Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.28 - 23:41:28 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Om LCHF-böcker i Efter tio.  (läst 3529 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2012.01.25 - 14:50:39 »

Tycker det var rätt bra.
http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/efter_tio?title=alexandra_zazzi_botaniserar_i_nya_lchf-bockerna&videoid=2144717
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #1 skrivet: 2012.01.25 - 15:12:04 »

Tycker inte jag. Hon hade ju inte läst böckerna och kom med massa felaktiga påståenden. Och så det gamla vanliga "man vet inte hur man mår om 20 år"
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2012.01.25 - 15:30:24 »

Håller med om det där att man inte vet hur man mår om 20 år. OK, det gör man inte, men det är ju inte precis som hur vi åt förut fick lyckat resultat.

Men vad var det som var fel? Jag har inte läst böckerna heller, så jag kanske inte fattade.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #3 skrivet: 2012.01.25 - 15:50:10 »

Hon påstod att man inte åt grönsaker. Att ADs bok enkelt och snabbt syftade på att man gick ner i vikt enkelt och snabbt men det är ju en kokbok med enkla och snabba rätter. Att man inte gjorde någon urskiljning vilket fet man åt till skillnad från Paulun som angav att man bara skulle äta fett med hög kvalité. Sen var det fåningt att dissa bakboken med motiveringen att det kunde bli svårt att motstå bakverk när man var ute och fika med kompisarna.

Nä man vet inte hur det ser ut om 20 år men har svårt att tänka mig att det skulle vara farligt med en kost man mår bra av även på längre sikt. Dessutom har man sett att folkslag som livnär sig endast på animalier inte har hjärtproblem. Det är väl långtidstest om något.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2012.01.25 - 16:15:09 »

Håller med om bakboken. Det är den enda typ av LCHF-kokbok jag skulle kunna tänka mig att köpa, det är ju det som är svårt liksom.

Det med grönsakerna uppfattade jag mer som att det är begränsat i hardcore LCHF och det är det ju.

Tänkte nog mest på att hon på något sätt lyckades få fram hur böckerna skiljer sig att freak-stämpeln på LCHF verkar vara borta.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #5 skrivet: 2012.01.25 - 16:26:24 »

Det är väl bara de som kör fakir som undviker grönsaker, kanske är Katrins fel som gapa om att hon inte ens åt tomater.

Själv hade jag större behov av kokböcker när jag åt GI och VV. Mariannes bakbok verkar trevlig men hon bjuder på mycket på nätet. Jag har testat 2 av hennes recept.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2012.01.25 - 17:00:22 »

Det började ju med väldigt lite grönsaker. "Som dekoration", som Skaldeman sa.

Jag bakar så sällan, efterrättsgrejer ivf. De gånger jag gjort det har det varit mer experimentlusta, men när jag väl fått till det är jag inte så intresserad sen. Men det vore ändå kul att ha en sån kokbok med beprövade recept.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.025 sekunder med 23 databasfrågor.