Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.27 - 07:53:15 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 3 [4]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Rapport i dag  (läst 18636 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #45 skrivet: 2012.02.22 - 23:01:41 »

Jag var också jättevettig när jag var 18. Sen gick det över. :loony:

Dessutom är jag speedad på choklad om nån undrar. Jag tror det var falsk näringdeklaration på den. 77% skulle den vara, men jag känner mig som om jag hade rökt på. Tror jag. För det har jag aldrig provat. Ärligt. Det har jag INTE. Nehej!  :jump_smoke:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #46 skrivet: 2012.02.23 - 01:21:43 »

Det var nåt skumt med den där chokladen. Jag fick världens diarré. 3 besök hittills. :shy:

Det var en ny sort för mig. God. Hachez Cocoa D'Arriba Classic, 77%. Inga konstiga ingredienser. Nån annan som provat?  :blink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #47 skrivet: 2012.02.23 - 04:40:45 »

Å jäklar. Snacka om tarmrening! Nu har jag tappat räkningen. :crap:

Men jag mår inte dåligt, så det är inget synd om mig.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Linika
Sr. Member
****

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 266



« Svara #48 skrivet: 2012.02.23 - 08:16:04 »

vilken konstig choklad o.o
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #49 skrivet: 2012.02.23 - 08:41:17 »

Jag gillar verkligen att trådarna kan spreta iväg här :D Det blir mycket trevligare stämning då :) Jag har varit med om forum som är riktigt läskiga för att de modereras så hårt, och allt som det minsta OT resulterar i varningar/flytt på medelanden :(

lockig.se?  :flirting:

Där står det en dyrt om man råkar ställa en fråga på fel ställe. Jäklar i min lilla låda. Reprimander och smäll på fingrarna.  :lmao: Jamen det står ju faktiskt klart och tydligt...hur svårt kan det vara att läsa......läs FAQn om du har frågor.....det är bra om ni söker efter frågar innan ni frågar själva....osv osv.

Går bara in där i yttersta nödfall numera.  :smack:

Linika
Jag är så förvånad att du i en så ung ålder har så mycket vettigt att säga  :shock:

Inte jag! Ungdomar idag har så mycket intressant och vettigt att säga så det är jätte roligt att diskutera hemma nuför tiden!

Jag var också jättevettig när jag var 18. Sen gick det över. :loony:


"Jättesvettig" läste jag. Så det var ju bra att det gick över sen.   :lmao:

Men du Hemul, ta och drick ordentligt så du vätskar upp ordentligt efter lavemangchokladen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Linika
Sr. Member
****

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 266



« Svara #50 skrivet: 2012.02.23 - 08:45:11 »

Faktiskt inte lockig.se, det kanske är en trend bland andra forum  :crazy:

Jag tror det beror på vilka ungdomar man pratar med o.o (ska jag säga xD )
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #51 skrivet: 2012.02.23 - 10:56:29 »

haha jag läste också jättesvettig hihi!  Jag tror Hemul vill komma extra lågt nu när jag är sjuk och inte går ner alls! hon FUSKAR alltså med chokladen som egentligen var tarmreningsgrejs!

Det jag tycker är svårt med alla "vetenskapliga" saker är just att alla är olika och att människokroppar reagerar olika på olika saker. Att det egentligen inte går att mäta.... så det som passar den ena behöver inte gälla för den andra!

En kompis till mig skrev ett utmärkt blogginlägg, tyvärr på hollänska. Men han jämnförde religi och vetenskap och undersökningar. Nu vet jag inte rätta ordet, men "aflaat"  är ett sånt brev man som troende kunde köpa i medeltiden för att betala för sina synder och komma i himmelen. Vad heter det på svenska? Google transtator gav ett konstigt ord, flathet, som jag inte tror att det stämmer.

Men han sa iallafall: "fakta är nya "aflaat", sanningen som man behöver kan man köpa". Det tyckte jag var mycket tänkvärt.

Och vi svävar inte ut. Vi för ett samtal och samtal är ju levande varelser med egen vilja.  :whistle:
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #52 skrivet: 2012.02.23 - 14:40:35 »

Avlatsbrev, och det går fortfarande att köpa! Om man är katolik. Och tror på det. Smidigt värre.  :nod-yes: Man behöver ju inte ens ångra sig. Några Ave Maria och så upp med pungen så ordnar sig allt.  :thumbsup:

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #53 skrivet: 2012.02.23 - 15:38:40 »

Jap , vetenskapen och idrotten  har tagit mycket av den rollen som religion hade förut.
Och det är verkligen skrämmande hur man kan "köpa"  vetenskapliga resultat eller plats i himmelen,
när sanningen i både fall är något helt annat.
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #54 skrivet: 2012.02.23 - 16:04:16 »

avlatsbrev.. tur jag inte trodde på flathet hahahaha!

kan man ÄNNU köpa dom.  :eeek: :max-shock:  fast ja, smidigt måste det vara om man nu tror på det...
Loggat



Sidor: 1 2 3 [4]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544