Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.29 - 18:42:05 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Felciterad  (läst 3400 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Linika
Sr. Member
****

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 266



« skrivet: 2012.03.02 - 18:37:17 »

Haha, jag blev lite fint felciterad förut. Gav mig in på en disskusion på kostdoktorn.se och tycker så klart själv att jag skrivit väldigt vettigt (a) men har man selektivt seende så har man  :wacko:

Jag skrev: vissa kanske inte mår bra av att dra ner på kolhydraterna så mycket
citeringen var: "vissa kanske inte mår bra av att dra ner på kolhtdraterna"

Visst blir det fin skillnad på betydelsen av meningarna  :flirting:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1 skrivet: 2012.03.02 - 18:42:34 »

" vissa vill alltid förstå fel ..." :flirting:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2012.03.03 - 03:37:03 »

Jag antar att felciteraren var en av de vanliga ordvrängarna?  :whistle:

Vill faktiskt inte gå dit och kolla. Jag ska klara avvänjningen den här gången.  :bang_head:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Linika
Sr. Member
****

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 266



« Svara #3 skrivet: 2012.03.03 - 09:57:21 »

Jag försökte lyfta fram frånvaron av debatt om negativa upplevelser om LCHF. Jag antydde att vissa kanske inte mådde bra av att dra ner på kolhydraterna så mycket (och syftade då på de 20-30g som ofta förespråkas när man äter strikt lchf, eller ens de 50g som är på liberal lchf eller de 5g man pratar om när det är mera extrama former av LCHF), i o m att det finns en del avhoppare (men dom sys typ inte på kostdoktorn :P). Då var det någon som vred det till att jag är negativ till LCHF och tycker att det är jättebra att dricka läsk och äta kakor (obs lite överdriven parafrasering).

Jag har ingen aning om vem det var som skrev det o.o jag vet inte vilka dom vanliga ordvrängarna är xD

ska jag kolla åt dig? då behver du inte bryta avvänjningen xD
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2012.03.03 - 10:00:05 »

GvdB bl.a. . Det säger Hemulen nog tillräckligt.

Har slutat försöka där, om jag ens försökt. Så fort dom TROR man säger något negativt om LCHF även om man inte menar det så är det fel.
Loggat



Linika
Sr. Member
****

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 266



« Svara #5 skrivet: 2012.03.03 - 10:03:28 »

Då tyckte jag ändå att det svaret var hyffsat o.O att personen inte svarat vidare är tråkigt, men men, så är det väl ^^,
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2012.03.03 - 10:11:20 »

Jo, jag blev förvånad över hur han skrev denna gång...
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2012.03.03 - 10:37:41 »

Undrar om de här människorna är lika beroende av regler i sitt liv vad gäller annat också. Vilka andra grupperingar de tillhör. Jag kanske är taskig nu, men jag tycker det känns som LCHF lockar till sig just människor som vill ha klara och enkla regler uttalade av  någon auktoritet som de kan tro på och sedan behöver de inte tänka själva. När någon har avvikande åsikter eller upplevelser hotas deras trygga värld som styrs av dessa enkla sanningar och de går genast till attack. Alla är ju inte så, men de som är så hörs högt och långt när de försvarar grundvalarna.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #8 skrivet: 2012.03.03 - 16:55:54 »

Jag är egentligen en sådan som behöver ha dagen strukturerad framför mig, framförhållning och planering i allt.
Jag skulle gärna vara en strikt LCHF-fan .... om det bara gick.
Men det går inte riktigt för min del.

Egentligen tror jag att de flesta LCHF-folket äter inte 80%fett vareviga dag. Utan pendlar mellan 50-90% rätt raskt.
Igen ( förutom Hemuler) orkar väga och mäta allt i evigeter, man äter så så att det fungerar mot de mål man har.

Jag har alltid pratat om gammaldaxmat när jag pratar om LCHF, och jag tycker att det är dax att introducera begreppet snart och sluta bry sig om hur många gram kolhydrater folk käkar.
Som jag har sagt förut i Finland räknar de  folk upp till 100g kolisar med i gänget. Helt lungt.
De olika grupperna heter bara lite olika, fakirer, karpar, och " bra-karpar" = de med 100kolisar/ dag.
Och sedan snackar man vidare om goda fetter och ojar om vad folk äter för luncher nuförtiden  :lol:
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.025 sekunder med 23 databasfrågor.