Vad ni är duktiga att hålla min dagbok vid liv även då jag är bortrest.
Vi har haft härligt fullt upp med många sköna återträffar med gamla kompisar och släktingar
och en riktig fullträff i form av en ny bekantskap i form av makens kompisens fru.
Vi hade inte träffat henne förr.
Jag hittade säkert en tvillingsjäl i henne. Det var kärlek från första stunden
.
Jag hade en galen migrän-attack på söndagkväll efter ett besök hos min kusin.
Det var bara att genomlida vägen till nattläger ( 120km) och spypåsen kom också till användning.
Så illa har jag inte mått i bilen på århundraden.
Men det var över morgonen efter och vi kunde följa planeringen med att träffa vänner och släkt som planerat.
Vi fick min brors lägenhet, då de hade hyrt en stuga på landet.
det var skönt att kunna komma och gå utan att störa någon annan.
OM det var varmt , det var ju tropiska nätter och därmed över +20 grader även natten genom.
De har en speciellt varm lägenhet annars också så vi var klibbiga hela natten, herrskapet gick på bara kallingarna hela tiden vi var inne och jag hade inte heller så mycket mer på mig.
Folk bjöd rätt bra mat för oss när de visste att jag inte tålde allt. Jag hade tipsat om grillmat och glass och det fick vi överallt, + lite till. Vi kunde inte heller undvika helt alla goa gamla favoriter, vissa kex, rostat rågbröd och finsk flätat vetebulle
, men jag köpte bara en sådan fläta en gång.
Alla har samlat på sig lite extravikt, men vi är stolta att vi inte käkade så mycket godis under resan, bara för mycket gott mat.