Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 16:15:48 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8 9   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Billigt och förhoppningsvis gott kokosmjöl  (läst 84115 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #90 skrivet: 2011.12.31 - 15:14:33 »

är också mycket nyfiken på detta:
http://www.iherb.com/Coconut-Secret-Raw-Coconut-Crystals-12-oz-375-g/24096?at=0
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #91 skrivet: 2011.12.31 - 15:19:26 »

Ja, jag är nöjd. Blir väldigt brödigt och mjukt. Enda nackdelen är den lilla sötman, men det tog pofibern hand om rätt bra. Brödet blev dock smuligare med pofiber. Inte så att det inte håller ihop, men det går sönder lättare om man brer med lite hårt smör, men inte mer än vissa köpebröd kan göra också.

Efter söndag ska jag prova nåt bakverk, kanske den där pajen. Tror det blir toppen!

Du får nog ditt mycket snabbare. Julen kom ju ivägen för mig. Vill du ha rabatten måste du köpa nåt annat också. Det var nån lägsta summa man skulle handla för och en maxvikt och det gick inte inte mer än 2 burkar mjöl.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #92 skrivet: 2011.12.31 - 15:21:36 »


Fast iom att det har lågt GI måste det vara fruktos och det är ju inte bra. Men det är säkert gott. Jag har ett par bollar palmsocker. Det är otroligt gott, mild sötma och lite kolasmak nästan. Man kan ta en bit i munnen direkt och suga på. Men det har jag bara gjort några få gånger - så klart. :whink:

De har kul tvålar och schampo också. Men det är så jäkla mycket att jag gav upp.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #93 skrivet: 2011.12.31 - 15:24:03 »

kollar imorgon eller i veckan, och bestämmer då vad jag vill ha. "cocossockret" hade jag sett förr och var nyfiken, cocos nectar e.d. är samma men då inte kristalliserats. Är mest nyfiken på om det går att söta vissa saker med, ungefär som socker, för jag är inte så pigg på sötningsmedel. Fast sukrin vill jag försöka hitta här i NL också. (borde finnas) bara för att testa. Stevia använder jag ju men jag gillar den inte i vissa saker, och så gillar jag inte pulvret för den dammar så och det hamnar i näsan på mig, bläh.

Iallafall är det kul att testa litet olika saker. Hur dryg är mjölet?

Palmsocker har jag här. är det samma?? går att köpa i Toko´s, dvs surinamska, indiska o.d. affärer här. Hm är det fruktos är det ju inte så bra nej.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #94 skrivet: 2011.12.31 - 15:26:09 »

Klart det gör. Det ÄR ju socker!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #95 skrivet: 2011.12.31 - 15:27:59 »

Hm ja. Men det ville jag egentligen inte veta.. haha

Men agavesirap som ibland näms också är då ju även vanligt socker. Varför skulle den vara bättre då?
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #96 skrivet: 2011.12.31 - 15:29:24 »

Agavesirap är inte ett dugg bra. Det bara låter bra. Nästan ren fruktos om jag minns rätt.

Det finns nån slags ersättning för sojasås också som jag tycker ser lite spännande ut. Har inte kollat om de har den på iHerb, men det har de säkert.
http://www.coconutsecret.com/aminos2.html

Jo, de har den. Men flaskan är säkert tung, så det funkar kanske inte med frakten.
http://www.iherb.com/Coconut-Secret-Raw-Coconut-Aminos-Soy-Free-Seasoning-Sauce-8-fl-oz-237-ml/24098
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #97 skrivet: 2011.12.31 - 18:01:33 »

Det var för mycket på sidan. Man ska vetavad man vill ha för att kunna beställa. Men jag är nöjd med mjölet och kommer nog beställa samma igen. Om inte annat för jag blir lite obstinat när man går ut ovh varnar för falskt kokosnötsmjöl  :nonono:
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #98 skrivet: 2011.12.31 - 18:19:03 »

Men hur blev det du bakade då? Vi har inte fått nån rapport!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #99 skrivet: 2012.01.01 - 12:15:37 »

Joho, jag skrev ju att formbrödet blev perfekt. Både det och kexen hade strykande åtgång igår. Sen testade jag att reda skyn men mjölet och det blev superbra. Precis den simmighet jag ville ha och inga klumpar.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #100 skrivet: 2012.01.01 - 14:56:53 »

Det var häftigt, med såsen! Kan man ta lika lite som man normalt tar av mjöl? Annars kanske det blir hugget som stucket ur kolhydratssynpunkt. Den lilla sötman kan nog vara välkommen också. Det är gott med lite sött i sås. "Alltid lite sött med salt och lite salt med sött", som de sa förr.

Jag har bakat äggvitebröd (hårdvispad äggvita). Använde bara en gula till ~4.5 vitor OCH hade i mjölk också och glömde ha i fettet och ändå blev det bra. Jättebra för mig som slänger en massa vitor annars och vill hålla kalorierna nere. Det verkar absolut som om man kan joxa som man vill bara det är lite kokosmjöl i och blir lagom tjockt. Toppen!  :thumbsup:

Det här brödet blev bara 0.7 kh och 15 kcal per kaka.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #101 skrivet: 2012.01.01 - 21:30:22 »

Nu har jag provat att panera fläskkotlett. Det blev bra och smakade konstigt nog inte ett dugg kokos och inte sött heller. Smaken bara försvann.

Enda problemet var att det inte fastnade så mycket mjöl. Jag gjorde som vanligt och doppade i ägg först och sen mjöl. Jag tror kanske att man ska göra som en frityrsmet och låta mjölet svälla i ägg och kanske lite mjölk. Ska prova det nästa gång.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #102 skrivet: 2012.01.02 - 08:30:39 »

ska se om jag kan bestalla idag. Eller imorgon. For det later onekenligen som "battre" kokosmjol an aman prana. Som inte ar dalig heller men annorlunda!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #103 skrivet: 2012.01.02 - 12:22:42 »

På vilket sätt?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #104 skrivet: 2012.01.02 - 13:06:21 »

er som mjol egenskaper typ. kommer att bli kul att jamnfora!
Loggat



Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8 9   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544