Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 16:59:49 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Linikas Kostkoll  (läst 95000 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Linika
Sr. Member
****

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 266



« Svara #60 skrivet: 2012.02.24 - 11:36:47 »

nej , ingen fara alls :3
Loggat
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #61 skrivet: 2012.02.25 - 00:02:16 »

22/2:
Energi: 1605kcal
Protein: 57g
Kolhydrater: 44g
Fett: 131g

I dag har jag haft ont i magen. Jag vet inte om det beror på mina kokosflingor eller om magen bara inte gillade min bautasallad till lunch :/ jag får väl se om magen fortsätter vara jobbig, gör den inte det så fortsätter jag knapra kokos, gör den det får jag hitta något annat att tugga på och spara kokosen till lördagsmyset :(

I morgon är det Göteborgs Horse Show, då kommer jag vara inne i stan hela dagen, utan tillgång till micro, och det finns typ bara macdonalds inne på arenan T_T Jag får väl springa iväg och äta någon annanstans helt enkelt, men jag vill ju inte missa något T_T
Inga problem med MC... köp en mac fiest , ta bort brödet, vik burgaren på mitten, doppa i inköpt bea dip...... gott och nyttigt ..lågt i fett men funkar för en kväll på stan  :cool:....
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
Linika
Sr. Member
****

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 266



« Svara #62 skrivet: 2012.02.25 - 00:04:22 »

tack för tipset! :D då vet jag vad jag ska göra i fall jag blir tvungen att äta mc :3
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #63 skrivet: 2012.02.25 - 16:36:22 »

Om vi måste till Mc köper vi 2-4 cheeseburgare, slänger brödet och packar ihop ost och hamburgare.

MAx är kanon, det visste du väl. De har en lowcarpmeny: hamburgaren i salladsblad och sedan väljer man tillbehör som man vill.
Vi köper alltid en granatäpple-mineralvatten. Nytt för i år är att de har nu större hamburgare i LC-burgaren.
Förut fick man alltid beställa en till två extra burgare åt maken så att han skulle bli mätt.
Loggat
Linika
Sr. Member
****

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 266



« Svara #64 skrivet: 2012.02.25 - 18:03:28 »

max är jättebra! Tyvärr finns det bara två i hela storgötebor, och endast en inne i själva göteborg, och den ligger avsides :( MC och BK är så rädda att bli utkonkurerade att Max inte får en enda möjlighet att komma in i centrum :(
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #65 skrivet: 2012.02.26 - 13:19:05 »

Max luras med sin lowcarbburgare, det är socker i dressingen och burgaren är inte heller så bra. Bäst är Burger king. Beställ valfri burgare utan bröd och du får den på tallrik med kniv och gaffel till. Jag gillar deras angusburgare med bacon.
Loggat

Linika
Sr. Member
****

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 266



« Svara #66 skrivet: 2012.02.26 - 13:22:23 »

Max luras med sin lowcarbburgare, det är socker i dressingen och burgaren är inte heller så bra. Bäst är Burger king. Beställ valfri burgare utan bröd och du får den på tallrik med kniv och gaffel till. Jag gillar deras angusburgare med bacon.

vad surt att jag inte gillar burgerkings mat alls :( eller ja, jag gillar deras pommes :P
jag är ju tack och lov ganska liberal med mitt sockerintag, och äter sällan ute, så det är nog ingen större fara med sockret i dressingen ^^
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #67 skrivet: 2012.02.26 - 18:56:06 »

Jag får inte någon större sokersug efter Max lowcarp även om jag skulle ta pommes till det.
Men om jag äter på en kina-lunch är det garenterat ett besök till godisbutiken efteråt. 

Jag har besökt burger king ett par gånger och varje gång har det smakat som de hällt bensin på matoljan.
Är lite skräckt, men kanske kan man ge dom en chans till någong gång, om jag nu inte börjar totalvägra
efter " alzhaimers"-boken ...  ... finns det någon restaurang som steker mat på smör / cocosolja och maten kostar inte
500kr/ tallrik?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #68 skrivet: 2012.02.26 - 19:05:56 »

Jag har varit på Max en gång någonsin. Jag blev skitförbannat på dem för jag bad att få en burgare utan dressing, har alltid tyckt att såna där fusksåser är äckliga. Det gick inte. Den dumma bruden gick till och med och hämtade den fjunkindade chefen som långsamt och pedagogiskt förklarade för mig att dressingen ingick i deras koncept som de inte kunde ändra på. Det slutade med att de nådigt lät mig få en sked att skrapa av skiten med. Sen dess har jag inte varit där. Nåja, jag har nog inte varit på andra hamburgerställen heller mer än en gång på de sådär 20 år som passerat.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #69 skrivet: 2012.02.26 - 19:34:33 »

Då har dom ändrat sitt konsept, för maken önskar alltid bort dressningen och såser, och det är inget problem.
Inte på mC eller någon annansans heller. :nod-yes:
Loggat
Linika
Sr. Member
****

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 266



« Svara #70 skrivet: 2012.02.26 - 20:27:16 »

Nu för tiden får dom nog snällt strunta i det kunden inte vill ha, med alla allergier och liknande som går runt XD
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #71 skrivet: 2012.02.26 - 20:52:38 »

Tycker ju inte om hamburgare i alla fall, så mig kan det kvitta. Men jag blev retad av deras löjliga attityd den gången.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Linika
Sr. Member
****

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 266



« Svara #72 skrivet: 2012.02.26 - 21:25:03 »

Det förstår jag :o

regel nr 1. kunden har alltid rätt
om kunden har fel
Regel nr 2. Se regel nr 1.
Loggat
Linika
Sr. Member
****

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 266



« Svara #73 skrivet: 2012.02.27 - 21:02:06 »

Okaj, en liten uppdatering då :D
dat. tot en,   protein       kolh.     fett  
23   1471   110   30%   21   6%   104   64%
24   2024   105   21%   49   10%   156   69%
25   1670   56   13%   42   10%   139   75%
26   1895   71   15%   45   9%   158   75%
27   2085   98   19%   27   5%   176   76%

så, har jag några kommentarer till detta? Det är uppenbarligen mycket enklare att få i sig ordentligt med energi när man är hemma och kan fixa maten ordentligt (gröna rader = hemma för alla mål mat)! Och jag tror jag kan ha höftat smör lite fel ^^, så att jag lagt in mindre än det jag egentligen äter, men men, sånt händer ^^'
Jag är mäkta förvånad över att jag inte fick i mig mer än 5% kolhydrater i dag o.o då åt jag ändå en bauta morot till lunch! gah, mer rotfrukter for me :)

Hade även tänkt att jag skulle springa in på biblan och låna spännande böcker när jag ändå var i närheten i dag, men både Stoppa Ahlzimers och Anticancerboken var utlånade och den förstnämnda även reserverad :cry:
Jag fick nöja mig med matrevulutionen och ett par böcker om fett och kolesterol :D
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #74 skrivet: 2012.02.27 - 22:25:37 »

Bra Linika, du satte dig väl på väntelistan för Alzhaimers-boken  :flirting:
Loggat
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544