Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 09:19:56 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Överbliven hud  (läst 8779 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2012.01.05 - 21:02:22 »

Slötittar på Superbantarna på femman. Det var en kvinna som gått ner ungefär 45 kg, sprang maraton och hade styrketränat tidigare men fått lov att sluta. Såg bra ut. Så fick man se när hon gjorde armhävningar i bikini. Magskinnet daskade i backen som en jättemanet när hon sänkte sig ner.  :sosad:

Det var inte den här kvinnan, men det är vad de har lagt ut.
http://www.kanal5play.se/klipp/play/ovrigt-superbantarna
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #1 skrivet: 2012.01.05 - 22:03:13 »

Funka inte på min surfplatta men det låter inge vidare. Har en vän som har gjort gbp och har samma problem.
Loggat

Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #2 skrivet: 2012.01.05 - 22:57:04 »

Men har du en frisk kropp under huden så spelar det väl inte så stor roll   :smile:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2012.01.05 - 23:42:22 »

Jo!  :mad_viking:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2012.01.06 - 05:51:53 »

jo... det spelar nog roll. Speciellt för yngre. Och så tror jag att om huden är så skrynklig det är svårare för den att göra sitt jobb. Eftersom det är vårt största organ...

Men jag tror att det mest beror på att bantningen gått för fort.
Loggat



Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #5 skrivet: 2012.01.06 - 10:32:36 »

Min vän kan få operation men vill inte genomgå fler ingrepp men är såklart inte glad åt den lösa huden.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2012.01.06 - 14:59:51 »

Har hört att man får operation bara om det finns medicinska skäl, alltså om man får infektioner under flappen. Jag skulle inte vilja opereras ändå. Jag är rädd för operationer.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #7 skrivet: 2012.01.07 - 10:35:54 »

Jag med.
Loggat

Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2012.01.07 - 11:15:40 »

jag inte längre. Har blivit opererat flera ggr i mitt liv. Inte för att det är en hobby, men om fördelarna överväger nackdelarna, då går det bra.

överbliven hud vet jag inte om jag skulle ta bort, beror nog på var det befinner sig. Jag har ju maghäng... om det blir lösare o lösare och mer o mer infektioner under den, ja då kanske. Men jag utgår från att mitt skinn följer min viktnegång fint :)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2012.01.07 - 17:57:26 »

Ni kanske har pålitlig sjukvård i Holland.  :snowman_sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2012.01.07 - 20:05:34 »

måste nog bero på det :) Nja tror inte det är så stor skillnad egentligen...

fast, nu när jag tänker efter, när Linnea var 1.5 var jag en sommar i sverige och hon var sjuk, tyckte att vården var annorlunda än här. Så kanske det är en skillnad trots allt.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2012.01.07 - 23:51:28 »

Intressant. På vilket sätt var det annorlunda?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2012.01.08 - 09:46:26 »

försöker hitta skillnaderna. Kom på att jag också haft att göra med vården i sverige en gång, när jag hade ischias eller diskbråck en semester där.

Men med Linnea var det bl.a. att vissa vårdmöjligheter hade sommarstängd och jag fick åka 8 mil med en sjuk unge för att få vård. Vi har max 15 minuter till vård, iallafall om man befinner sig i en stad som västervik. Om man är ute på landbygden kan det ta litet längre tid, men aldrig mer än 30 minuter. Dvs husläkare med Jour finns alltid, även på landet. Sen kom vi dit, halva sjukhuset var "stängd" och vi fick vänta på läkaren. Visserligen får man det också här om man är vuxen men ett barn med hög feber och sånt omhändertas fortare. Sen blev det knappt berättat något vad dom gjorde eller varför, det var nästan att lämna över sin unge till någon okänd. Visst måste man göra det ibland, men berätta då VARFÖR. Sen fick jag antibiotika till henne, utan att dom hade frågat något alls om hon var allergisk eller om hon hade haft antibiotika förr. Det är standardfrågor man får här.  Halsprov togs också, men jag fick aldrig svar på dom.  Två veckor senare fick jag åka till vården i Västerås medan vi var i Köping, och även där... ny antibiotika utan att fråga vilken sort eller vilken dos hon hade fått innan.

Jag säger inte att vården i NL är bättre, men annorlunda. Små saker som förundrar en om man jämnför. Normalt går man till husläkaren och har husläkare jour på kvällen, natten o helger men dom har här i Almere ändrat och gjort en "post" där man kan gå dit men även har dom en läkare som åker runt om det behövs. Det är husläkarna som går jour på den posten, men eftersom dom är med så många mer behöver dom inte göra det så ofta längre. Kommer jag dit med ett barn blir jag hjälpt ganska fort, kommer jag själv (t.ex. med hundbettet som var omhändertaget av ambulansen) kan dom låta en vänta längre, men det är ok tycker jag för barn som kommer in ska ta hand om först. Om man nu som vuxen inte har hjärtattack eller något, dom går före självklart. Jag tycker dom frågar mer och förklarar mer varför dom gör något och att dom lyssnar mer på patienten. Och så är dom inte så pigga på att ge antibiotika för snabbt. Visst, ska man ha får man, men ibland är det för lätt att skriva ut utan att kolla upp sjukdomen litet nogrannare.  Mest skillnad är det nog i "autokriteten", och att man i princip har samma husläkare, det är skönt med en läkare som vet mer om dig. Inte för att han eller hon minns allt, men kommer man med något för andra eller tredje gången så behöver man inte förklara ALLT igen!
Loggat



Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #13 skrivet: 2012.01.08 - 11:38:53 »

Konstigt med antibiotikan. Det brukar vara standardfråga här också. Fast de hann väl inte fråga iom stressen pga idiotin i att stänga ner sjukhus på sommaren. Stressad personal är inte att leka med...
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2012.01.08 - 14:02:29 »

det kanske är det jag kände då, att personalen var mer stressad. Behöver ju inte vara så alltid, men just sommartider. Och säkert finns det stressad personal här också!. Och så var det år 2001..
Loggat



Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544