Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.29 - 19:06:17 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: kopiera recept!  (läst 11072 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #30 skrivet: 2012.04.22 - 09:01:59 »

Jag kan se en vits med att det inte går att surfa på den. För jag skulle direkt bli störd och ska bara ...liksom.  :redface:

Jo, jag skulle nog gilla läsplatta. Men det får bli en senare historia för mig. Jag prioriterar mina utgifter nu för tiden. Vem vet hur jag kommer jobba i framtiden.... Men finns det någon av er kloka som vet var jag kan hitta en vettig medicinsk översättningssite? Jag hittar ingen, och jag håller på och läser en bok om en behandlingsmetod mot migrän, på engelska. Den boken hade för övrigt varit skön att ha som platta, för den är tung och man måste hålla upp den hela tiden så den inte slår igen. Mina stackars händer...  :glare:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #31 skrivet: 2012.04.22 - 09:05:40 »

självklart behöver du inte om du inte vill, men jag förstår inte helt dina öh.. ursäkter.

en SURFplatta är något helt annat än en läsplatta, även om man kan läsa böcker på surfplatta också. Sen finns det fodral med inbyggd tangentbord till surfplatta. Men läsplattor är helt enkelt "designat" till att läsa böcker som 90% av huvudmålet.  Så finesser som wifi kan vara lätt för att ladda ner böckerna men att surfa är dom inte menat.

Oj, detta började jag skriva igår men glömde skicka... Två tjejjer ville ha min uppmärksamet.. kommer inte ihåg vad jag ville skriva mer :)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2012.04.22 - 09:08:44 »

Jag ser det som en besparing. Att gå till bibblan blir liksom dagens aktivitet för mig och de har dåligt med böcker där också. Så nu när jag kan läsa igen skulle jag säkert börjat köpa en massa böcker istället. Nu kan ju ju låna och läser man på engelska kan man "hitta" det mesta på nätet också.  :whistle:

Jo, det är rätt skönt att man inte kan göra så mycket annat på på plattan, men också bra att man kan koppla upp sig om det är nåt trängande. Fast nu med mobilen så faller ju allt det där eftersom jag antagligen har mobilen med mig om jag har plattan med mig.

Min netbook kommer nog att bli pensionerad. Eller också får den bli linuxdator. Har linux på stordatorn, men det blir inte av att leka med det så mycket när man måste boota om. Men om man kunde ha lilldatorn med linux på samtidigt som man har windows på stordatorn, då kanske.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #33 skrivet: 2012.04.25 - 22:06:00 »

Ni sade ju att det var svårt att låna böcker från bibblan, allt finns inte där och bla.bla...
Så jag tänkte att bibblan har inte riktigt kommit i kapp med tekniken och att det blir en lång dröjning med
vilka böcker ska bli e-bocker.

Jag är väldigt trött med alla tekniska manicker som blir " gamla" på bara några år pga. att tekniken utvecklas så snabbt.
När vi är 5 så känns det helt övermäktigt, alltid någons dator som strular, någons mobil som är seg, någons sladd som fattas, kameran ... spelmaskiner, sladdar, sladdar i bil/båt-laddning ... för olika sorters mobilen/ manicker.

Loggat
Sidor: 1 2 [3]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544