Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2019.09.17 - 03:10:18 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 3 [4]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Underpresterande sköldkörtel  (läst 18513 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 62

Antal inlägg: 30825

Hemsida
« Svara #45 skrivet: 2012.10.20 - 22:06:45 »

Jo, men hans antagonist uppförde sig som en sårad diva. Efteråt alltså, på AHS skötte han det snyggt. Båda gjorde alltså bort sig i mina ögon.

Läs det här apropå lågt T3 (nedre halvan). Nä, jag hade det inte på lut, jag råkade bara gå in där nu.  :lol:
http://perfecthealthdiet.com/2012/10/very-low-carb-dieting-are-the-hormonal-changes-risk-free/
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU! | Fat is the new thin.
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #46 skrivet: 2012.10.20 - 22:42:59 »

Att frågan kommer visste du ju! Vad är AHS?
Både ungen och badvattnet är riktigt komplicerat..
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #47 skrivet: 2012.10.21 - 00:05:11 »

Ancestral Health Symposium där doc blev stjärna. Förra året gjorde ju Gary Taubes bort sig genom att förolämpa Stephan Guyenet under frågestunden efter Guyenets anförande. Sedan var kriget igång.

3:10 in ungefär.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=4hzoFgwFeMQ" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=4hzoFgwFeMQ</a>
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU! | Fat is the new thin.
Ninnan
Superhuman

« Svara #48 skrivet: 2012.10.21 - 00:22:26 »

Tack!!
Loggat
Subcalva
Superhero

Smörklickar: 18

Antal inlägg: 1573

« Svara #49 skrivet: 2012.10.21 - 08:24:08 »

Jag gillar ju Stephan som jag tycker är relativt ödmjuk i sin framtoning så jag tycker ju inte han gjorde bort sig. Taubes har jag totalt tappat förtroendet för speciellt sen han och Jimmy Moore försökte misskreditera Carbsane som en stalker som inte vet vad hon pratar om. Griniga gamla gubbar som är mer rädda om sina inkomster än att erkänna att de kanske inte fattat allting helt korrekt.

Jag läste faktiskt Paul Jaminets inlägg igår men fastnade i fortsättningen - Suppversitys tredelade inlägg om Female Athlete Triad. Ron Rosedale tillhör uppenbart den falangen som tror att lägre ämnesomsättning är bra och förlänger livet.

En av sakerna som jag reagerade på när jag väl började ifrågasätta LCHF var att det är rätt många på KiF som har problem med sköldkörteln och äter Levaxin till exempel. Men det är aldrig nån som säger att man ska sluta med de hormonerna. Om nu LCHF är hormonreglerande varför pratas så lite om vad som händer med T4 och T3? Jag menar här pratar vi verkligen hormoner som är centrala i ämnesomsättningen,
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #50 skrivet: 2012.10.21 - 10:23:22 »

Jag gillar honom också, men när han började dissikera Tuabes istället för att bara ignorera det som hänt tappade han. Han hade ju redan klarat av det så elegant när det begav sig.

Fast de där på KiF med underfunktion, de flesta hade nog det redan innan LCHF, som jag. Fast många äter ju rätt extremt, så det kanske förvärras, om man ska tro den falangen. Nu verkar de ha börjat med fasta också, rätt många.
Loggat

Subcalva
Superhero

« Svara #51 skrivet: 2012.10.21 - 13:20:35 »

Håller inte riktigt med. Det är alldeles för många argument inom LCHF som fått status pga av att de upprepas så ofta. Tycker det är bra att SG gick igenom GTs argument och verkligen satte ett vetenskapligt perspektiv på det.

Jo jag tror också att många har underfungerande ämnesomsättning redan innan LCHF. Både fastan och ketonmätningen är för mig tecken på att ursprungsLCHF inte funkar fullt ut. Om det gjorde det skulle inte folk leta vidare.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #52 skrivet: 2012.10.21 - 13:31:41 »

Frågan är om de letar vidare. Gräver de inte bara ner sig djupare i en metod som inte funkar fullt ut för dem? Det lustiga är, tycker jag, är att trots att det inte funkar så verkar de fortfarande tro på alla "sanningar" och sprider dem t.o.m. vidare.
Loggat

Ninnan
Superhuman

« Svara #53 skrivet: 2012.10.22 - 09:03:26 »

JG har uttryckt det bra: bara för att man upprepar en sak många ggr behöver det inte vara sant.
Loggat
Subcalva
Superhero

« Svara #54 skrivet: 2012.10.23 - 20:49:15 »

Nån som läst Suppversitys inlägg om Athletes Triad? Det handlar om återhämtning efter underätning och/eller överträning och vad som händer när man äter mer eller mindre. Första två inläggen tyckte jag var lite småjobbiga att läsa men de två sista gick av bara farten. Jag kan rekommondera att även läsa kommentarerna. Första inlägget av fyra finns här: http://suppversity.blogspot.se/2012/09/the-female-athletes-triad-part-iii-how.html

Matt Stone har ett inlägg lite i samma anda men med inriktning på ätstörning.
http://180degreehealth.com/2012/10/eating-disorder-recovery
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #55 skrivet: 2012.10.23 - 23:39:47 »

Nej, jag kände inte ens till den bloggen.
Loggat

Sidor: 1 2 3 [4]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.092 sekunder med 24 databasfrågor.