Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 12:46:35 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: HATAR ELLOS!  (läst 6561 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« skrivet: 2008.03.05 - 10:35:38 »

Jag tänkte passa på och köpa fler toppar, jag ser ut som en valross, har aldrig varit så stor som nu (92kg till mina 160cm är mycket).  :sosad:   LCHF funkar inte riktigt för mig när det gäller att gå ner i vikt, jag har bara gått upp, sakta men säkert. Jag slipper dock magproblem och mår mycket bättre på LCHF så jag håller mig till det i alla fall. 

I vilket fall som helst, jag har inga kläder som passar, så jag behöver fler toppar om jag ska ha något att ha på mig den kommande våren och sommaren.
Så jag går in på Ellos, hittar flera fina toppar, nedsatta med 70%, priset är nu 39kr per tröja. Jag beställer flera stycken, i olika färger.
Men när jag väl kommer till kundvagnen, då kostar tröjorna helt plötsligt standardpriset på 129kr styck. Jävla lurendrejare. Jag är så less på de.  :fork_off:
Detta är inte heller den första gången som de lurats såhär, det verkar vara legio när man beställer från deras sida.

Jag önskar jag var normalviktig så man kunde gå i vanliga affärer och hitta bra grejor där. Nu är det uteslutet att traska runt på stans butiker, trängas och svettas i små provrum medan man kränger av sig och på sig plagg efter plagg.  :nonono:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Langhol
Sr. Member
****

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 384


« Svara #1 skrivet: 2008.03.05 - 10:50:30 »

Håller med dej! Tycker att det är svårt att hitta plagg som passar också. :shake_head:
Jobbigt att prova i affärer är det också så det blir inte så mycket inköp på den fronten. :sad:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2008.03.05 - 16:20:22 »

LCHF funkar inte riktigt för mig när det gäller att gå ner i vikt, jag har bara gått upp, sakta men säkert. Jag slipper dock magproblem och mår mycket bättre på LCHF så jag håller mig till det i alla fall. 

Halleluja! Då slapp man vara ensam då. :inlove:

Beträffande Ellos, är du säker? Det hände mig en gång och jag ringde kundtjänsten medan jag hade sidan uppe. Kommer inte ihåg detaljerna nu, men rabatten drogs av senare fast det först såg ut som om man betalade fullt pris.  :wacko:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2008.03.05 - 23:10:27 »

Jag har också råkat ut för det som hemul beskriver, men i Bokias fall brukar det vara vissa färger t ex som är nedsatta och om du kollar när du skriver i vilken färg du vill ha på ex.vis en topp så brukar priset ändras direkt på sidan där du skriver i beställningen. Men man blir trött på Ellos om det kommer en drive-katalog så går man in efter ett par dagar och vill beställa nåt då är det redan slut. Och är det någon mer som reagerat på att om man skickar en beställning så kommer en reakatalog med bra extraerbjudanden dagen efter. Jag kan inte fatta hur de kan lyckas med att alltid få det att passa så precis. Jag har även påpekat det men dom nekar naturligtvis till att det är satt i system.
 :fingers_grin: :plant_smack: :watch_it:
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2008.03.05 - 23:14:52 »

Man blir trött på Ellos för att det kommer REKLAM hela jäkla tiden!  :fork_off:
De skriver ju så pladdrigt också så man inte orkar läsa. Jag öppnar kuverten bara om jag tänkt köpa något.  :puke1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Langhol
Sr. Member
****

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 384


« Svara #5 skrivet: 2008.03.06 - 07:09:01 »

Tänk om man skulle spara alla kataloger och reklam från Ellos under 1 år. Vilken bibba det skulle bli!
Loggat
elocinave
Hero Member
*****

Smörklickar: 11
Offline Offline

Antal inlägg: 548


« Svara #6 skrivet: 2008.03.06 - 09:53:55 »

ojdå!

När jag pratar med andra mammor så pratar de alltid att det är så himla bra med ELLOS.

Jag har själv inte kommit loss och beställt därifrån. Har varit inne en gång men eftersom jag redan har beställt några gånger på HM via nätet och det fungerar utmärkt (köper bara barnkläder via nätet) har jag inte haft behov av ELLOS.

Och nu när jag läser era erfarenheter ang. reklambombadering så ska jag verkligen akta mig att ens testa att beställa där. Har nämligen aldrig fått deras reklam :thumbsup:
Loggat

mitt eget lilla företag  www.sundamatvanor.se
LCHF på tyska www.lchf.de
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2008.03.06 - 18:27:23 »

Jag har inget emot dem för övrigt. Enkelt och snabbt. Jag ska banne mig ringa och höra om man kan avsäga sig reklamen. Pappersinsamlingen ska upphöra här. Jag kan inte se mig själv åka iväg med buss till en sopstation med Ellos högar.  :blink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Minna
Newbie
*

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 19



« Svara #8 skrivet: 2008.03.24 - 22:05:08 »

hej, jag gillar Ellos i alla fall. Men visst får man se upp ibland.  :smack_head: jag har lyckats beställa ett paket till ett utlämningsställe 11 mil från mig och jag fick vackert åka och hämta det. Det gick inte att lösa på annat sätt. (jag ringde och kollade vems felet var och de sa att det var mitt... )

Men... det är mycket enklare att få hem de kläder som jag kan tänka mig att ha på mig. Prova dem, behålla det jag gillar och skicka tillbaka resten, än att åka in till stan och trängas i affärer och provhytter. Det är så otroligt ångestfyllt att stå i en provhytt med åtta plagg och fem är för små och resten orkar man inte ens dra på sig. Dessutom ser man ut som en mindre elefant i deras läskiga speglar. Det tar många dagar efter en sån runda innan självkänslan är någonlunda på plats igen. Så tack för att Ellos finns...  :flowers:
Loggat



Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544