Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.08 - 00:45:58 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 110 111 [112] 113 114 ... 191   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Idalinda och Styrmannen minskar barlasten  (läst 936824 gånger)
0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #1665 skrivet: 2011.06.23 - 17:56:51 »

:smack_head: jag har inte heller fattat.. går, springer ni med en mjuk läderbit under fötterna? eller- och med fem tår stretande i var sin förpackning?  :shock:
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #1666 skrivet: 2011.06.23 - 17:58:15 »

:lmao:

Sorla springar med spretande tår. Jag går med mjuk gummibit under fötterna. Var sugen på läderbit, men tror det blir dyrt i längden då de säkert slits fort. Snart ska Sorla gå med gummibit också.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #1667 skrivet: 2011.06.23 - 18:41:38 »

Jag lyssnade på radion för några veckor sedan om barfotalöpning och dom rekommenderade att man bara löper korta sträckor i början och att det tar tid för fötterna att bygga upp sig för barfotalöpning. Därför ska man nog inte byta rakt av innan man fått in tekniken.

Det där är nog väldigt individuellt vad man klarar. Det beror på hur tränad man är. Jag har hört om folk som redan från början klarar att springa flera kilometer utan att känna av det. Själv tar jag det lite lugnt. Men det beror mer på huvudet än på vaderna. Jag springer runt 3 kilometer med dem. Men ska jag transportera mig längre tar jag andra skor som är lite uppbyggda. Men när mina nya skor, som inte spretar med tårna, kommer snart ska jag börja gå i dem till och från jobbet och annars med. Och då jäklar ska ni få se på vader!  :thumbsup: Synd att de inte finns som skyddsskor bara.  :smack:

Men om man springer helt barfota, då ska man nog ta det ännu lugnare, för fotsulornas skull. Vi har ju såna bebisfötter som inte klarar någonting utan att få sår, vi västvärldsmänniskor.

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1668 skrivet: 2011.06.23 - 18:58:26 »

Citat
Synd att de inte finns som skyddsskor bara.  :smack:

Ta upp det med Soft Star. De verkar ju vara öppna för nya idéer.  :tongue:

Förresten är ju Vivos sula "puncture resistant", så den skyddar väl mot spik på golvet ivf. Fast jag vet inte om jag skulle lita på det.  :lol1:
Loggat

Ninnan
Superhuman

« Svara #1669 skrivet: 2011.06.23 - 19:17:03 »

Jag är färdig med alla häckar och bersåer.
De är klippta med gummi under fötterna!  :crazy: (stövlar)  :ignore:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1670 skrivet: 2011.06.23 - 19:23:16 »

:lol:
Loggat

Sorla

« Svara #1671 skrivet: 2011.06.23 - 22:28:27 »

Citat
Synd att de inte finns som skyddsskor bara.  :smack:

Ta upp det med Soft Star. De verkar ju vara öppna för nya idéer.  :tongue:

Förresten är ju Vivos sula "puncture resistant", så den skyddar väl mot spik på golvet ivf. Fast jag vet inte om jag skulle lita på det.  :lol1:

Men det skyddar dåligt mot truckar som kan köra över fötterna. 

Jag är färdig med alla häckar och bersåer.
De är klippta med gummi under fötterna!  :crazy: (stövlar)  :ignore:

:lmao:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ninnan
Superhuman

« Svara #1672 skrivet: 2011.06.26 - 20:05:26 »

:confused3:  har alla åkt på semester och glömt datorn hemma..
Loggat
Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #1673 skrivet: 2011.06.26 - 21:36:45 »

Jag är tillbaka  :wave:
Loggat

Ninnan
Superhuman

« Svara #1674 skrivet: 2011.06.26 - 22:16:01 »

:rolleyes: skönt!
Har du haft en trevlig helg?
Loggat
Ninnan
Superhuman

« Svara #1675 skrivet: 2011.06.26 - 22:36:57 »

.. och var är hemul?  :confused3:  Har hon skaffat sig en båt och gett sig iväg?  :worried:
Loggat
Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #1676 skrivet: 2011.06.27 - 17:04:06 »

Mycket trevlig. Nu verkar Hemul vara tillbaka också  :smile:
Loggat

kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #1677 skrivet: 2011.06.29 - 02:34:03 »

Alla flöt iväg i drömmar om barfotalöpning...  :rolleyes: :flirting: nää... men det har ju varigt midsommar! då ligger i alla fall min focus på annat än dator..  :whistle:  :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #1678 skrivet: 2011.07.02 - 21:34:48 »

Vad ni är duktiga att hålla min dagbok vid liv även då jag är bortrest.

Vi har haft härligt fullt upp med många sköna återträffar med gamla kompisar och släktingar
och en riktig fullträff i form av en ny bekantskap i form av makens kompisens fru.
Vi hade inte träffat henne förr.
Jag hittade säkert en tvillingsjäl i henne. Det var kärlek från första stunden :inlove:.

Jag hade en galen migrän-attack på söndagkväll efter ett besök hos min kusin.
Det var bara att genomlida vägen till nattläger ( 120km) och spypåsen kom också till användning.  :puke1:
Så illa har jag inte mått i bilen på århundraden.

Men det var över morgonen efter och vi kunde följa planeringen med att träffa vänner och släkt som planerat.
Vi fick min brors lägenhet, då de hade hyrt en stuga på landet.
 det var skönt att kunna komma och gå utan att störa någon annan.

OM det var varmt , det var ju tropiska nätter och därmed över +20 grader även natten genom.
De har en speciellt varm lägenhet annars också så vi var klibbiga hela natten, herrskapet gick på bara kallingarna hela tiden vi var inne och jag hade inte heller så mycket mer på mig.

Folk bjöd rätt bra mat för oss när de visste att jag inte tålde allt. Jag hade tipsat om grillmat och glass och det fick vi överallt, + lite till. Vi kunde inte heller undvika helt alla goa gamla favoriter, vissa kex, rostat rågbröd och finsk flätat vetebulle  :inlove:, men jag köpte bara en sådan fläta en gång.
Alla har samlat på sig lite extravikt, men vi är stolta att vi inte käkade så mycket godis under resan, bara för mycket gott mat.
Loggat
Sorla

« Svara #1679 skrivet: 2011.07.03 - 10:04:22 »

Välkommen hem! Jag har saknat dig!  :smooch:

Bortsett från migränattacken verkar ni haft en härlig semestertripp!  :smile: 

Vad roligt att du föll i kärlek över makens kompis fru! Då blir det ju perfekt att träffas bara ni par i familjen emellanåt. Tvärtom hade ju varit jätte tråkigt.....
Loggat

Sidor: 1 ... 110 111 [112] 113 114 ... 191   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544