Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 08:51:00 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Dokumentärserie om e-nummer på SVT  (läst 2309 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2012.01.10 - 16:26:00 »

Första avsnittet gick igår kl 18. Jäkla dålig tid. Men de läggs ut på Play och det är säkert repriser också. Jag tyckte det var bra. Lite skojsigt faktiskt. En annorlunda vinkling liksom.
http://svtplay.se/...
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1 skrivet: 2012.01.10 - 17:35:06 »

Vad bra att den kommer på play! Jag visste att den gick i går kväll, och hade tänkt sätta på inspelning, men det glömde jag givetvis! :smack_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #2 skrivet: 2012.01.10 - 20:36:21 »

Jag såg det mesta!
Jag hoppas bara att det kommer fram till att våran rädsla för " e-tillsatser " ändå är berättigad.
Att det tar med cocktal-effekten av de E-tillsatser som inte är naturliga alls,
och kan förklara mig varför man behöver 3  olika stabiliseringsmedel i En och samma produkt.

Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2012.01.11 - 01:36:33 »

Jag tycker att det var roligt att det inte var så fokuserat på den eventuella farligheten utan hur tillsatserna funkar. Lite baskunskap liksom.

Fast det där testet med glutamatkänsliga personer tyckte jag var konstigt. Kan det inte ha varit placeboeffekt snarare? OM de verkligen var känsliga mot naturligt glutamat borde de ju få symptomen hela tiden i sin vardag eftersom glutamat finns i så mycket, inte minst kött.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544