Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.29 - 18:50:58 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: DN om övervikt och fettma, börjar idag  (läst 3938 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« skrivet: 2012.04.24 - 17:43:42 »

DN startar en artikelserie om övervikt idag. Var tredje kvinna i Sverige är överviktig och vårt vikten har ökat i snitt 5 kg på 30 år. I dagens reportage en tjej som övervägde operation men valde viktväktarna och gick ner allt i hop. Bra jobbat tycker jag. Men hennes knän hade gått sönder av tyngden och det var ett stort problem att så många fick ont i knäna numera. I morgon ska de skriva om olika sätt att gå ner i vikt.

Det hävdas att viktökningen beror på att vi äter mer och rör oss mindre. Kan kanske vara så men jag tror också ökningen av lightprodukter och utbudet av "näringsbars" är en stor bov. Närjag gick på viktväktarna första gången fanns varken godis eller bars. Så gick jag också ner ganska lätt. Sista gången var det ett evigt snaskande och det gick jättelångsamt samtidigt som vi jublade över alla vv-produkter man kunde äta.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2012.04.24 - 17:59:14 »

7 kg sa de på Nyhetsmorgon, men det var nog män.

Kanske tur att man har haft svårt att gå. Det har ju sparat knäna ivf.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2012.04.24 - 18:01:28 »

Ha ha! Jag skulle kolla om de lagt ut artikeln och skrev 3 gånger tina.se och var skitarg för min brandvägg blockerade sidan.  :lulz:

Bäst att ni inte går dit i fall det verkligen är nåt virus där.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3 skrivet: 2012.04.24 - 18:56:24 »

Varför skrev du tina.se? Ligger den inte på dn.se?  :blink:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2012.04.24 - 19:24:32 »

Därför att jag fick hjärnsläpp! Och eftersom det var ett felmedelande fattade jag inte.  :blush:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #5 skrivet: 2012.04.24 - 20:02:10 »

 :lol: Ooops. Trodde sånt bara hände mig.....  :redface:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #6 skrivet: 2012.04.25 - 15:02:32 »

Haha, ja nä så heter inte min hemsida. Ja 7 kg var män men eftersom vi är mest kvinnor här skrev jag vår viktökning.

Idag fortsatte det med att man beklagade att inte tillräckligt många fick bli opererade. En väldigt ensidigt vinklad artikel som i princip fastslog att gbp är enda sättet att minska övervikten. Man ska kanske operera bort magsäcken på alla för säkerhets skull. Det verkar ju bara vara en besvärlig sak som inte behövs  :angry:
Loggat

Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #7 skrivet: 2012.04.25 - 15:24:42 »

Ja, lite sådär som blindtarmen!  :bang_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544