Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.29 - 10:11:23 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Motionera inte för mycket  (läst 14741 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2012.11.04 - 22:25:15 »

Jag tror jag har fått bättre ämnesomsättning av fetteriet. Jag går ju ner på 1800 kcal. Inte en chans förut.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #31 skrivet: 2012.11.04 - 23:15:37 »

Det där med träning-gym etc är jag inte uppfödd med.   Men jag kan förstå det hela om man bor i stan.
Å andra sidan har jag tagit ridlektioner- dyrt men det var roligt. Heja på mynlen!
Jag har ett simhallskort men det tar aldrig slut-tråkigt att ligga där och simma fram och tillbaka..
Jag nöjer mig med att promenera-leta svamp- vad ska man plocka vintertid?? i naturen, göra kroppsrörelser genom arbete, hellre cykla och uträtta ett ärende(vilket jag inte gjort på länge och nu är det inte årstid för det.  :redface:
Jag vill göra rörelser för mitt livsuppehåll- snart ska jag kapa ved till min köksspis.
Till och med promenera kan jag tycka är mode-shit men jag vet att jag måste göra det för mina ben. Men det ska vara roligt allt med rörelse!!!!
Dans; riktig dans med orkester är också myycket trevligt. Alltså, ingen dans där man står i en grupp framför en ledare  :cool:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2012.11.05 - 00:08:47 »

Jag skulle aldrig klara att gå regelbundet på ett gym. Det är för krångligt. Byta om, ta sig dit, byta om, duscha, byta om, ta sig hem. Gör man saker hemma eller ute kan man ju skita i det där. Man duschar innan man lägger sig. Däremot skulle jag vilja åt vissa saker som finns på ett gym. En stång att försöka göra pullups med och en vägg att bolla mot. Jag gillar bollar. Jag är lite sugen på såna där tunga medicinbollar med studs. Tror det är bra träning. Skulle också kunna tänka mig att stå och öva tennis mot en vägg. Tyckte jag var kul hela min uppväxt så det skulle nog funka nu med. Men jag vet inte om armbågarna pallar. Och jag har ingen vägg med stort nog utrymme framför.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2012.11.05 - 10:26:58 »

Jag är inte någon träningsmänniska i längden.. Jag har testat i perioder, tränade minst tre gånger i veckan på gym, och älskar det just då, men sen så blir jag alltid sjuk eller nåt händer och det blir inte av på några veckor som sedan kan förvandlas till ett år eller två där gymkortets autogiromoj får mig att få dåligt samvete och jag känner att jag MÅSTE träna och då vill jag absolut inte, haha.

Däremot så håller jag med om att såna där vardagliga sysslor som håller kroppen i gång är bäst! Som att promenera till och från jobbet även om det är dåligt väder och även om det tar en dryg halvtimma enkel väg. Och jag önskar att jag hade en stuga i skogen och kunde ta långa skogspromenader och hugga ved och klättra i träd. Men just nu är det i princip bara promenader, trappgång och lyft av barn och tunga väskor i min träningsvardag ;) Och om jag ska vara helt ärlig så tror jag på Sissons primal fitness. Att få kroppen i en form där den klarar att springa bort från en fara eller klättra upp i ett träd eller dra hem bytet. Och ibland villvillvill jag börja med crossfit för det hade varit häftigt med lite muskler som syns! (Fast jag har inte tid, håller med om att det är krångligt och bökigt att planera, byta om, ta sig dit, vänta på att det ska börja, ta ut sig rejält, duscha, byta om, ta sig hem, duscha och sedan även hinna äta inom en timma efter träningen.. hjälp.)

I våras hade jag en springutmaning! Jag fick för mig att jag skulle klara springa ett varv runt kvarteret här hemma. Shiiit vad jobbigt det var. Sprang mellan två lyktstolpar och gick mellan nästa två. Trodde att jag skulle döööö.. Men efter nån vecka eller två med dagliga rundor klarade jag hela sträckan! (Vad var det, typ 1,5km?) och nån månad senare sprang jag min första halvmil! Utan stopp! Sedan föll jag ihop i en blöt pöl i hallen hemma.
Det dumma med mig är att när jag väl nått målet så slutar jag. Jag vann liksom, och sedan hoppar jag på nåt annat. Som till exempel att jag ska klara 5 chins/pullups i rad nästa jul. (Om ett drygt år alltså, inte nu.) I dagsläget hänger jag bara som en slapp sak där under stången (ja, jag har en i dörröppningen hemma) och klarar inte att böja armarna ens litelite.. Wish me luck ;)

Och på tal om medicinbollar så klarar inte mina armbågar och handleder de smällar som blir när man tar emot och kastar bollen. Inte heller armhävningar..
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #34 skrivet: 2012.11.05 - 10:38:45 »

Jag gillar också Sissons idéer om träning! Jag vill göra så när och om jag kan. Mina armbågar pallar armhävningar fast det blir ibland en farlig känsla i den ena, men än har det inte hänt nåt. Kan ju så klart inte göra på golvet, men om jag kommer så långt att jag kan det är jag ju mycket lättare så det blir nog inte så stor skillnad på belastningen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #35 skrivet: 2012.11.05 - 15:16:50 »

Jag har gym på jobbet, annars hade det inte blivit någon träning. Springa är annars bra för det kan man göra hemma + att jag kan ta med vovven så han får sin motion samtidigt  :vovve:
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2012.11.05 - 16:11:48 »

DET måste vara perfekt, att ha det på jobbet. Då skulle kanske jag också också orka. Eller om jag öht jobbade skulle jag kanske orka om det fanns ett gym nära jobbet, men ingen extratur liksom.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 2 [3]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544