Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 14:57:02 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Magnesium och vätska i kroppen  (läst 30551 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2012.01.20 - 17:13:00 »

Vaddå, vet du att magnesium hjälper alltså?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #16 skrivet: 2012.01.20 - 18:25:40 »

Nä jag griper efter halmstrån
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2012.01.20 - 18:34:13 »

Jag var rädd att du tog min förflugna tanke för fakta. Jag vet ju inte om det är magnesiumet, men har det någon yttre orsak så måste det vara det för något annat har inte ändrats.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #18 skrivet: 2012.01.20 - 22:28:36 »

Du har förståss kollat ditt blodsocker?
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #19 skrivet: 2012.01.21 - 00:23:56 »

Skulle magnesium har något med mina svullna fingrar att göra?
( Fast mest svullar dom om jag äter riskakor eller havre , så jag har nog den största anledningen där )
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2012.01.21 - 01:12:31 »

Du kan ju testa. Jag gillar mina nya smala underben ivf, även om det blir dyrt med alla stödstrumpor jag måste köpa.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #21 skrivet: 2012.01.21 - 11:34:53 »

Inte nyligen Ninnan. Men nu kom jag på att jag ätit maca,kan det vara den. Nu testarjag att skippa den några dagar. Tycker inte den haft någon effekt i alla fall.
Loggat

idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #22 skrivet: 2012.01.22 - 13:44:19 »

Min maca-påse står där i köket och jag glömmer hela tiden att testa var jag skulle använda det :sneaktongue:

Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2012.01.23 - 20:29:27 »

Jag köpte de som heter Natural Factors. De fick bra omdömen. Det var en annan sort som var lite billigare, men som folk sa var lika bra, men det gick inte med frakten. Kommer inte ihåg, det kanske var glasburkar. Det är kapslar, iofs rätt stora, men de slinker ner lätt i min hals. Har aldrig problem med kapslar.

$8.17 för 90 x 150 mg. det blir $0.09 per kapsel, ungefär 61 öre per kapsel. Inte så jättebilligt det heller kanske.



Var köpte du dom? Hittar dom där inte på iherb!
Loggat



Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #24 skrivet: 2012.01.23 - 20:47:30 »

Fick mensen nu, såklart det var därför jag var svullen. Slutade med maca och börja genast lukta illa igen. Jag tar en skopa varje morgon i äggmjölken. Men angående magnesium så läser jag ju Döden i grytan. Där skriver dom om alla mineraler som vi lider brist på pga av våra utarmade jordar. Man misstänker att folk blir överviktiga pga näringsbrist och därför äter mer. Vi måste äta större protioner för att få i oss den näring vi behöver jämfört med för 30 år sedan. Undrar om det är skillnad på ekologiska och vanliga grönsaker?
Loggat

Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2012.01.23 - 21:03:23 »

Jag köpte de som heter Natural Factors. De fick bra omdömen. Det var en annan sort som var lite billigare, men som folk sa var lika bra, men det gick inte med frakten. Kommer inte ihåg, det kanske var glasburkar. Det är kapslar, iofs rätt stora, men de slinker ner lätt i min hals. Har aldrig problem med kapslar.

$8.17 för 90 x 150 mg. det blir $0.09 per kapsel, ungefär 61 öre per kapsel. Inte så jättebilligt det heller kanske.



Var köpte du dom? Hittar dom där inte på iherb!

Hittade ändå.
frakten har blivit 6 dollar...
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2012.01.23 - 21:25:03 »

Även om man beställer jättelite? Förlåt, jag såg inte din fråga.

Det där med näringsbrist tror jag på. När jag kunde köpa bra ägg förut noterade jag att jag blev mätt och stod mig på färre ägg än jag måste ta av vanliga.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #27 skrivet: 2012.01.24 - 08:44:52 »

tror minimumbeloppet har blivit 6 dollar. hursomhelst inte så jättemycket, jag kan iallafall köpa 4 burkar för den frakten (mer har jag inte testat än haha)

Loggat



idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #28 skrivet: 2012.01.24 - 22:58:48 »

Fick mensen nu, såklart det var därför jag var svullen. Slutade med maca och börja genast lukta illa igen. Jag tar en skopa varje morgon i äggmjölken. Men angående magnesium så läser jag ju Döden i grytan. Där skriver dom om alla mineraler som vi lider brist på pga av våra utarmade jordar. Man misstänker att folk blir överviktiga pga näringsbrist och därför äter mer. Vi måste äta större protioner för att få i oss den näring vi behöver jämfört med för 30 år sedan. Undrar om det är skillnad på ekologiska och vanliga grönsaker?

Vavavavavad, du slutade med maca och började lukta illa igen?
Snälla Tina, berätta mer, vilka är dina upplevelser med maca?

Det var intressant med näringsbrist och mängden av mat, så jag har aldrig funderat på, men tanken låter inte
dummt alls.
Skillnaden på jorden där ekologiska grönsaker odlas är stor jämfört med vanliga. De vanliga grönsaker gödsas med NKP, alltså de tre stora viktigaste näringsämnen, men jorden utarmas av allt annat så småningom, den blir steril.
Däremot i ekologiska odlingar är tanken, att man odlar i första hand jorden. Ser till att den mår bra, att den är porös, fukthållande, innehåller massa mikroorganismer och maskar. Bara maskarnas bajs är en otorlig näring i sig.
En sådan jord innehåller mer av allt.

Jag är övertygad om att ekogrönsaker innehåller mer av allt, även om jag inte har någon fakta att hänvisa till just nu.
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #29 skrivet: 2012.01.25 - 08:55:27 »

Jag tar en skopa maca i äggmjölken varje morgon. Det plus mina saltsyretabletter och magenzym och den sura andedräkten är tydligen borta. Sen testa jag att sluta med maca och du luktade jag illa igen. Vet inte varför men maca ska sätta fart på matsmältningen sägs det och jag tror mina besvär härör från matsmältningsproblem.

Angående ekologiskt odlat tror jag som du men har inga belägg, man får väl undersöka saken när man har tid. Jag vet att de som har djur ska gödsla med djurens gödsel och det måste innebära att näringsämnena går tillbaka till jorden. Till skillnad från det fattiga npk.
Loggat

Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544