Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 13:20:25 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: LCHF tonar ner fettet  (läst 26684 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2012.04.15 - 10:41:23 »

reflux eller halsbränna eller är det samma? jag har "alltid" haft besvär med halsbränna, (konstigt namn för det gör ju inte ont i halsen, men jag kanske har missuppfattat vad halsbränna är haha) att litet magsyra går upp i matstrupen. (hm detta ord ger google translate mig.. övergången mellan tarmen och magsäcken alltså där maten kommer IN) och en kvarts rennie brukar hjälpa tillräckligt. Min husläkare sa att det var ok att ta, för mycket mer kunde han ändå inte göra än att ge medicin. Rennie är lindrigast typ. ibland några kvarts rennie. Jag hade testat allt möjligt men ibland fick jag det t.o.m. av vatten, så jag har slutat bry mig om vad jag äter och kopplingen till det.

Besväras jag tar jag rennie, men det finns perioder då det är mindre. Just nu behöver jag inte ta ofta. men mindre blev det inte av LCHF...

Loggat



berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #16 skrivet: 2012.04.15 - 10:50:37 »

Halsbränna och sura uppstötningar beror på att surt maginnehåll läcker upp i matstrupen som du skrev. Det kallas också reflux.
Jag googlade och fick bl.a. upp det här:
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Halsbranna/

Jag har fått min reflux bekräftad med gastroscopi.
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2012.04.15 - 11:05:42 »

tack, nu vet jag det är samma ändå. Reflux är det vi kallar något annat, det har mest bebisar när dom kräks upp maten hela tiden. var nog därför jag blev förvirrad.

Min pappa och min bror har samma problem så det är nog en "släktsjukdom". jag har inte haft gastroskopi men andra undersökningar, det kom inte fram mycket. hursomhelst är det jobbigt när det uppstår. Men det som står där att undvika det som ger besvär har sällan hjälpt mig. Då blir det något annat som irriterar. Bara svart te brukar jag undvika om det går, det ger oftast besvär om jag dricker mer än 2 koppar.
Loggat



Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #18 skrivet: 2012.04.15 - 11:26:24 »

Idalinda  - Dricker ni mycket till maten? Enligt tex Chris Kresser kan man få problem om man har för lite produktion av saltsyra som inte tar hand om maten effektivt nog. Då är det bra om man dricker så lite så möjligt till maten för att ytterligare späda ut koncentrationen.

http://chriskresser.com/get-rid-of-heartburn-and-gerd-forever-in-three-simple-steps
It is also important to avoid consuming liquid during meals. Water is especially problematic, because it literally dilutes the concentration of stomach acid. A few sips of wine is probably fine, and may even be helpful.

Hela serien om Heartburn/GERD börjar på den här länken där jag hämtat texten nedan:

http://chriskresser.com/heartburn
The mainstream medical approach to treating heartburn and GERD involves taking acid stopping drugs for as long as symptoms are present. Unfortunately, not only do these drugs fail to address the underlying cause of heartburn and GERD, they make it worse. This means that people who start taking acid stopping medications end up taking them for the rest of their lives.
 
This is a serious issue because acid stopping drugs promote bacterial overgrowth, weaken our resistance to infection, reduce absorption of essential nutrients, and increase the likelihood of developing IBS, other digestive disorders, and cancer. The pharmaceutical companies have always been aware of these risks. When acid-stopping drugs were first introduced, it was recommended that they not be taken for more than six weeks. Clearly this prudent advice has been discarded, as it is not uncommon today to encounter people who have been on these drugs for decades – not weeks.


Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #19 skrivet: 2012.04.15 - 13:46:31 »

Usch då. Det lät ju inge vidare. Men jag undrar hur man kan få halsbränna av för LITE magsyra. Hur kan det då läcka upp i halsen?
Det går kanske att få ta nåt prov på om man har över- eller underskott av magsyra.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2012.04.15 - 15:08:10 »

Havremjölk = vanlig mjölk i bakning.  :nod-yes: Havregrädde= vanlig grädde i bakning  :nod-yes:

Hon undrade om havremjöl, inte mjölk.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2012.04.15 - 15:21:15 »

 :lmao: det hade jag inte ens tänkt på... :)
Loggat



idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #22 skrivet: 2012.04.15 - 18:14:24 »

Havremjölk = vanlig mjölk i bakning.  :nod-yes: Havregrädde= vanlig grädde i bakning  :nod-yes:

Hon undrade om havremjöl, inte mjölk.

 :clubhead:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2012.04.15 - 18:17:42 »

Tur att jag är så uppmärksam. Där hade mynlen kunnat bli rejält lurad.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2012.04.15 - 18:40:36 »

Jo men jag lade inte direkt sambandet mellan mjölk o mjöl.. dvs av mjöl kan man göra bröd, inte av mjölk... :)
Loggat



idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #25 skrivet: 2012.04.15 - 19:10:31 »

Subcalva, vi är nog kära i dig!  :inlove:

Den sidan du länkade till var helt fantastisk. Dessutom fungerade google translator utmärkt, så man slapp klura ut själv.

Maken ska nu försöka följa råd till punkt och pricka!

1) fakir i början med ( pumpa, kålrot, rovor och rotselleri)
2) efter en vecka eller två utöka lite kolhydrater men vara försiktig med fibrer i stort
3) utöka suran i magen genom örter, surkål, äppelsidervinegär och citronsaft
 INTE DRICKA NÅGOT TILL MATEN
4) underhålla magsuran och magen med kefir och andra surade mjölkprodukter + benbuljong


 :yay:

Han har nog testat nästan alla av dessa saker, men vi har inte förståt vad som gör vad i kroppen, och undrat varför något hjälpen en stund men sedan inte.


till den som inte hittar google translator  kopierar jag den " svenskade texten " hit. ( fetbobba tillåter inte så långa inlägg så jag halverar texten och lägger fortsättningen till nästa inlägg)

Bli av med halsbränna och GERD alltid i tre enkla steg
Den 16 april 2010 i GERD och Myter & sanningar | 243 kommentarer
 

 Skriv detta inlägg
OBS: detta är den sjätte och sista artikeln i en serie om halsbränna och refluxsjukdom. Om du inte redan har gjort det, du vill läsa del I , del II , del III och del IVa och del IVb innan du läser denna artikel.

I denna sista artikel i serien, vi kommer att diskutera tre steg för att behandla halsbränna och GERD utan droger. Samma tre steg kommer också förhindra dessa villkor från att utvecklas i första hand, och hålla dem från att återvända när de är borta.

Att se över, halsbränna och GERD orsakas inte av för mycket magsyra. De orsakas av för lite magsyra och bakteriell överväxt i magen och tarmarna. Därför framgångsrik behandling bygger på att återställa produktion i tillräckliga magsyra och eliminera bakteriell överväxt.

Detta kan åstadkommas genom att följa " tre R "för att behandla halsbränna och GERD naturligt:

Minska faktorer som främjar bakteriell överväxt och låg magsyra.
Byt magsyra, enzymer och näringsämnen som matsmältningen och är nödvändiga för hälsan.
Återställ nyttiga bakterier och en hälsosam slemhinna i tarmen.
Minska faktorer som främjar bakteriell överväxt och låg magsyra
Kolhydrater

Som vi såg i del II och del III , främjar en hög kolhydrat diet bakteriell överväxt. Bakteriell överväxt - i synnerhet H. pylori - kan undertrycka magsyra. Detta skapar en ond cirkel där bakteriell överväxt och låg magsyra förstärker varandra i en kontinuerlig minskning av mag-funktion.

Det följer alltså att en låg-carb (LC) diet skulle minska bakteriell överväxt. Så vitt jag vet har det bara varit två mindre studier gjorts för att testa denna hypotes. Resultaten i båda studierna var överväldigande positiva.

Den första studien genomfördes av professor Yancy och kollegor vid Duke University. De rekryterades fem patienter med svår GERD som också hade en rad andra medicinska problem, såsom diabetes. Var och en av dessa patienter hade misslyckats flera konventionella GERD behandlingar innan de ingick i studien. Trots det faktum att vissa av dessa patienter har fortsatt att dricka, röka och delta i andra Gerd-ovänliga vanor i alla fall symptomen av GERD var helt avskaffas inom en vecka efter antagandet av en mycket låg kolhydrat (VLC) (<20 gram / dag) diet! Patienterna kunde stoppa alla antacida och receptbelagda läkemedel mage och denna förbättring fortsatte även efter att de avreglerade kolhydratintag till en drägligare 70 gram per dag.

Den andra studien ( pdf ) utfördes av Yancy och kollegor några år senare. Den här gången undersökte effekterna av en VLC diet på åtta överviktiga patienter med svår GERD. De mätte esofagus pH av ämnena vid baslinjen innan studien började använda något som kallas Johnson-DeMeester poäng. Detta är en mätning av hur mycket syra komma tillbaka upp i matstrupen, och sålunda en objektiv markör för hur mycket återflöde sker. De använde också en själv-administrerat frågeformulär kallas GSA-ds för att utvärdera frekvensen och svårighetsgraden av 15 GERD-relaterade symtom under den senaste veckan.

I början av dieten, hade fem av åtta individer onormala Johnson-DeMeester poäng. Alla fem av dessa patienter uppvisade en avsevärd minskning i deras Johnson-DeMeester poäng (dvs mindre syra i matstrupen). Mest anmärkningsvärt är storleken på minskningen av Johnson-DeMeester poäng som liknar vad som rapporterats med PPI behandling. Med andra ord, i dessa fem ämnen en mycket låg kolhydrat diet var lika effektivt som starka syra undertrycka läkemedel att hålla syra i matstrupen.

Alla åtta personer hade tydligt förbättring av sina GSA-DS poäng. De GSA-DS får minskade från 1,28 före dieten till 0,72 efter initiering av kosten. Vad dessa siffror innebär är att patienterna alla rapporterade signifikant förbättring i deras GERD symtom. Följaktligen förelåg både målet (Johnson-DeMeester) och subjektiva (GSA-ds) förbättring i denna studie.

Det är viktigt att notera att fetma är en oberoende riskfaktor för GERD, eftersom det ökar intraabdominella trycket och orsakar dysfunktion i den nedre matstrupen sphincter (LES). Fördelen att en låg-carb diet som en behandling för refluxsjukdom för dem som är överviktiga är att LC kost är också mycket effektiva för att främja viktminskning.

Jag rekommenderar inte VLC dieter under längre perioder, eftersom de är onödiga för de flesta. När du har återhämtat matsmältningssystemet funktion, bör en kost låg till måttlig i kolhydrater vara tillräcklig för att förhindra en upprepning av symptom.

Ett alternativ till en VLC är något som kallas en " särskild kolhydrat diet "(SCD) eller BRISTER kosten . I dessa två tillvägagångssätt är det inte mängden kolhydrater som är viktig, men typen av kolhydrater. Teorin är att ju längre kedja kolhydraterna (disackarider och polysacharides) är de som matar dåliga bakterier i våra tarmar, medan kortkedjiga kolhydrater (monosacharides) inte utgör ett problem. I praktiken vad detta innebär är att alla spannmål, baljväxter och grönsaker stärkelserika bör elimineras, men frukt och vissa icke-stärkelserika rotfrukter (vinter squash, kålrot, rovor, rotselleri) kan ätas. Dessa är inte "low-carb" diet, per se, men det finns anledning att tro att de kan vara lika effektiv vid behandling av halsbränna och GERD. Se avsnittet Resurser nedan för böcker och webbplatser om dessa dieter, som har använts med dramatisk framgång för att behandla allt från autism (ASD) för att Crohns sjukdom.

Var noga med att undvika de bearbetade låg carb mat som säljs i snabbköp. Istället föreslår jag vad som är känt som en "paleolithic" eller "Primal" inställning till kost. Mark Daily Apple är en stor resurs online för denna strategi, och hans bok "Primal Blueprint" är en bra sammanfattning av principerna.

Fruktos och artificiella sötningsmedel

Som jag påpekade i del II , har fruktos och artificiella sötningsmedel har visat sig öka bakteriell överväxt. Konstgjorda sötningsmedel bör helt avskaffas, och fruktos (i bearbetad form i synnerhet) bör minskas.

Fiber

Höga fiber kost och bakteriell överväxt är en särskilt farlig mix. Kom ihåg, nästan alla av fibern och cirka 15-20% av stärkelsen vi konsumerar flykt absorption. Kolhydrater som flykt matsmältningen blir mat för tarmbakterier.

Prebiotika, som kan vara till hjälp för att återupprätta en hälsosam bakteriell balans i vissa patienter, bör sannolikt undvikas hos patienter med halsbränna och GERD. Flera studier visar att fruktooligosackarider (prebiotika) ökar mängden gas som produceras i tarmen.

Det andra problemet med fibern är att den kan binda med näringsämnen och avlägsna dem från kroppen innan de har en chans att absorberas. Detta är särskilt problematiskt i GERD drabbade, som kan redan vara brist på viktiga näringsämnen på grund av långvarig hypochlorydria (låg magsyra).

H. pylori

I del III har vi tittat på möjligt samband mellan H. pylori och GERD. Även om jag tycker att det är en bidragande faktor i vissa fall, frågan om huruvida och hur man behandlar det är mindre klart. Det finns vissa belägg för att H. pylori är en normal hemvist på människans mag-tarmkanalen, och även spelar några skydds-och hälsofrämjande roller. Om detta är sant, fullständig utrotning av H. pylori kanske inte önskvärt. Istället är en LC eller specifik kolhydrat diet förmodligen ett bättre val eftersom det bara kommer att minska den bakteriella belastningen och ta tarmfloran tillbaka till ett tillstånd av relativ balans.

Undantaget från denna kan vara i allvarliga eller långvariga fall av GERD som inte svarar på en VLC-eller LC dieten. I denna situation kan det vara värt att få testas för H. pylori och behandla det mer aggressivt.

Dr Wright, författare till varför magsyra bra för dig , föreslår att man använder kitt (ett harts från en Medelhavsområdet och Mellanöstern mängd pistaschträdet) för att behandla H. pylori. A 1998 in vitro studie i New England Journal of Medicine visade att mastix dödade flera stammar av H. pylori, inklusive några som var resistenta mot konventionella antibiotika. Studier sedan dess, bland annat in vivo experiment har visat blandade resultat. Mastic kan vara ett bra första linjens behandling för H. pylori, med antibiotika som andra val om mastix behandlingen inte lyckas.

Byt magsyra, enzymer och näringsämnen som matsmältningen och är nödvändiga för hälsan
HCl med pepsin

Om du har en öppen läkare, eller en som är medveten om sambandet mellan låg magsyra och GERD, be henne testa dina nivåer magsyra. Testet är mycket enkelt. En anordning som kallas en Heidelberg kapsel, vilken består av en liten pH-sensor och radiosändaren komprimeras till något som liknar en vitamin kapsel, sänks ned i magen. Vid förtäring, sensorerna i kapseln mäta pH i magsäcken innehåll och relä resultaten via radiosignal till en mottagare utanför kroppen.

I fall av mild till måttlig halsbränna, det verkliga provet för magsyra produktion vid Dr Wright Tahoma klinik visar att hypochlorydria förekommer i över 90 procent av tusen testade sedan 1976. I dessa fall ersätter magsyra med HCL tillskott är nästan alltid framgångsrik.

Även tester faktiska nivåerna magsyra är att föredra, är det inte absolut nödvändigt. Det finns en någorlunda pålitlig, "låg-tech" metod som kan utföras i hemmet för att avgöra om HCL tillskott kommer att ge en fördel. För att göra detta test, plocka upp några HCL kapslar som innehåller pepsin. HCL bör alltid tas med pepsin eftersom det är troligt att om magen inte producerar tillräckligt HCL, är det också inte producerar tillräckligt med pepsin.

Obs: HCL bör aldrig tas (och detta test bör inte utföras) av alla som också använder någon form av anti-inflammatorisk medicin som kortikosteroider (t.ex. predisone), aspirin, Indocin, ibuprofen (t.ex. Motrin, Alvedon etc. ) eller andra NSAID. Dessa läkemedel kan skada GI foder som kompletterande HCL kan förvärra, vilket ökar risken för magsår blödning eller sår.

För att minimera biverkningar, börjar med en 650 mg kapsel av HCl w / pepsin i den tidiga delen av varje måltid. Om det inte finns några problem efter två eller tre dagar, öka dosen till två kapslar i början av måltider. Sedan efter ytterligare två dagar att öka till tre kapslar. Öka dosen gradvis på detta stegvis tills du känner en mild brännande känsla. Vid denna tidpunkt, minska dosen till föregående antalet kapslar du tar innan du upplevt sveda och bo på den dos. Med tiden kanske du upptäcker att du kan fortsätta att minska dosen, eller så kan också hända att du kan behöva öka dosen.

I Dr Wright klinik, de flesta patienter hamnar i en dos av 5-7 650 mg kapslar. I min mer begränsad erfarenhet är 3-4 kapslar normen.

Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #26 skrivet: 2012.04.15 - 19:10:58 »

del 2


Bitter

Ett annat sätt att stimulera syraproduktionen i magen är genom att ta bittra örter. "Bitter" har använts i traditionella kulturer i tusentals år för att stimulera och förbättra matsmältningen. På senare tid har studier bekräftade förmågan hos bitter att öka flödet av magsafter, inklusive HCl, galla, pepsin, gastrin och enzymer pankreatiska. 1

Föga förvånande finns det inte många kliniska studier som utvärderar den terapeutiska potentialen hos icke patenterbar och därmed olönsam bitter. Men i en okontrollerad studie i Tyskland, där en stor andel av läkare ordinera örtmedicin, förutsatt gentianarot kapslar dramatiska lindring av GI symtom hos 205 patienter.

Nedan är en lista över bittra örter som vanligen används i västerländsk och kinesisk herbology:

Berberis barken
Kummin
Dandelion
Fänkål
Gentianarot
Ingefära
Kronärtskocka
Goldenseal root
Humle
Milk thistle
Pepparmynta
Malört
Gul docka
Bitter fattas normalt i mycket små doser - precis tillräckligt för att framkalla en stark smak av bitterhet. Kerry Bone, en ansedda Western herbalist antyder 5 till 10 droppar av en 01:05 tinktur av ovanstående växter i 20 ml vatten.

Ett ännu bättre alternativ är att se en licensierad herbalist som kan skriva en formel som innehåller flera av de örter ovan som krävs för just din kondition.

Äppelcidervinäger, citronsaft, rå (opastöriserad) surkål och saltgurka är andra beprövade, traditionella lösningar som ofta lindra symptomen av halsbränna och GERD. Även om dessa åtgärder kan lösa symptomen, inte ökar de inte näringsämnen absorption och assimilering i den utsträckning som HCL kosttillskott gör. Detta kan vara viktigt för dem som har tagit syra undertrycka läkemedel för en lång tid.

Det är också viktigt att undvika att konsumera vätska under måltider. Vatten är särskilt problematisk, eftersom det bokstavligen späder ut koncentrationen av magsyra. Några klunkar vin är nog bra, och kan även vara till hjälp.

Slutligen, för dem som har tagit syra stoppa droger i flera år, kan det vara nödvändigt att ersätta de näringsämnen som inte absorberas utan tillräcklig magsyra. Dessa inkluderar B12, folsyra, kalcium, järn och zink. Det är bäst att få dina nivåer testats av en kvalificerad läkare, som sedan kan hjälpa dig att byta ut dem genom näringsmässiga förändringar och / eller tillskott.

Återställ nyttiga bakterier och en hälsosam slemhinna i tarmen
Probiotika

Eftersom bakteriell överväxt är en viktig faktor i halsbränna och GERD, återställa en hälsosam balans av tarmbakterier är en viktig del av behandlingen. Tillsammans med att utföra flera andra funktioner som är väsentliga för matsmältning, nyttiga bakterier (probiotika) skydda mot potentiella patogener genom "kompetitiv hämning" (dvs. att konkurrera om resurser).

Även om jag inte har sett någon specifik forskning om probiotika vid behandling av GERD, har flera studier visat sig vara effektiva vid behandling av en rad olika GI tillstånd.

Forskare i Australien har visat att probiotika är effektiva för att minska bakteriell överväxt och förändra jäsningsprocesser mönster i tunntarmen hos patienter med IBS. Probiotika har också visat sig vara effektiv vid behandling av Crohns sjukdom, ulcerös kolit, och andra tillstånd Digestive.

Jag får ofta frågan vilken typ av probiotika jag rekommenderar. Först är jag inte en stor troende i kosttillskott. Jag tror att vi alltid ska försöka att få de näringsämnen vi behöver från maten. Detta är också sant för probiotika. Fermenterade livsmedel har förbrukats för sina probiotiska effekter för tusentals år. Vad mer, i motsats till vad många tror och saluföring av kommersiella probiotiska tillverkare, mat som yoghurt och kefir har generellt en mycket högre koncentration av nyttiga mikroorganismer än probiotiska kosttillskott gör.

Till exempel, även de mest potenta kommersiella probiotika anspråk på att innehålla någonstans mellan en och fem miljarder mikroorganismer per portion. (Jag säger "påstående" att innehålla eftersom oberoende verifiering studier har visat att de flesta kommersiella probiotika inte innehåller den mängd mikroorganismer som de påstår sig). Jämför det med ett glas hemgjord kefir, en fermenterad mjölkprodukt, innehåller så många som 5 biljoner nyttiga mikroorganismer!

Vad mer, fermenterade mjölkprodukter som kefir och yoghurt erbjuda fler fördelar än nyttiga bakterier ensam, innefattande mineraler, vitaminer, protein, aminosyror, L-karnitin, fetter, CLA och antimikrobiella medel. Studier har även visat att fermenterade mjölkprodukter kan förbättra utrotning andelen H. pylori av 5-15%.

Problemet med fermenterade mjölkprodukter vid behandling av halsbränna och GERD, är emellertid att mjölk är relativt hög på kolhydrater. Detta kan utgöra ett problem för människor med svår bakteriell överväxt. Emellertid relativt små mängder kefir och yoghurt är terapeutiskt och kan vara väl tolererad. Det är bäst att göra kefir och yoghurt hemma, eftersom mikroorganismen räkna kommer att vara mycket högre. Lucy 's Kitchen Shop säljer en vara tillverkare hem yoghurt och Dom s Kefir webbplatsen finns uttömmande information om allt som kefir. Om du köper tillverkaren hemmet yoghurt, föreslår jag att du också köpa glasburk som Lucys säljer för att göra det i (istället för att använda plastburk det kommer med).

Ett annat alternativ är att äta icke-mejeri-(och därmed lägre carb) opastöriserad (RAW) surkål och pickles och / eller dricka en dryck som kallas kombucha . Raw surkål kan lätt göras i hemmet , eller ibland finns på jordbrukarnas marknader. Bubbies varumärke råa pickles säljs på hälsokostaffärer, som är kombucha, men båda dessa kan också göras ganska enkelt hemma.

Om du väljer att ta kapslar, se till att märke du väljer är seriösa och livskraft deras produkt har oberoende verifierats. Natren är en sådan varumärke i USA.

Ben-buljong och DGL

Återställa en frisk tarm foder är en annan viktig del har återhämtat sig från halsbränna och GERD. Kronisk stress, bakteriell överväxt och vissa läkemedel såsom steroider, NSAID och acetylsalicylsyra kan skada slemhinnan i magen. Eftersom det är slemhinna slemhinnan i magen som skyddar den från sin egen syra, kan en skadad magslemhinnan orsaka irritation, smärta och slutligen, sår.

Hembakade ben buljong soppor är effektiva i att återställa en frisk slemhinna i magen. Bone buljong är rik på kollagen och gelatin, som har visat att gynna personer med sår. Det är också rik på prolin, en icke-essentiell aminosyra som är en viktig prekursor för bildande av kollagen. Bone buljong innehåller också glutamin, en viktig metabolisk bränsle för intestinala celler som har visat att gynna tarmen foder i djurstudier. Se den här artikeln , och här för mer information om den helande kraften av ben buljong och hur man gör det.

Även om jag är inte stor på kosttillskott, som jag förklarat ovan, jag är inte främmande för att använda dem när de kan vara till hjälp - särskilt under korta perioder. Deglycyrrhizinated lakrits (DGL) har visat sig vara effektiva vid behandling av mag-och duodenalsår, och fungerar även i detta avseende som Tagamet och Zantac, med betydligt färre biverkningar och inga oönskade syrahämning. I djurstudier har DGL ens har visats för att skydda magslemhinnan mot skador som orsakas av acetylsalicylsyra och andra NSAID.

DGL verkar genom att höja koncentrationen av ämnen som kallas prostaglandiner , som främjar slemsekretion, stabilisera cellmembran, och stimulera nya celltillväxt - som alla bidrar till en hälsosam tarm foder. Både kronisk stress och användning av NSAID hämmar prostaglandin produktionen, så det är viktigt för alla att hantera alla typer av mag-problem (inklusive GERD) för att hitta sätt att hantera sin stress och undvika användning av NSAID så mycket som möjligt.

När naturliga behandlingar får inte nog
Det kan finnas vissa fall då en helt naturlig metod är inte tillräckligt. När det finns vävnadsskada i matstrupen, till exempel, en kirurgisk procedur som kallas "gastroplication" som reparerar les ventil kan vara nödvändig. Dessa förfaranden har inte potential att skapa näringsbrister och sjukdomar hur sura blockerare gör. Det är lämpligt för alla som lider av ett svårt fall av GERD att rådgöra med en kunnig läkare.

Slutsats
Den traditionella medicinska synsättet att behandla halsbränna och GERD innebär att man tar syra stanna läkemedel för så länge dessa problem uppstår. Tyvärr, eftersom dessa läkemedel inte bara tar upp den bakomliggande orsaken till dessa problem, men kan göra det värre, innebär detta att personer som börjar ta syraneutraliserande läkemedel hamnar att ta dem för resten av livet.

Detta är ett allvarligt problem eftersom sura stoppa narkotika främja bakteriell överväxt, försvaga vår motståndskraft mot infektioner, minska absorptionen av essentiella näringsämnen, och öka sannolikheten för att utveckla IBS, andra störningar i matspjälkningen, och cancer. Tillverkarna av dessa läkemedel har alltid varit medvetna om dessa problem. När syra-stopp läkemedlen först infördes, var det rekommenderas att de inte tas för mer än sex veckor. Självklart är detta klokt råd har tagits bort, eftersom det inte är ovanligt i dag att träffa människor som har varit på dessa droger i decennier - inte veckor.

Vad som är särskilt oroande med detta är att halsbränna och GERD lätt förhindras och botas genom att göra enkla kost-och livsstilsförändringar, som jag har beskrivit i denna sista artikel.

Tyvärr garanterar korruption av vår "sjukdom-care"-system av ekonomiska intressen läkemedelsföretagen praktiskt taget att viktig information kommer att förbli oklar. Läkemedelsföretag tjänar mer än 7 miljarder dollar per år att sälja syra undertrycka läkemedel. Det sista de vill är att läkare och deras patienter för att lära hur man behandlar halsbränna och GERD utan dessa droger. Och eftersom 2/3 av all medicinsk forskning är sponsrad av läkemedelsföretagen, det nästan garanterat att vi inte kommer se några stora studier om effekterna av en låg-carb diet på sura uppstötningar och GERD.

Så än en gång är det upp till oss att upptäcka sanningen och vara våra egna förespråkare. Jag hoppas att denna serie artiklar har tjänat dig i det målet.

Jag har skapat en " myt bussa rapporten "sida för halsbränna och GERD som innehåller en förteckning över dessa artiklar samt länkar till böcker och andra offsite resurser. Om någon du känner lider av halsbränna och GERD, skicka dem gärna till http://chriskresser.com/heartburn~~V.
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #27 skrivet: 2012.04.17 - 17:20:44 »

Jag tycker Jonas föreläsning var ett riktigt sömnpiller även om han har bra saker att säga. Jag läser hans bok just nu och det är samma sak där. Han har en del att lära i retorik.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #28 skrivet: 2012.04.17 - 18:38:41 »

Vi tycker visst olika om allting!  :lol:  Jag tyckte han var bra, även om det mesta kändes lånat. Som vanligt i det här sammanhangen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #29 skrivet: 2012.04.17 - 20:28:16 »

Jag tycker han säger bra grejer och boken är bra i sitt innehåll han bara framför det lite tråkigt och tjatigt bara.
Loggat

Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544