal har jag förstått. Så de får nog snabba sig med beslut hur de vill göra. Det är bara att hoppas att det går bra för dem.

Men är det inte fantastiskt hur människor som har sånt med sig i bagaget, och även andra sorger, hur fina och trevliga de brukar vara. Att glida om kring på en räkmacka och allt går en väl i händer är kanske inte så danande för folks personligheter. Det är lättare att vara ödmjuk inför livets öden och nycker om man har erfarenheter att luta sig på. Därmed inte sagt att jag önskar folk olycka.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1683 skrivet: 2011.07.03 - 18:19:42 »

Fina tankar, Sorla!
Vi pratade lite om adoptionen, men det verkade inte vara aktuellt för dom.
Hon visste alldeles för mycket om problem kring adoptioner ( både i början och under tonåren) för att ge sig på det.

Hon verkade inte vara förkrossad för det hela, utan funderade mest hur många graviditeter och missfall hon kommer att
orka och hur kroppen kommer att orka allt. Väldigt förnuftiga tankar.
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1684 skrivet: 2011.07.03 - 18:30:05 »

Kodstycke:
jogging 2,8km                    vikt

v.1   31 minuter
      30 min
      28 min

v.2 ingen träning bortrest        80kg

v.3    28min 30 sek.              79,4kg

Jag tog mig runt även om det var kämpigt nästan hela vägen, gick fortfarande den värsta backen.
Halvvägs fick jag ont vid sidan av magen, ni vet där det hugger i när man inte orkar springa....
Det gick över, men återkom på slutet under de sista 200meter och då gav jag upp och gick till "mål" .
Maken uppmuntrade mig under den sista 500m, " det här går bra, sista spurt, du gör rekord "
Men jag visste att målet var bara att komma till mål.

Så mot den förklaringen var tiden riktigt bra. :flirting:

Maten börjar vara normal och nu är det dax att börja förvälla broccoli och blomkål till frysen och steka mängder av
spetskål och vitkål i smör eller bara smaska i sig som det är.

EN liten frysundersökning vore också på sin plats så att vi utnyttjar allt det gamla innan nya grönsaker kommer.
Dax att koka lite vinbärssaft antar jag ( av de gamla vinbären alltså).
Loggat
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #1685 skrivet: 2011.07.03 - 19:36:46 »

:thumbsup: Låter som om ni hade det jättemysigt samman med nya vännen!  :inlove: härligt när det bara känns helt rätt liksom!  :nod-yes: men tråkigt för dem med missfall  :sad: dock verkar det i alla fall som om hon hanterar det på ett bra sätt... inte stänger in och sörjer och skyller på sig själv. utan pratar om det och försöker förstå... Hoppas verkligen att de slutligen kommer att lyckas!!!! de låter som den sortens människor som verkligen förtjänar att bli föräldrar!  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1686 skrivet: 2011.07.04 - 09:45:20 »

Kodstycke:
jogging 2,8km                    vikt

v.1   31 minuter                 ~ 78kg
      30 min
      28 min

v.2 ingen träning bortrest        80kg

v.3    28min 30 sek.              79,4kg
                                  78,5kg

När man väger sig efter en svullervecka får man en härlig rivstart för nystarten :flirting:
Som jag har kissat!

En absolut hitt är fortfarande iskuber. Jag som älskar att knapra något!
O-kolisar, O-kalorier och absolut nyttigt. Man kan inte ens överdosera, annars frysen hjärnan...
Men det är precis vad man behöver när man gör en sväng till köket och " vill ha något" .
Jag fyller en mugg med isbitar och backar tillbaks till soffan.
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #1687 skrivet: 2011.07.04 - 11:17:23 »

Vad duktig du är!  :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1688 skrivet: 2011.07.04 - 13:44:08 »

Vad duktig du är!  :clapping:

Att någon orkar applodera för denna eviga jojo-bantare ... :laugh:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1689 skrivet: 2011.07.04 - 14:24:19 »

Jag applåderade att du börjat jogga regelbundet. Även om jogging är en onaturlig gångart som inte är möjlig utan skor med tjocka, stela sulor. :biggrin1:
Loggat

Sorla

« Svara #1690 skrivet: 2011.07.04 - 19:37:03 »

Även om jogging är en onaturlig gångart som inte är möjlig utan skor med tjocka, stela sulor. :biggrin1:

Va?  :blink: Jogging är bara gång, fast lite snabbare. Med samma skor som vid gång. Eller inga alls.  :club_idiot:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1691 skrivet: 2011.07.04 - 19:58:20 »

Nehej, för det står i den där PDFen från Vivo!  :tongue_wag:

Citat
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #1692 skrivet: 2011.07.05 - 19:39:22 »

Jag har tillbringat dagen i diversa loppisar.
jag har fyndat sådana gammaldags underlakan.
Jag köpte förra året några nya och är riktigt besviken på dom: knoppiga och fula helt enkelt.
Så jag valde att lite på gammal kvalite och sköna mjuka örngott!

I morgon är det tänkt att åka i väg igen, denna gången med båten.
Vi har minstingen med oss, de stora sommarjobbar och följer inte med just nu.
Men vi kommer att landa i ett hamn och därmed har tillgång till dator och nätet så jag kommer att ha lite koll på
vad ni håller på ändå.
Det blir många promenader, bad i tempererad pool flera gånger om dagen och sedan bara vara!
Loggat
Sorla

« Svara #1693 skrivet: 2011.07.05 - 19:50:15 »

Det låter avkopplande och skönt! Hoppas ni får bra båtväder.  :wave: :wave:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1694 skrivet: 2011.07.05 - 19:58:51 »

:byecry:
Loggat

Sidor: 1 ... 111 112 [113] 114 115 ... 191   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544