Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 20:19:48 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Fredag och vad äter du till middag????  (läst 10919 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« skrivet: 2011.12.02 - 17:23:33 »

Hallå... är lite nyfiken på hur ni tillbringar era Fredagar, mat, pyssel eller sängen....
Själv har jag precis kommit hem från jobbet efter att varit förbi lidel och bunkrat ekosmör och ekomjölk (1,5% dock, jag dricker inte mjölk men dottern gör och hon är skrämd från fettet  ....om man inte kan gömma allt fett i en negerboll vill säga, då finns det inga gränser :blink:

Tänkte steka lite ryggbiff,sallad med rapsolja Mozzarella, charlottenlök och lite gurka samt resterna av den goa bean från igår mmm...och ett stort glas rött ( som jag redan tullat på  :redface:)

Blir väl till att titta på Idol kl 20... frugan jobbar natt så jag lär säker somna i fåtöljen som vanligt :whistle:

Ni kom igen berätta  :mad_viking:
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2011.12.02 - 17:42:59 »

det är olika. ikväll ska jag göra "pizza" på köttfärsbotten, få se hur det blir. Sen kommer jag nog att stupa runt kl 21 eftersom jag var uppe kl 5.
TV tittar jag inte så mycket, sambon hänger där mest. Dottern på 11 ska nog också se tv, vi har två :) och hennes pizza sitter i ugnen nu, vanlig förstås.

Loggat



Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2011.12.02 - 17:53:15 »

det är olika. ikväll ska jag göra "pizza" på köttfärsbotten, få se hur det blir. Sen kommer jag nog att stupa runt kl 21 eftersom jag var uppe kl 5.
TV tittar jag inte så mycket, sambon hänger där mest. Dottern på 11 ska nog också se tv, vi har två :) och hennes pizza sitter i ugnen nu, vanlig förstås.


Låter gott med pizza....kanske en idè för söndagen :hm-hm:.. i morgon blir det köttfärsfyllda paprikor med mozzarella i ugnen...... inte så tokigt det heller :lick:
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #3 skrivet: 2011.12.02 - 18:03:50 »

Helst vill jag ha färska skaldjur en lördagskväll med majonäs och ek. vin  :flirting:
TV.n har jag som sömnmedel   :yawn: efter kl. 24.00. men så är jag nuförtiden kvällsmänniska.
Men På spåret och Skavlan gillar jag.
Jag har så konstiga tider på mitt jobb, så i kväll måste jag öva piano också.  
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2011.12.02 - 18:12:24 »

tips: köttfärsen krymper ihop jättemycket i ugnen :) håller på att förgrädda "botten". uppdateringar senare
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2011.12.02 - 18:29:14 »

Jag ska äta kycklinglever.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2011.12.02 - 18:35:31 »

Helst vill jag ha färska skaldjur en lördagskväll med majonäs och ek. vin  :flirting:
TV.n har jag som sömnmedel   :yawn: efter kl. 24.00. men så är jag nuförtiden kvällsmänniska.
Men På spåret och Skavlan gillar jag.
Jag har så konstiga tider på mitt jobb, så i kväll måste jag öva piano också.  

Hade inte frugan jobbat så hade jag gått till min fiskhandlare här på ön... han har alltid färska Strömstad räkor...
dom är så härliga så här års...mycket rom både i huvud och kropp...eller ett par nykokta krabbor av handlaren vid Ica Maxi..han kokar dom själv i kräft lag... mycket smör och rom i dom med nu... jäklar varför påminde du mig :club: Saknar ibland när vi bodde på västkusten  :cry:
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2011.12.02 - 18:36:14 »

tips: köttfärsen krymper ihop jättemycket i ugnen :) håller på att förgrädda "botten". uppdateringar senare
Håller koll på uppdateringen :nod-yes:
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2011.12.02 - 18:37:33 »

Jag ska äta kycklinglever.
Låter gott.....älskar att göra leverpastej till jul på kycklinglever...den bara smälter i munnen :yay:  vad skall du ha till den då????
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2011.12.02 - 18:40:26 »

GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOTTTTTTTTT TTTTT!!!
bredde ut ett paket nötfärs på bakplåtspapper men alltså inte tillräckligt tunt. Nästa gång ska jag lägga papper över och kavla tror jag. Det förgräddade jag men jag tror inte det behövs om den är tunnare. På det salt o peppar o litet lökpulver. Sen blandade jag ca 2 msk tomatpure med vitlök, salt, peppar, lökpulver litet soya och en liten skvätt chilisås. bredde över. På det skivad tomat, några oliver, litet strimlad skinka och OST.

JÄKLAR, riktig fredagssmak det blev. Förr blev det ofta pizza på fredagar..  :lol:
Loggat



Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #10 skrivet: 2011.12.02 - 18:43:02 »

Jag ska äta kycklinglever.

Bara?

Här blir det entrecôte med bea och rötjut till det. Min son är som din dotter 1,5 % ska det va. Sen blir det tv-soffan men ikväll har jag problem, jag har följt Idol, gillar På spåret och så visar dom ett program med Stefan Sundström, allt på samma tid  :kungfu: Vad ska jag välja?
Loggat

Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #11 skrivet: 2011.12.02 - 18:43:54 »

GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOTTTTTTTTT TTTTT!!!
bredde ut ett paket nötfärs på bakplåtspapper men alltså inte tillräckligt tunt. Nästa gång ska jag lägga papper över och kavla tror jag. Det förgräddade jag men jag tror inte det behövs om den är tunnare. På det salt o peppar o litet lökpulver. Sen blandade jag ca 2 msk tomatpure med vitlök, salt, peppar, lökpulver litet soya och en liten skvätt chilisås. bredde över. På det skivad tomat, några oliver, litet strimlad skinka och OST.

JÄKLAR, riktig fredagssmak det blev. Förr blev det ofta pizza på fredagar..  :lol:

Smarrigt!
Loggat

Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2011.12.02 - 18:51:05 »

Jag ska äta kycklinglever.

Bara?

Här blir det entrecôte med bea och rötjut till det. Min son är som din dotter 1,5 % ska det va. Sen blir det tv-soffan men ikväll har jag problem, jag har följt Idol, gillar På spåret och så visar dom ett program med Stefan Sundström, allt på samma tid  :kungfu: Vad ska jag välja?
Jag spelar in allt som jag inte hinner se...sedan glömmer jag bort vad jag skulle se :redface:  entrecote med bea... thats the thing.. vryggbiffen var ok den med men en fet entrecote är alltid rätt :lick:
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #13 skrivet: 2011.12.02 - 18:59:38 »

Färslåda på fläskfärs, kantarellgräddås och en msk ris för att binda upp såsen. Ljuvligt god sås.  :lick:  Sallad som krisp brevid och VATTEN att dricka. Denna gudabenådade dryck. Har alltid en karraff i kylen. :tongue:

Nu ska vi kolla ett avsnitt Bron, sen ut och samla ihop alla våra ungar på bygden.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2011.12.02 - 19:06:04 »

Färslåda på fläskfärs, kantarellgräddås och en msk ris för att binda upp såsen. Ljuvligt god sås.  :lick:  Sallad som krisp brevid och VATTEN att dricka. Denna gudabenådade dryck. Har alltid en karraff i kylen. :tongue:

Nu ska vi kolla ett avsnitt Bron, sen ut och samla ihop alla våra ungar på bygden.
Kantareller...denna gudars underbara kantarell.... hittade faktiskt ett par gula och fina i skogen i går när jag var ute med jycken :cool: så jag funderar på att ta en svamprunda i morgon om det inte har kommit snö...en kompis till mig plockade en kasse med höstkantareller förra helgen...gillar faktiskt denna klimatförändring :rolleyes:
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544