Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 16:24:01 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 3 [4]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Jag vill ha en spånkorg!  (läst 26667 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #45 skrivet: 2013.01.13 - 13:45:44 »

 :cheese:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #46 skrivet: 2013.01.13 - 20:24:25 »

ååååh mums!!!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #47 skrivet: 2014.02.03 - 10:22:09 »

NU har jag fått tag på en riktig spånkorg (ta i trä). T.o.m. två faktiskt.  :wave:

Skulle gå och handla mat och då visade sig att det var den årliga marknaden på torget. Jättejobbigt tyckte jag. De är i vägen så jag måste gå runt och de har ju bara skit. Ivf stod de och sålde korgar på samma ställe som vanligt. De har inte haft spånkorgar öht på massor med år, har till och med frågat efter det. Men jag fick syn på en annan trevlig korg som jag ville ha. Passade ju så klart på att att beklaga mig över bristen på spånkorgar. Då sa hon som sålde att det hade de visst det. Jag lyssnade inte på vad hon sa utan bara förfasade mig över att det inte gick att få tag på RIKTIGA spånkorgar längre och att de här maskinhyvlade bara gick sönder. Till slut fattade jag att hon försökte tala om att de här inte var såna. Hon hade två sorter. Den stadigaste är de nån gammal farbror i Dalarna som gör, sa hon. Det var sån med träram runt däruppe. Den andra som var större och hade bättre form, smalare och längre, var gjord på ett annat sätt, men hon sa att den var väldigt hållbar också och populär som svampkorg. Hon hade de där dåliga också, så jag kunde ju känna skillnaden. Så det slutade med att jag köpte alla tre. Har deras telefonnummer, så visar de sig vara smäck nu ivf, så ska jag faktiskt ringa och reklamera!

Fyndade också en midjeväska i skinn. Den skulle kosta 150 nånting. Han sa att billigare hittar man inte. Johodå sa jag, för jag har sett billiga i skinn på Clas Ohlson, under 100. Jag  tvekade om jag skulle köpa den, så jag sa att jag skulle gå och handla och tänka på saken så kanske jag kom tillbaka på hemvägen. Då ropade han efter mig att jag kunde få den för 100 bara för att jag var första kunden. Så då slog jag till.  :biggrin1:

Jag skämdes efterråt för jag fick för mig att de nog var dyrare på CO, men jag kollade när jag kom hem de kostar faktiskt bara 99:-, men jag misstänker att midjebandet på Classes inte hade räckt för mig. Max 107 cm står det.  :blush:

Så nu är jag rustad för både svampplockning och cykelturer. Har länge letat efter nåt behändigt att ha mobilen och brillorna i när jag cyklar.   :clapping:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #48 skrivet: 2014.02.03 - 10:51:43 »

 :thumbsup: vilka toppenkop!!!!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #49 skrivet: 2014.02.03 - 11:04:20 »

Jag vet! Förutom att planen var köpstopp efter alla missöden med datorer och tvättmaskiner.  :ignore: Men det ska bli skönt att slänga de där pissiga spånkorgarna. Har spart dem fast de är trasiga för att ha nåt att hälla trattisar och sånt i när jag kommer hem. Plockar sånt i vanliga kassar, men vill inte låta det stå så över natten utan häller över i korgar så det blir luftigt.

Väskan var jättebra. Har promenerat omkring och testat den ett tag nu. Tog en evig tid innan jag förstod att det så klart var en sån jag skulle ha, och sen har inte orkat ta mig till Classe. Det här var ju bekvämare. :lol:
Fast det är en liten ficka som jag inte fattar vad den ska vara bra för. Den är smal och hög och mycket liten. Men skulle typ kunna ha en tändare i den, men en tändsticksask är nog för bred.

Den där ovala korgen är inget för svampplockning. Den skulle inte hålla och det var hon ärlig nog att säga. Var nog därför jag litade på henne sen. Men den var billig och rätt fin. Bra att ha för transporter till trädgård och balkong och så. Och den lär hålla att förvara svamp i över natten, bara man inte bär omkring på den.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #50 skrivet: 2014.02.03 - 15:37:41 »

den ser hursomhelst fin ut!  den där lilla behållaren, kanske för en liten penna? så man hittar den i väskan? eller för en epipen, vet inte hur dom ser ut men för allergiska kanske det är jättebra att kunna ta den med en gång?

spånkorgarna är jag litet avis på :) men jag plockar ursomhelst inte svamp och har inget utrymme till korgar. Men dom ser så fina ut!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #51 skrivet: 2014.02.03 - 16:26:49 »

Japp. Den längst ner till höger är den som farbrorn i Dalarna gjort. Den är helt klart stadigast. Önskar den funnits i större modell. Den andra spånkorgen är betydligt större, men perspektivet gör nog att det inte syns. Så det har blivit va!

Man får leta i åratal för att få tag på nåt som är bra och under tiden lägger man ut pengar på skräp! Fast den där korgen i juteväv som jag köpte är toppenbra! Men dessa är ju stadigare. Tänkte mig att jutekorgen kan åka med i ryggan som extraresurs. Den blir bara en smal rulle när man transporterar den.

Andra saker som är omöjliga eller nästan omöjliga att får tag på är en riktig potatisskalare och en riktig stekspade i fjäderstål som sviktar. Ur led är tiden.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #52 skrivet: 2014.02.04 - 03:01:30 »

den ser hursomhelst fin ut!  den där lilla behållaren, kanske för en liten penna? så man hittar den i väskan? eller för en epipen, vet inte hur dom ser ut men för allergiska kanske det är jättebra att kunna ta den med en gång?

Nä, det är ingen pennficka. Det hade ju varit bra om det funnits! En tändsticksask går faktiskt ner, men mer är det inte. Kanske bara är en designmiss.Kan inte komma på något syfte med den.


* dum_ficka.jpg (35.37 KB, 600x445 - visat 456 gånger.)
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #53 skrivet: 2014.02.04 - 06:07:53 »

till fickkniv???  eller en sån där multi tool?
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #54 skrivet: 2014.02.04 - 06:12:34 »

I och för sig, men det är ju inte direkt den typen av väska.  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #55 skrivet: 2014.02.04 - 07:09:07 »

Det kanske är en tampongficka.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #56 skrivet: 2014.02.04 - 10:28:32 »

till tva eller kanske storsta storleken. Eller en kondom :) Tanka sig, att ha en speciell kondomficka i en vaska ASG!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #57 skrivet: 2014.02.04 - 10:59:03 »

Jag tror att jag kan få ner både en tampong och en kondom. Och en schweizisk armékniv.  :lol1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #58 skrivet: 2014.02.04 - 13:16:18 »

Liten ficklampa?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #59 skrivet: 2014.02.04 - 13:32:33 »

Får säkert rum men jag behöver ingen. Har så många lampor på hojen.

Grejen är att jag inte tror väskan är avsedd som en friluftsprodukt. Blir nyfken på hur de tänkt bara. Fickan är ju för liten för att vara för mobilen eller ett cigarettpaket och för smal och konstig för att passa för nycklar. Nåt annat kommer jag inte på.

Själv ska jag bara ha mobil, brillor, snus och ett extrabatteri i den, så jag kommer nog bara att använda de två största facken.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 2 3 [4]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544