Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.16 - 07:20:04 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 4 5 [6]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Den sista bastionen har fallit  (läst 28453 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #75 skrivet: 2012.04.02 - 16:18:58 »

Jag önskar mig en hundträningsapp, där man kan skriva hur det går, ta tid på passen mm.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #76 skrivet: 2012.04.02 - 16:32:58 »

bubbelspel??

Såna där spel där man skjuter ner olikfärgade bubblor. Det var mycket roligare på touch sceen. Lättare att sikta och göra snygga grejer. Jag ar fast på nivå 44.  :mad_roll:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #77 skrivet: 2012.04.02 - 17:05:44 »

ah såna spel. håller jag mig LÅÅÅÅÅNG från!.

twitter och fb appar hade jag inte standard, dom fick jag installera själva så det fattar jag inte hur du kan ha dom!. Fattar inte heller varför somliga går igång igen, kanske du ska ställa in hos deras inställningar att dom inte sykroniserar av sig själv. Eller skickar push meddelanden att det hjälper då?

batterier som inte används kan, så vitt jag vet, lagras men dom tappar sin laddning självklart lååååångsamt. Några månader borde gå.


jag är mest irriterad av att standard HTC saker inte kan tas bort, en hel drös använder jag inte och om jag uppdaterar nu så säger den att telefonens minne är fullt. Men ger ingen hint i hur man gör för att ta bort det...



Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #78 skrivet: 2012.04.02 - 17:12:08 »

Har du också HTC? Jo, det var fullt av skitappar jag inte vill ha. Använder ju varken fejan eller twitter, så vad fan ska jag med dem till? En annan grej är att den lägger in bokmärken för webläsaren som jag inte bett om och som flyttar mina egna neråt tills de åker ut!  :fork_off:

Vad är push meddelande?  :pippi:

Det som förvånade mig var att de här batterierna var helt fulla, 100%. Det här blir toppen. Nu kan jag vara borta i flera dagar och spela bubbelspel! Billigt var det också. Bra ställe tydligen.  :thumbsup:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #79 skrivet: 2012.04.02 - 17:19:29 »

jag har HTC och är nöjd för det mesta. Men att du inte kan ta bort twitter och fb tycker jag är förvånade. Det jag inte kan ta bort är saker som heter något med HTC...

push meddelanden är sånt som skickar ett meddelande när t.e.x. ett mail har kommit. Jag vill det inte, kostar bredband om jag inte är hemma. På Wifin spelar det ingen roll såklart. Fast jag har ställt in det för vissa saker ändå.

Men om fb eller twitter kollar regelbundet om det har kommit något, då aktiveras det ju!

Tror det mesta smartphones har detta problem med det som inte kan tas bort. Min son Jesper försökte cracka sin HTC men det gick åt fanders... han tappade mycket viktig information också. :)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #80 skrivet: 2012.04.02 - 17:26:18 »

Jag börjar också gilla den, känns kvalité på nåt sätt. Förutom de här skitgrejerna då.  Jag kan inte ta bort NÅGRA appar som var förinstallerade, bara de jag laddat ner själv.

Titta! Nu har 3 lyckats lägga in sitt skit också! Jag har aldrig ens besökt deras sajt på phonen. Inte har jag bokmärkt HTC, goole, yahoo! eller wikipedia heller. Det behöver jag inte. Mina egna är långt där nedanför, på väg ut.  :so_mad:


* 2012-04-02_17-20-53.jpg (81.41 KB, 544x960 - visat 451 gånger.)
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #81 skrivet: 2012.04.02 - 17:33:03 »

måste vara någon autoinställning.. Kanske fråga Idalindas pojkar att skriva en app som BLOCKERAR sånt!!!

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #82 skrivet: 2012.04.02 - 21:19:46 »

Nämen vad konstigt. Nu kunde jag deleta dem helt plötslig. Jag bra höll fingret på så kom det upp en meny. Det har det inte gjort förut. Den här saken ändrar sig hela tiden ju. Nåja, slutet gott allting gott.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #83 skrivet: 2012.04.03 - 15:47:32 »

Det finns ett annat kul bubbles spel där man ska få så många lika färger ihop som möjligt. Riktigt kul som man kan sitta och klura med.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #84 skrivet: 2012.04.03 - 15:52:08 »

Vad heter det då?  :w00t:

Har ju tre batterier nu så jag kan sitta på en parkbänk och bubbla i sommar.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #85 skrivet: 2012.04.03 - 16:31:18 »

Hittade ett som heter bubbelsmäll till htc, har för mig det hette bubbles till iphonen
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #86 skrivet: 2012.04.04 - 02:00:30 »

Livsmedelsdatabas-appen var rätt kul. Man kan inte komponera måtider men man kan ändra mängden av det livsmedel man tittar på och så får man ut statist på RDI, pajdiagram och sånt.

Och Maria Tauson har en egen app! Måste ladda ner den bara för att kolla.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #87 skrivet: 2012.04.04 - 09:43:23 »

Jag är så trött på mig själv, men jag är icke alls intresserad av manicken... har inte den suget.
Jag försöker bara tvinga mig att fixa något nytt varje dag  bara-för -att.

I går lyssnade jag på radio, tog en bild och publicerade den på fecebook.
Det var smidigt, men nu skulle jag behöva ta reda på hur jag får bilder hit också  :smack_head:

I dag har jag fixat larmet.

Jag saknar en funktion " sök i den här mobilen" som datorn har, så att man slipper gissa sig var olika funktioner finns.  :mad_roll:
Hur ska man veta att larmet ligger under ikonen " klocka" i min värd gör man bara tidsinställningar där ....
Jag var först inne i kalendern, men dess " larm" var löjligt svag och till ingen nytta. Det riktiga larmet var mycket bättre.

Så bilder till fetbobba är nästa projekt.

Det enda riktigt roliga var att jag kunde ha röststyrning på youtube, den fungerar bara på engelska, men det var riktigt häftigt att säga ett ord och se hur manicken fixade fram rätt videos!!!! :inlove:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #88 skrivet: 2012.04.04 - 13:56:21 »

Har du haft iphone förut?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #89 skrivet: 2012.04.04 - 18:54:19 »

Nix, utan en gammal manick som man kunde ringa med, och sedan makens gamla som  nästan inte gick att ringa med för ljudet hade rasat. Man kunde höra bara genom högtalaren...

Maken har en android så jag har sms.at och ringt med den, men har inte varit det minsta intresserad av den heller  för något annat.

Jag behöver ringa, sms:a, lyssna på radio och ta bilder + publicera dom smidigt.
Det andra får mig inte riktigt på gång.  :sneaktongue:
Loggat
Sidor: 1 ... 4 5 [6]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544