Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.01 - 03:31:11 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: kopiera recept!  (läst 13119 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2012.04.17 - 18:33:27 »

Gillar verkligen touch även om jag tycker de kunde ha utnyttjat det mer. T.ex. borde man kunna gå framåt/bakåt med browsern genom att bläddra. Det kan jag ju på min vanliga dator (mouse gestures) så det känns bakvänt att behöva trycka fram en meny.

Orsaken till att jag frågade om OS är att jag vill ha en bärbar till mer än att bara surfa. Då vill man ju gärna kunna isntallera sina vanliga program och inte behöva grisa med att lära sig nya. Nån slags kombi mellan en surfplatta och en netbook med löstagbart tangentbord vore fint.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #16 skrivet: 2012.04.17 - 18:40:12 »

Jag har för mig att jag har sett en mancik som såg ut som vanlig laptop, men man kunde koppla loss skrärmen på den...
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2012.04.17 - 18:42:08 »

ASUS har en, men det är en surfplatta om jag fattar det rätt.
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #18 skrivet: 2012.04.17 - 18:51:36 »

Är det inte surfplatta jag behöver i så fall  :loony:.
Kan du bena ut mig vad alla dessa apparater heter?
Ipad, ipod, surftplatta, läsplatta ....  :blink:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2012.04.17 - 19:09:54 »

iPad är en surfplatta från Apple. De flesta andra surfplattor har nog Android då.

Läsplatta är en underbar uppfinning för att läsa eböcker, med e-ink om de ska vara nåt att ha. De kan gå att surfa med, min gör det, men det är inte som man är van. Inget jag skulle göra om jag hade nåt annat tillgängligt, men funkar för att läsa tidningssidor och sånt. Skärmen blir svart när den uppdaterar och det går långsamt att surfa. På min kan man göra lite anteckningar och så, men det är rätt bakvänt. Man kan alltså inte installera och köra en massa godtyckliga program. Den är gjort enbart för att läsa böcker på, men kan ha några få andra finesser också. Jag uppskattar wifin för jag kan kolla upp saker även om plattan är allt jag har med mig, men förutsättningen är ju att man hittar ett öppet nätverk man kan logga in på. Man kan alltså inte ha dongel till den. Nu när jag har mobilen är inte det ett problem längre för jag kan koppla upp plattan genom phonen. Å andra sidan har jag inget behov av att surfa på plattan om jag har phonen med mig för då kan jag ju surfa med den.  :loony:

iPod är väl en mp3-spelare.  :lol:
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #20 skrivet: 2012.04.17 - 19:58:49 »

Varför kan de inte göra en kombinerad surfplatta och läsplatta för? Bara att man ställer om ljuset på den och så blir det svartvitt när man vill läsa bok. Liksom. Att det ska behöva vara så mycket olika prylar för liknande saker!  :smack:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2012.04.17 - 20:00:30 »

olika tekniker kära sorla... det behövs olika sorters glas. Många läser böcker på surfplattan också. Det går, finns läsplattor som vanliga surfplattor också men dom är billigare än e ink.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2012.04.17 - 20:52:22 »

Ja, det är e-ink som är grejen. Inte att de är små. Inte ansträngande att läsa alls. Ser ut precis dom papper under glas eller i en genomskinlig mapp.

Posted from my phatPhone using Tapatalk
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #23 skrivet: 2012.04.21 - 15:28:56 »

:pippi: jag bestämde mig precis att jag orkar inte med dessa plattor.

Vi tittade lite på plattor i butiken häromdagen, och jag blev inte riktigt impad.

Jag orkar inte hålla saker i händer, så plattan skulle behöva ligga på kudden på mina knän presic som mina böcker.
Placerat på rätt vinkel.
Det samma med laptoppen. Den på knäna och bra vinkel för fingrarna belastar handleder minst och skärmen är på rätt höjd.

Återkommer om några år, när de har hittat på färdigt och har något vettigt att komma med.

HAa- men jag investerade i en mobilfodral som man kan ha runt armen. Det går att manoverera mobilen genom plasten.
Perfekt för mig i trädgården!
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2012.04.21 - 15:42:18 »

Gissa vad som är lättast att palla upp, en platta eller en bok?  :whistle:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2012.04.21 - 17:27:04 »

plattor kan ha fodral eller ställningar eller hur det heter så att man kan ha dom upprätstående. På knä t.ex....

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2012.04.21 - 18:12:53 »

Jag kör ner min i en kudde och sitter jag vid bordet lutar jag den mot ett glas eller nåt.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #27 skrivet: 2012.04.21 - 18:32:02 »

ja det finns massor man kan luta den mot... och det bästa är att man inte behöver hålla den öppet, som man måste med en bok...
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #28 skrivet: 2012.04.21 - 19:45:40 »

Jag är inte där än. lovar, dessutom säger ni att den är inte lika synkad med bibblan som jag just nu  :whistle:

och så länge de fungerar inte för att surfa och skriva smidigt. ne-hej-för-mig.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2012.04.21 - 19:54:00 »

Vad då inte synkad med bibblan? De kommer nog aldrig att funka bra för att surfa på p.g.a. e-inkteknologin. De är till för att läsa böcker på ju, inte surfa. Fördelen med att inte ha en massa tjaft är att batterierna räcker hur länge som helst. Man behöver nästan aldrig ladda. Jag har bara tappat en  pinne på min som mest och det tar den igen den stund den är ipluggad för att lägga över nya böcker. Och för att tappa en pinne får man läsa flitigt i ganska många dagar.
Loggat

Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544