Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.30 - 11:29:21 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 3 [4] 5   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Bra appar  (läst 20728 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #45 skrivet: 2012.04.08 - 14:09:45 »

Browser. Vad finns det annars? Eller menar du typ RSS läsare? Provade Googles men gillade inte. Fick mindre överblick än med browsers.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #46 skrivet: 2012.04.08 - 16:12:59 »

jag inte vet jag vad som annars finns. Kanske det var något jag inte visste om än. :)
Loggat



idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #47 skrivet: 2012.04.08 - 18:12:34 »

Jag laddade hem den där appen om listor, men hade lite brottom att göra listan infor matbutiksresan så jag handlade med hjälp av min papperslap  ändå.

Jag måste nog ställa ett par frågor framöver, jag skrev som rubrik " ica" och sedan listan av varor,
men hann inte kolla på hur jag skulle bocka av eller med dom.
Hur sorterar ni listor på " områdesvis" ?

Som sagt, jag har inte riktigt koll en, hade typ 3 minuter på mig att bara ladda ner och skriva i all hast...
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #48 skrivet: 2012.04.08 - 18:19:52 »

Du får bocka för det du har och sen sortera på status så kommer det du ska köpa överst. När man har handlat kan man bocka för allt på en gång, så är det bara att bocka av det man behöver nästa gång.

Det går inte att gruppera. Det var därför jag la till punkter före varje vara. Det som finns först i butiken fick 4 punkter, nästa avdelning 3 o.s.v. Då blir det rätt om man först sorterar i bokstavordning och sedan efter status. Man kan ju lika bra använda a, b, c... eller 1, 2, 3... förstås,  men jag gillar punkter och # och sånt.  :tongue:

Jag håller på att städa kylen. Vilka fornfynd det fanns där! Huga. När jag satt tillbaks hyllorna blev en över men jag tror det ska få vara så. Hade tagit bort en redan förut. Det är en fullhög kyl, ingen frysdel alltså, och jag tror de låga hyllorna gör det svårt att se vad man har. Man kan ju trava grejer på varandra istället. Fast då kanske de löjliga glashyllorna går sönder. Varför blir allt sämre hela tiden? Jag vill ha trådhyllor som jag kan hänga mina ostklutar i och som släpper igenom skiten så man bara behöver städa där nere!  :cry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #49 skrivet: 2012.04.08 - 19:40:09 »

tror den drar mer el med galler. För med glaset blir det som små "kylskåp" som håller sig kallare längre. Och just för att inte all skit från högsta gallret kommer på alla varor   på gallrarna därunder. Osv osv osv. Jag gillar glasplattorna men skulle vilja ha ETT galler att kunna hänga saker på!

Loggat



Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #50 skrivet: 2012.04.08 - 19:46:23 »

bocka för är bara att klicka på den. Sortera gör man att klika eller trycka på knappen där man kommer i typ meny och sånt, och sen "list" då får iallafall jag upp en lista där jag kan sort by status, om den är bockad eller inte, eller sort aphabetically.

kan tänka mig att kalla vissa saker med affärnamnet först. typ ICA grönsaker, ICA revben osv.  Det gäller att hitta det som passar en bäst. Vi har två listor nu, en till LIDL och en till AH och jag en med erbjudande och Jan en med alla andra saker som motorolja och rakblad :)

få se om vi bygger om systemet.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #51 skrivet: 2012.04.08 - 20:11:16 »

Jag har 3 för mina 3 butiker. Frågan är om hur man ska göra med sånt man kan köpa var som helst. Lägga in det i alla listorna eller göra en egen lista för det. En egen kanske är bäst för jag brukar skriva upp vad jag ska köpa så snart jag kommer på det, t.ex. om saltet håller på att ta slut, och då vet jag kanske inte vart jag ska nästa gång.  :loony:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #52 skrivet: 2012.04.22 - 09:12:43 »

jag har imorse upptäckt hur man kan synca på flera mobiler. Först ska man ha en delad google adress (T.ex. går bra med vanlig mejaldres också men det har jag inte testat) Vi har en googleadress till alla, så att vi kan använda agenda functionen av den till saker som gäller familjen. härligt smidigt tycker jag.

men sen i inställningar online sync. Det visar sig. Jag syncade mina listor, Jan syncade på samma mejladress och vips hade han listorna jag nyss gjort också.

Han ändrade ett stavfel, syncade, jag syncade och hos mig var det bra också.

 :yay: :yay: :yay: perfekt!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #53 skrivet: 2012.04.22 - 09:38:16 »

Jag har inte lyckats varken synka eller backa upp nånting än. Jag trodde allt skulle dyka upp på mitt gmailkonto, men där händer ingenting. Får väl bekväma mig att läsa bruxet.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #54 skrivet: 2012.04.22 - 10:06:57 »

vet inte vad det HÄNDER där, men om något går fel med dina listor eller mobil så kan du synca tillbaka.

får väl kolla upp om jag hittar något på det där allmänna kontot. För vi använder det inte till mejl iallafall.


*****
I don't believe the ColorNote sync works like this - I think it backs your notes up to a custom application on the Google App Engine platform, and only uses your login details to allow you to access these backups. As yet there is no way to access these notes so that they may be edited online, unless I'm mistaken.

I will say this - it's a free app, guys, you can't have everything :)
***********

hittade detta...
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #55 skrivet: 2012.04.22 - 10:28:01 »

Men du lyckades ju.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #56 skrivet: 2012.04.22 - 10:45:23 »

ja men jag ville ha samma lista på en annan mobil. och DET lyckades jag. Men jag hittar inget i google heller :)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #57 skrivet: 2012.04.22 - 10:54:40 »

Det kanske var iväg till nåt annat google ställe, google docs eller nåt?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #58 skrivet: 2012.04.22 - 10:56:42 »

Min första telefon importerade däremot alla emailadresser från slaskmailen jag reggade på den. Inte kul. Så till den har registrerade jag ett nytt och oanvänt gmailkonto. Får vara så tills jag räknat ut hur man ska hantera det där med mail. Vet inte ens om jag vill ha all mail till phonen. Är fortfarande med på en massa listor och jag vill inte ha allt det dit.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #59 skrivet: 2012.04.22 - 12:29:35 »

tror det endast sparar listorna nånstans på deras server, inte riktigt tillgänglig genom datorn. Men kanske vi kan googla (hinner inte nu) fram litet mer info.

Det är därför jag har olika adresser, även en speciell till listor. Den vill jag INTE ha på mobilen, säkerhetsåtgärd till mig själv. Kan bara läsa dom hemma (nja, jag KAN logga in genom webmail också men undviker det...) och det tycker jag är bra. Bara viktiga mailen har jag på mobilen.  Men kontakterna hamnar även där men det är telefonkontakter, det är ok tycker jag.

Loggat



Sidor: 1 2 3 [4] 5   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544