Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.27 - 06:48:30 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Socker ökar ämnesomsättningen  (läst 10572 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #15 skrivet: 2012.05.23 - 08:48:21 »

Samtidigt så skriver Jonas Bergkvist att det också beror på hur man tränar om man ska gå ner i vikt. Träning som ger stora muskler, explosiv träning är bättre än att nöta mil i joggingspåret. Det stöder det Corny skriver. Sen undrar jag om det har med ålder att göra. När jag var yngre gick jag ner av att gå på gympa 2 ggr i veckan. Nu tränar jag men går inte ner ett gram. Jag brukar se till att äta något 1 timma innan träning för att orka bättre så jag äter mer de dagar jag tränar. Tycker det här med viktnedgång börjar likna en hel vetenskap vilket jag inte orkar sätta mig in i. Tror inte heller man kan säga att "så här funkar det" utan det är olika för olika människor. Jag känner många som gått ner med itrim men själv skulle jag aldrig stå ut med den metoden.
Loggat

Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544