Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.27 - 22:38:17 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 10 11 [12] 13 14 15   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Zytomierska är sviken  (läst 68314 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #165 skrivet: 2012.01.14 - 16:49:18 »

Att jag lät lura mig själv en hel del känns snopet  :ignore:
Själv trivs jag med LCHF och mår bra.... :shy: Då kanske jag inte platsar här längre :byecry:
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #166 skrivet: 2012.01.14 - 17:18:00 »

Du platsar väldigt bra!  :loony:
Det är min kropp som beter sig annorlunda än din  :mad_roll:
Loggat
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #167 skrivet: 2012.01.14 - 19:21:14 »

  :dribble:  jag erkänner rätt glatt att vissa "myter" inom lchf kan spricka i solen;
Så här skriver AD idag:
"Diabetes kan tyvärr försämras på lchf. Kanske den insulinproducerande förmågan fortsätter att minska."

Det hela beror på att jag själv blivit lurad på en del saker, dock inte denna, då jag inte har D2.
Jag gick på att eskimåer åt 80% fett och de levde friska länge  
Jag kommer säkert ett tag till vara "anti", tills jag fått ur mig allt, men hoppas ni tycker om mig ändå  :redface:
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #168 skrivet: 2012.01.14 - 19:22:48 »

Att jag lät lura mig själv en hel del känns snopet  :ignore:
Själv trivs jag med LCHF och mår bra.... :shy: Då kanske jag inte platsar här längre :byecry:
Jag med. Kommer nog äta så här livet ut.
Loggat

Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #169 skrivet: 2012.01.14 - 20:02:06 »

tror det viktigaste inte är LCHF, men mindre HCLF... Det skulle redan göra susen för väldigt många!
Loggat



Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #170 skrivet: 2012.01.14 - 20:52:21 »

Jag tror som du mynlen, men mina gränser är inte så hårt mot lchf utan mer mot "bra"
råvaror.  :lol:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #171 skrivet: 2012.01.15 - 14:28:56 »

Alla som försöker äta så att de själva mår bra är värda respekt för sitt engagemang. Att dissa folk som älskar och mår bra av lite fler kh....  :shake_head: obegripligt trångsint. Affe platsar mycket bra här, för han dissar ingen.  :nod-yes: Forumet heter ju för skjutton Fetbobba! Det måste vara för alla oss som gillar riktigt och bra fett, fett mycket. Oavsett kh-mängden man kombinerar sitt fettintag med.

Det jag saknar på Kostdoktorns sida är ödmjukhet inför att alla är skapta olika. Den där tvärsäkerheten har jag svårt för.  :puke1:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #172 skrivet: 2012.01.15 - 14:36:38 »

japp, det är tvärsäkerheten jag inte gillar heller...
Loggat



Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #173 skrivet: 2012.01.15 - 15:35:25 »

Alla som försöker äta så att de själva mår bra är värda respekt för sitt engagemang. Att dissa folk som älskar och mår bra av lite fler kh....  :shake_head: obegripligt trångsint. Affe platsar mycket bra här, för han dissar ingen.  :nod-yes: Forumet heter ju för skjutton Fetbobba! Det måste vara för alla oss som gillar riktigt och bra fett, fett mycket. Oavsett kh-mängden man kombinerar sitt fettintag med.

Det jag saknar på Kostdoktorns sida är ödmjukhet inför att alla är skapta olika. Den där tvärsäkerheten har jag svårt för.  :puke1:
Jag dissar aldrig någon för sin övertygelse.....alla har sina mål och medel....jag gillar LCHF eftersom jag mår kanonfint... jag är förmodligen insuliresistent då jag blir tvärdålig direkt om jag skulle fuska....Jag fuskade med hemlagad julknäck, ungarna hade gjort den, och efter 3 knäckbitar så var det bara att springa på muggen....min mage klarar inte den höga socker mängden...samt att jag svullnar i lederna direkt...det bästa med denna sidan är att det finns mycket inspiration att hämta från allas historier samt att man får perspektiv på olika varianter av mer och bättre matvaror med sunda fetter... samt att man slipper detta jävla tjat om margariner och annat djävulstyg här...ren mat med fett skall det va.... :inlove:
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #174 skrivet: 2012.01.15 - 16:23:42 »

djävulstyg, rätt namn på margarin :)
Loggat



Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #175 skrivet: 2012.01.15 - 17:46:08 »

Jag blir lyrisk av att bara läsa här  :inlove:
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #176 skrivet: 2012.01.20 - 15:46:05 »

Men hörni, nu måste vi väl prata om hennes insats i Debatt igår. Hon är ju knäpp men rätt rolig måste jag erkänna. Roligast var att kolla in eftersnacket påsvt/play
Loggat

Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #177 skrivet: 2012.01.20 - 15:58:23 »

har inte sett eller hört såklart men att döma av allt prat på kostdoktorn var hon på hugget :)
Loggat



Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #178 skrivet: 2012.01.20 - 16:25:17 »

Kan du inte kolla svt/play?
Loggat

Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #179 skrivet: 2012.01.20 - 16:37:06 »

eftersnacket kunde jag se men inga underskrifter. subtitles. är trött, kommer inte på svenska ordet... utan dom vet jag absolut inte vad som sägs..
Loggat



Sidor: 1 ... 10 11 [12] 13 14 15   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544